Παρακολουθώ μέρες τώρα τις απόψεις που δημοσιεύονται, σχετικά με το νέο σχέδιο για το Γενικό Λύκειο. Διαβάζοντας λοιπόν τις απόψεις ανθρώπων (σχετικών και μη με την Εκπαίδευση), αναρωτιέμαι πραγματικά πως μπορεί κάποιος να πιστεύει ότι θα προχωρήσουμε στην εποχή της Πληροφορίας και της Τεχνολογίας χωρίς την διδασκαλία της Πληροφορικής στο Λύκειο. Τα σημεία στα οποία θέλω να σταθώ είναι δύο:
1ον Η σημαντικότητα της αλγοριθμικής σκέψης.
Σε όλο το φάσμα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συναντάμε κυρίως τη μέθοδο της αποστήθισης ως εργαλείο μάθησης. Θα έλεγα ότι λίγα μαθήματα είναι αυτά που ενθαρρύνουν την κριτική σκέψη στους μαθητές σήμερα. Η Ανάπτυξη Εφαρμογών της Γ Λυκείου είναι ένα από αυτά τα μαθήματα και διδάσκει ουσιαστικά τους μαθητές να κατανοούν, να αναλύουν και να επιλύουν προβλήματα.
2ον Η αναφορά στην εποχή της Πληροφορίας και στο Νέο Ψηφιακό Σχολείο.
Πραγματικά δεν μπορώ να κατανοήσω πως γίνεται το Νέο Σχολείο να χαρακτηρίζεται ως ψηφιακό και το Υπουργείο να επιμένει ότι οι αλλαγές θα οδηγήσουν το σχολείο στην εποχή της Τεχνολογίας και της Ανάπτυξης και ταυτόχρονα να αφαιρεί τα βασικά "εργαλεία" για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Θα ήθελα λοιπόν να θέσω τα εξής ερωτήματα προς τους εμπνευστές και υποστηρικτές του νέου σχεδίου.
1.Αντί να διατυπώνουμε εμείς απόψεις, για να σας πείσουμε για την αναγκαιότητα της ύπαρξης του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο, μπορείτε εσείς να μας πείσετε γιατί είναι αναγκαία η κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής από το Γ. Λύκειο;
2.Μπορείτε να μας πείσετε ότι το σχέδιο του Νέου Λυκείου προετοιμάζει τους μαθητές για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος;
3.Μπορείτε να μας πείσετε ότι το Νέο Λύκειο δεν έχει σχεδιαστεί στο πόδι με τη μέθοδο του κόψε - ράψε, αλλά με μελέτη και στοχοθεσία;
4.Και τέλος μπορείτε να μας πείσετε ότι δεν είχατε κατά νου τις περικοπές και την εξοικονόμηση χρημάτων;
Παρακολουθώ μέρες τώρα τις απόψεις που δημοσιεύονται, σχετικά με το νέο σχέδιο για το Γενικό Λύκειο. Διαβάζοντας λοιπόν τις απόψεις ανθρώπων (σχετικών και μη με την Εκπαίδευση), αναρωτιέμαι πραγματικά πως μπορεί κάποιος να πιστεύει ότι θα προχωρήσουμε στην εποχή της Πληροφορίας και της Τεχνολογίας χωρίς την διδασκαλία της Πληροφορικής στο Λύκειο. Τα σημεία στα οποία θέλω να σταθώ είναι δύο: 1ον Η σημαντικότητα της αλγοριθμικής σκέψης. Σε όλο το φάσμα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συναντάμε κυρίως τη μέθοδο της αποστήθισης ως εργαλείο μάθησης. Θα έλεγα ότι λίγα μαθήματα είναι αυτά που ενθαρρύνουν την κριτική σκέψη στους μαθητές σήμερα. Η Ανάπτυξη Εφαρμογών της Γ Λυκείου είναι ένα από αυτά τα μαθήματα και διδάσκει ουσιαστικά τους μαθητές να κατανοούν, να αναλύουν και να επιλύουν προβλήματα. 2ον Η αναφορά στην εποχή της Πληροφορίας και στο Νέο Ψηφιακό Σχολείο. Πραγματικά δεν μπορώ να κατανοήσω πως γίνεται το Νέο Σχολείο να χαρακτηρίζεται ως ψηφιακό και το Υπουργείο να επιμένει ότι οι αλλαγές θα οδηγήσουν το σχολείο στην εποχή της Τεχνολογίας και της Ανάπτυξης και ταυτόχρονα να αφαιρεί τα βασικά "εργαλεία" για την επίτευξη αυτού του στόχου. Θα ήθελα λοιπόν να θέσω τα εξής ερωτήματα προς τους εμπνευστές και υποστηρικτές του νέου σχεδίου. 1.Αντί να διατυπώνουμε εμείς απόψεις, για να σας πείσουμε για την αναγκαιότητα της ύπαρξης του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο, μπορείτε εσείς να μας πείσετε γιατί είναι αναγκαία η κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής από το Γ. Λύκειο; 2.Μπορείτε να μας πείσετε ότι το σχέδιο του Νέου Λυκείου προετοιμάζει τους μαθητές για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος; 3.Μπορείτε να μας πείσετε ότι το Νέο Λύκειο δεν έχει σχεδιαστεί στο πόδι με τη μέθοδο του κόψε - ράψε, αλλά με μελέτη και στοχοθεσία; 4.Και τέλος μπορείτε να μας πείσετε ότι δεν είχατε κατά νου τις περικοπές και την εξοικονόμηση χρημάτων;