Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα στο τρόπο εισαγωγής στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στο «Νέο Λύκειο» είναι ο περιορισμός των υποψηφίων στην διεκδίκηση σχολών από ένα μόνο Πεδίο. Συγκεκριμένα στο «Νέο Λύκειο»:
- Δεν μπορούν οι υποψήφιοι όλων των επιστημονικών πεδίων να διεκδικήσουν τα Παιδαγωγικά.
Η Λύση: Να προστεθούν στα Μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ Λυκείου τα Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής και οι Φυσικές Επιστήμες .
- Δεν μπορούν όλοι οι υποψήφιοι όλων των επιστημονικών πεδίων να διεκδικήσουν τις σχολές του Ε.Π.Ε : Επιστήμες Οικονομίας, Διοίκησης και Πολιτικές Επιστήμες.
Η Λύση: Να προστεθούν στα Μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ Λυκείου τα Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής , η Οικονομία & Διοίκηση και τα Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών.
Δηλαδή εάν προστεθούν στα Μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ Λυκείου τα Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής, οι Φυσικές Επιστήμες, η Οικονομία & Διοίκηση και τα Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών έχουμε μόνο ΔΥΟ ομάδες προσανατολισμού (Ανθρωπιστικών και Θετικών) και δυνατότητα ένα υποψήφιος να μπορεί να διεκδικεί 3 πεδία και όχι ένα όπως προβλέπει το Σχέδιο Νόμου. Έτσι αποφεύγονται επίσης τμήματα με πολύ μικρό αριθμό μαθητών όπως συμβαίνει σήμερα σε πολλές περιπτώσεις στη Θετική Κατεύθυνση και στη Τεχνολογική Ι .
Σήμερα έχουμε στη Θετική Κατεύθυνση:
1.Μαθηματικά (5 ώρες) 2.Φυσική(3 ώρες) 3.Χημεία(2 ώρες)4. Βιολογία (2 ώρες)
Στη Θεωρητική:
1.Αρχαία Ελληνικά(5 ώρες) 2.Νεοελληνική Λογοτεχνία(3/2 ώρες)
3.Λατινικά(2/3 ώρες) 4. Ιστορία(2 ώρες)
Στη Τεχνολογική κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών:
1.Μαθηματικά(5 ώρες)2.Φυσική(3 ώρες) 3. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγρ.Περιβάλλον(2 ώρες) 4.Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών (2ώρες)
Σύνολο 12 ώρες σε 4 μαθήματα
Για το «Νέο Λύκειο» προτείνω:
20 ώρες Γενικής Παιδείας και 12 ώρες Κατευθύνσεων.
Οι 20 ώρες σε 3 μαθήματα του «Νέου Λυκείου» είναι έξω από κάθε λογική!!!
Συγκεκριμένα οι προτάσεις μου είναι:
[Ανθρωπιστικές Σπουδές]
-Αρχαία (7 ώρες) , Ιστορία(3 ώρες), Λατινικά (2 ώρες)*
*επειδή δεν γνωρίζω τις ανάγκες της Θεωρητικής η κατανομή των ωρών θα μπορούσε να αλλάξει.
[Χημικοί, Βιολόγοι, Φυσικοί, Γεωπόνοι, Επιστήμες Υλικών κλπ ]
-Μαθηματικά (5 ώρες) , Φυσική(4 ώρες), Χημεία(3 ώρες)
[Σχολές Πληροφορικής]
-Μαθηματικά (5 ώρες), Φυσική(4 ώρες), Προγραμματισμός(3 ώρες)
[Επιστήμες Υγείας]
-Βιολογία (6 ώρες), Φυσική(3 ώρες), Χημεία(3 ώρες).
Οπότε ένας υποψήφιος της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών που θέλει να διεκδικήσει και τα Παιδαγωγικά θα εξετάζεται 4+3 πανελλαδικά Μαθήματα: Αρχαία (κατ) , Ιστορία(κατ), Λατινικά (κατ) ,
Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής (γεν), Φυσικές Επιστήμες(γεν) , Ιστορία(γεν)
και Νεοελληνική Γλώσσα.
Άρα ελάχιστος αριθμός Πανελλαδικά Εξεταζομένων 4 και μέγιστος 9 για διεκδίκηση Σχολών από 3 πεδία.
Καλοδήμος Δ.
