Με μεγάλη μου θλίψη διαπίστωσα ότι η Πληροφορική δεν θα διδάσκεται στο Λύκειο και ότι το μάθημα Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον καταργείται. Ειλικρινά αναρωτιέμαι από ποιά επιτροπή έχει προταθεί αυτό το πρόγραμμα; Αναρωτιέμαι ποιά είναι η γνώμη των καθηγητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι τουλάχιστον όσο ήμουν εγώ φοιτήτρια τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, υποστήριζαν ότι παρατηρείται μεγάλη δυσκολία στην διδασκαλία των μαθημάτων πληροφορικής στα πρώτα έτη γιατί η πλειοψηφία των φοιτητών προέρχονται από την θετική κατεύθυνση και δυστυχώς δεν έχουν βασικές γνώσεις αλγοριθμικής σκέψης ή λογικής. Θυμάμαι χαρακτηριστικά καθηγητή να κάνει γκάλοπ για το πόσοι γνωρίζουν την έννοια του αλγορίθμου, θυμάμαι άριστους συμφοιτητές μου από την θετική κατεύθυνση να δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν σε πολύ απλές ασκήσεις του προγραμματισμού, επειδή δεν είχαν διδαχτεί ποτέ την λογική του προγραμματισμού. Θυμάμαι φίλους μου από το φυσικό, το μαθηματικό, το παιδαγωγικό να μου ζητάνε τις σημειώσεις μου από το Λύκειο για να διαβάσουν για τους αλγορίθμους, θυμάμαι φοιτητές να κάνουν φροντιστήρια στο Πανεπιστήμιο για να περάσουν μαθήματα σχετιζόμενα με τον προγραμματισμό.
Με μεγάλη μου λύπη διαπιστώνω ότι δυστυχώς για κάποιους η διδασκαλία της πληροφορικής είναι απλά η εκμάθηση ενός εργαλείου. Θα ήθελα να σας εκφράσω την δική μου εμπειρία με όλη μου την ειλικρίνεια. Μετά από 5 χρόνια στο Πολυτεχνείο, 2 χρόνια ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια στην Πάτρα και 1 χρόνο ως υποψήφια διδάκτωρ στην Νορβηγία έχω να δηλώσω ότι στο μόνο μάθημα που διδάχτηκα την αλγοριθμική λογική ήταν το μάθημα Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον. Μπορεί να σας ακούγεται υπερβολή, αλλά δεν είναι. Για αυτό αναρωτιέμαι και πάλι, ποιά είναι η γνώμη των καθηγητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ποιά είναι η γνώμη των φοιτητών και στην τελική ζητήθηκε ποτέ η γνώμη αυτών για το νέο πρόγραμμα στο Λύκειο.
Το μάθημα Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον δίνει την βάση για την εμπέδωση της αλγοριθμικής λογικής και την ανάπτυξη ικανότητας για την επίλυση προβλημάτων βασιζόμενων στον συγκεκριμένο τρόπο σκέψης. Πότε θα καταλάβουμε ότι, η διδασκαλία αυτού του μαθήματος δίνει την δυνατότητα στους μαθητές να σκέφτονται, να αναρωτιούνται πως μπορούν να λυθούν τα προβλήματα, πως τα προβλήματα φυσικής και μαθηματικών μπορούν να συνδυαστούν με την αλγοριθμική.
Είναι λυπηρό που γίνονται πειράματα για άλλη μια φορά στην Παιδεία, εις βάρος των παιδιών.
Με μεγάλη μου θλίψη διαπίστωσα ότι η Πληροφορική δεν θα διδάσκεται στο Λύκειο και ότι το μάθημα Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον καταργείται. Ειλικρινά αναρωτιέμαι από ποιά επιτροπή έχει προταθεί αυτό το πρόγραμμα; Αναρωτιέμαι ποιά είναι η γνώμη των καθηγητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι τουλάχιστον όσο ήμουν εγώ φοιτήτρια τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, υποστήριζαν ότι παρατηρείται μεγάλη δυσκολία στην διδασκαλία των μαθημάτων πληροφορικής στα πρώτα έτη γιατί η πλειοψηφία των φοιτητών προέρχονται από την θετική κατεύθυνση και δυστυχώς δεν έχουν βασικές γνώσεις αλγοριθμικής σκέψης ή λογικής. Θυμάμαι χαρακτηριστικά καθηγητή να κάνει γκάλοπ για το πόσοι γνωρίζουν την έννοια του αλγορίθμου, θυμάμαι άριστους συμφοιτητές μου από την θετική κατεύθυνση να δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν σε πολύ απλές ασκήσεις του προγραμματισμού, επειδή δεν είχαν διδαχτεί ποτέ την λογική του προγραμματισμού. Θυμάμαι φίλους μου από το φυσικό, το μαθηματικό, το παιδαγωγικό να μου ζητάνε τις σημειώσεις μου από το Λύκειο για να διαβάσουν για τους αλγορίθμους, θυμάμαι φοιτητές να κάνουν φροντιστήρια στο Πανεπιστήμιο για να περάσουν μαθήματα σχετιζόμενα με τον προγραμματισμό. Με μεγάλη μου λύπη διαπιστώνω ότι δυστυχώς για κάποιους η διδασκαλία της πληροφορικής είναι απλά η εκμάθηση ενός εργαλείου. Θα ήθελα να σας εκφράσω την δική μου εμπειρία με όλη μου την ειλικρίνεια. Μετά από 5 χρόνια στο Πολυτεχνείο, 2 χρόνια ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια στην Πάτρα και 1 χρόνο ως υποψήφια διδάκτωρ στην Νορβηγία έχω να δηλώσω ότι στο μόνο μάθημα που διδάχτηκα την αλγοριθμική λογική ήταν το μάθημα Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον. Μπορεί να σας ακούγεται υπερβολή, αλλά δεν είναι. Για αυτό αναρωτιέμαι και πάλι, ποιά είναι η γνώμη των καθηγητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ποιά είναι η γνώμη των φοιτητών και στην τελική ζητήθηκε ποτέ η γνώμη αυτών για το νέο πρόγραμμα στο Λύκειο. Το μάθημα Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον δίνει την βάση για την εμπέδωση της αλγοριθμικής λογικής και την ανάπτυξη ικανότητας για την επίλυση προβλημάτων βασιζόμενων στον συγκεκριμένο τρόπο σκέψης. Πότε θα καταλάβουμε ότι, η διδασκαλία αυτού του μαθήματος δίνει την δυνατότητα στους μαθητές να σκέφτονται, να αναρωτιούνται πως μπορούν να λυθούν τα προβλήματα, πως τα προβλήματα φυσικής και μαθηματικών μπορούν να συνδυαστούν με την αλγοριθμική. Είναι λυπηρό που γίνονται πειράματα για άλλη μια φορά στην Παιδεία, εις βάρος των παιδιών.