Επιθυμώ να συμβάλω με την άποψη μου στη διαβούλευση σχετικά με το Νέο Λύκειο. Συγκεκριμένα διαπίστωσα ότι στο σχέδιο νόμου για το νέο λύκειο (Γενικό Λύκειο) σχεδόν απουσιάζουν ολοκληρωτικά τα μαθήματα της πληροφορικής. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μαθητές που ενδιαφέρονται να εισαχθούν σε Τμήματα Πληροφορικής και Τμήματα Πολυτεχνείου (όπως Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ κλπ.) θα διδάσκονται και θα εξετάζονται Πανελλαδικά στη Χημεία (!). Οι ρυθμίσεις αυτές με βρίσκουν σαφώς αντίθετο. Η αλήθεια είναι ότι η πληροφορική είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε όλους, ακόμα και στους μαθητές που κατευθύνονται σε Σχολές των Επιστημών ζωής . Για το λόγο αυτό θα πρέπει να υπάρχει στα μαθήματα γενικής παιδείας της Γ’ τάξης το μάθημα «Βάσεις Δεδομένων και Εφαρμογές Λογισμικού». Συγκεκριμένα προτείνω:
Α΄ Τάξη: το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» (3 ώρες/εβδ., υποχρεωτικό).
Β΄ Τάξη: το μάθημα «Αρχές Επιστήμης Υπολογιστών» (2 ώρες/εβδ. ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών).
Γ΄ Τάξη: διδάσκεται το μάθημα «Βάσεις Δεδομένων/Εφαρμογές Λογισμικού» (2 ώρες/εβδ. υποχρεωτικό).
Γ΄ Τάξη: διδάσκεται το μάθημα «Αλγοριθμική» (βελτίωση και επέκταση του «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον») (6 ώρες/εβδ.). Ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και προσφέρεται εναλλακτικά με το μάθημα της Χημείας.
Επιθυμώ να συμβάλω με την άποψη μου στη διαβούλευση σχετικά με το Νέο Λύκειο. Συγκεκριμένα διαπίστωσα ότι στο σχέδιο νόμου για το νέο λύκειο (Γενικό Λύκειο) σχεδόν απουσιάζουν ολοκληρωτικά τα μαθήματα της πληροφορικής. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μαθητές που ενδιαφέρονται να εισαχθούν σε Τμήματα Πληροφορικής και Τμήματα Πολυτεχνείου (όπως Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ κλπ.) θα διδάσκονται και θα εξετάζονται Πανελλαδικά στη Χημεία (!). Οι ρυθμίσεις αυτές με βρίσκουν σαφώς αντίθετο. Η αλήθεια είναι ότι η πληροφορική είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε όλους, ακόμα και στους μαθητές που κατευθύνονται σε Σχολές των Επιστημών ζωής . Για το λόγο αυτό θα πρέπει να υπάρχει στα μαθήματα γενικής παιδείας της Γ’ τάξης το μάθημα «Βάσεις Δεδομένων και Εφαρμογές Λογισμικού». Συγκεκριμένα προτείνω: Α΄ Τάξη: το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» (3 ώρες/εβδ., υποχρεωτικό). Β΄ Τάξη: το μάθημα «Αρχές Επιστήμης Υπολογιστών» (2 ώρες/εβδ. ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών). Γ΄ Τάξη: διδάσκεται το μάθημα «Βάσεις Δεδομένων/Εφαρμογές Λογισμικού» (2 ώρες/εβδ. υποχρεωτικό). Γ΄ Τάξη: διδάσκεται το μάθημα «Αλγοριθμική» (βελτίωση και επέκταση του «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον») (6 ώρες/εβδ.). Ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και προσφέρεται εναλλακτικά με το μάθημα της Χημείας.