• Σχόλιο του χρήστη 'Βασιλική Κολυβά' | 28 Νοεμβρίου 2009, 13:14

    Κυρία Υπουργέ, Θα ήθελα να διατυπώσω τα ακόλουθα σχόλια σχετικά με τις αποσπάσεις και μετατάξεις εκπαιδευτικών: 1. Οι εκπαιδευτικοί που είναι αποσπασμένοι τουλάχιστον πάνω από 10 χρόνια σε θέσεις διοίκησης και μάλιστα πολλοί από αυτούς υπηρετούν σε θέσεις ευθύνης και έχουν αποκτήσει γνώσεις και ιδιαίτερη εμπειρία σε διάφορους τομείς management, δεν είναι πλέον κατάλληλοι για εκπαιδευτικό έργο. Θα πρέπει να προχωρήσουν σε μετάταξη. Αν δεν επιθυμούν οι ίδιοι την μετάταξη, και επιθυμούν να ασχοληθούν εκ νέου με παιδαγωγικό έργο, θα πρέπει να αξιολογηθεί η εκπαιδευτική ικανότητα τους σε συνδυασμό με ειδικά προγράμματα επικαιροποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων. 2. Το ζήτημα των αποσπάσεων πρέπει να αντιμετωπισθεί παράλληλα με τον τρόπο που προσλαμβάνονται μέχρι σήμερα οι εκπαιδευτικοί (επετηρίδα, ΑΣΕΠ). Η επαγγελματική ιδιότητα του εκπαιδευτικού αποκτάται αυτόματα με την ολοκλήρωση απλώς μιας πανεπιστημιακής σχολής που αυτοαποκαλείται παιδαγωγική, και δεν παρέχεται μέσω μιας υψηλού επιπέδου, επιλεκτικής εξειδικευμένης διαδικασίας, μετά το πτυχίο, πιστοποίησης εκπαιδευτικής καταλληλότητας και δεξιότητας, που περιλαμβάνει τουλάχιστον διετή εκπαίδευση και κατάρτιση, δοκιμαστική πρακτική στη τάξη, και εξαιρετικά σκληρές εξετάσεις, όπως σε άλλες χώρες. Υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί που έχουν ουσιαστικά προσόντα μόνο για την διοίκηση. Στο πλαίσιο της δια βίου εκπαίδευσης και της αναγνώρισης της εμπειρίας και των προσόντων που αποκτώνται μέσω της εργασιακής μαθησιακής διαδικασίας, πέραν των αρχικών σπουδών, πρέπει η ελληνική δημόσια διοίκηση να αξιοποιήσει με μετατάξεις τους "εκπαιδευτικούς" που έχουν απομακρυνθεί από το σχολείο και προσφέρουν δημιουργικά σε αυτήν. 3.Σε κάθε περίπτωση και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολεία και δεν θέλουν μετάταξη, πρέπει να έχουν την δυνατότητα, όπως κάθε εργαζόμενος, να αποσπώνται για 1-2 χρόνια στη διοίκηση αν το επιθυμούν, μετά από ένα εύλογο χρόνο υπηρεσίας, με αξιοκρατικά κριτήρια, εφόσον υπάρχει δυνατότητα αντικατάστασης τους στο σχολείο. 4. Με δεδομένο ότι ο χρόνος συνταξιοδότησης αυξάνει, είναι σκόπιμο να εξετασθεί η δυνατότητα απασχόλησης των εκπαιδευτικών μεγαλύτερης ηλικίας στον ευρύτερο χώρο της εκπαιδευτικής διοίκησης και δραστηριότητων εκτός τάξης, σε ρόλους που κεφαλαιοποιούν και αξιοποιούν την εμπειρία 5. Στο πλαίσιο της αλλαγής της δομής της δημόσιας διοίκησης, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας διυπουργικός κλάδος στελεχών της δημόσιας διοίκησης, όπου να μπορούν να ενταχθούν αξιοκρατικά και αυτοί που τυπικά φέρουν την ιδιότητα του εκπαιδευτικού, που είναι πολλά χρόνια αποσπασμένοι, με μεγάλη διοικητική εμπειρία, με τυπικά και ουσιαστικά προσόντα στη διαχείριση της δημόσιας διοίκησης, με θητεία σε θέσεις διοίκησης (όπως πχ οικονομική διαχείριση, διαχείριση έργων ΚΠΣ, ΕΣΠΑ, επιθεώρησης και ελέγχων έργων, δημόσιες συμβάσεις, κα. Στη διάθεση σας για συμβολή στην τεχνοκρατική επεξεργασία σχετικών προτάσεων που αφορούν την διοίκηση της εκπαίδευσης.