Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Μάριος Κ. | 28 Νοεμβρίου 2009, 13:05
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εκτιμώ ότι ένα σύστημα διορισμών αποκλειστικά μέσω του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ θα ήταν εφαρμόσιμο μόνο στην περίπτωση που το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα λειτουργούσε με μόνιμους εκπαιδευτικούς. Τότε όντως θα μπορούσε να γίνεται ένας προγραμματισμός για το ποιος αριθμός εκπαιδευτικών θα χρειαστεί ανά ειδικότητα για την επόμενη πχ 4ετία, να προκηρύσσονται οι αντίστοιχες θέσεις μέσω του ΑΣΕΠ και να διορίζονται οι επιτυχόντες. Στην περίπτωση όμως του ελληνικού εκπαιδευτικούς συστήματος, τα πράγματα δεν είναι έτσι. Σε μεγάλο βαθμό αυτό λειτουργεί με τη βοήθεια χιλιάδων αναπληρωτών και ωρομίσθιων καθηγητών. Αναγκαστικά λοιπόν θα πρέπει κάθε χρόνο να συντάσσονται πίνακες αναπληρωτών, από τους οποίους θα γίνεται και η επιλογή των αντίστοιχων εκπαιδευτικών. Ακόμα λοιπόν και αν αυτοί οι πίνακες θα συντάσσονται κατ’ αρχήν με βασικό κριτήριο την επιτυχία στο ΑΣΕΠ, ακολούθως θα προστίθενται και οι προϋπηρεσίες που θα αποκτούν τα επόμενα χρόνια οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι. Αν λοιπόν αυτή η προϋπηρεσία δεν εξασφαλίζει στους κατόχους της καμία προοπτική μελλοντικού διορισμού, γιατί θα πρέπει ο κάθε εκπαιδευτικός να τρέχει ως αναπληρωτής και ωρομίσθιος στην άλλη άκρη της Ελλάδας; Δεν μπορεί λοιπόν η απόκτηση προϋπηρεσία να μην έχει καμία πρακτική χρησιμότητα. Με βάση λοιπόν τα παραπάνω εκτιμώ ότι ένα μικτό σύστημα με επιτυχία στο ΑΣΕΠ αλλά και προϋπηρεσία θα ήταν μια ικανοποιητική λύση, πέρα απο τον ίδιο τον γραπτό διαγωνισμό ο οποίος μπορει νε εξακολουθήσει να διεξάγεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Το ίδιο εξάλλου το νομοσχέδιο λέει ότι "Για κάθε εκπαιδευτικό που επιτυγχάνει στο ΑΣΕΠ θα προσμετράται για το διορισμό του και η προϋπηρεσία του". Το σύστημα βεβαίως αυτό υπάρχει και σήμερα και είναι το 24μηνο. Δεν βλέπω λοιπόν το λόγο που αυτό θα πρέπει να καταργηθεί ή να τροποποιηθεί. Σε κάθε όμως περίπτωση οφείλω να πω ότι θα πρέπει να υπάρξει μια ειδική μέριμνα για τους παλαιότερους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι χωρίς ίσως να έχουν επιτυχία στο ΑΣΕΠ, έχουν γυρίσει επί χρόνια όλη την Ελλάδα, καταφέρνοντας τελικά να μαζέψουν μια σεβαστή προϋπηρεσία, προσβλέποντας έτσι στο διορισμό τους μέσω των παρόντων ρυθμίσεων που το ίδιο το ελληνικό κράτος έχει θεσμοθετήσει (30μηνο, 40%). Το όποιο καινούριο σύστημα διορισμών και προσλήψεων καλό θα ήταν λοιπόν να εφαρμοστεί με τέτοιο τρόπο ώστε αφενός να μην αιφνιδιάσει τους παλαιότερους και αφετέρου να προετοιμάσει τους νεότερους για τα νέα δεδομένα.