Φυσικός
Υπεύθυνος ΣΕΠ
ΚΕΣΥΠ Λαμίας
Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα στο τρόπο εισαγωγής στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στο «Νέο Λύκειο» είναι ο περιορισμός των υποψηφίων στην διεκδίκηση σχολών από ένα μόνο Πεδίο. Συγκεκριμένα στο «Νέο Λύκειο»: - Δεν μπορούν οι υποψήφιοι όλων των επιστημονικών πεδίων να διεκδικήσουν τα Παιδαγωγικά. Η Λύση: Να προστεθούν στα Μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ Λυκείου τα Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής και οι Φυσικές Επιστήμες . - Δεν μπορούν όλοι οι υποψήφιοι όλων των επιστημονικών πεδίων να διεκδικήσουν τις σχολές του Ε.Π.Ε : Επιστήμες Οικονομίας, Διοίκησης και Πολιτικές Επιστήμες. Η Λύση: Να προστεθούν στα Μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ Λυκείου τα Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής , η Οικονομία & Διοίκηση και τα Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών. Δηλαδή εάν προστεθούν στα Μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ Λυκείου τα Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής, οι Φυσικές Επιστήμες, η Οικονομία & Διοίκηση και τα Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών έχουμε μόνο ΔΥΟ ομάδες προσανατολισμού (Ανθρωπιστικών και Θετικών) και δυνατότητα ένα υποψήφιος να μπορεί να διεκδικεί 3 πεδία και όχι ένα όπως προβλέπει το Σχέδιο Νόμου. Έτσι αποφεύγονται επίσης τμήματα με πολύ μικρό αριθμό μαθητών όπως συμβαίνει σήμερα σε πολλές περιπτώσεις στη Θετική Κατεύθυνση και στη Τεχνολογική Ι . Σήμερα έχουμε στη Θετική Κατεύθυνση: 1.Μαθηματικά (5 ώρες) 2.Φυσική(3 ώρες) 3.Χημεία(2 ώρες)4. Βιολογία (2 ώρες) Στη Θεωρητική: 1.Αρχαία Ελληνικά(5 ώρες) 2.Νεοελληνική Λογοτεχνία(3/2 ώρες) 3.Λατινικά(2/3 ώρες) 4. Ιστορία(2 ώρες) Στη Τεχνολογική κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών: 1.Μαθηματικά(5 ώρες)2.Φυσική(3 ώρες) 3. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγρ.Περιβάλλον(2 ώρες) 4.Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών (2ώρες) Σύνολο 12 ώρες σε 4 μαθήματα Για το «Νέο Λύκειο» προτείνω: 20 ώρες Γενικής Παιδείας και 12 ώρες Κατευθύνσεων. Οι 20 ώρες σε 3 μαθήματα του «Νέου Λυκείου» είναι έξω από κάθε λογική!!! Συγκεκριμένα οι προτάσεις μου είναι: [Ανθρωπιστικές Σπουδές] -Αρχαία (7 ώρες) , Ιστορία(3 ώρες), Λατινικά (2 ώρες)* *επειδή δεν γνωρίζω τις ανάγκες της Θεωρητικής η κατανομή των ωρών θα μπορούσε να αλλάξει. [Χημικοί, Βιολόγοι, Φυσικοί, Γεωπόνοι, Επιστήμες Υλικών κλπ ] -Μαθηματικά (5 ώρες) , Φυσική(4 ώρες), Χημεία(3 ώρες) [Σχολές Πληροφορικής] -Μαθηματικά (5 ώρες), Φυσική(4 ώρες), Προγραμματισμός(3 ώρες) [Επιστήμες Υγείας] -Βιολογία (6 ώρες), Φυσική(3 ώρες), Χημεία(3 ώρες). Οπότε ένας υποψήφιος της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών που θέλει να διεκδικήσει και τα Παιδαγωγικά θα εξετάζεται 4+3 πανελλαδικά Μαθήματα: Αρχαία (κατ) , Ιστορία(κατ), Λατινικά (κατ) , Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής (γεν), Φυσικές Επιστήμες(γεν) , Ιστορία(γεν) και Νεοελληνική Γλώσσα. Άρα ελάχιστος αριθμός Πανελλαδικά Εξεταζομένων 4 και μέγιστος 9 για διεκδίκηση Σχολών από 3 πεδία. Καλοδήμος Δ. Φυσικός Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Λαμίας