Ένα σχόλιο για το μάθημα της πληροφορικής.
Πραγματικά είναι περίεργο, το πόσο έυκολα καταργείται εντελώς το μάθημα της πληροφορικής από την τρίτη Λυκείου. Ένα μάθημα που:
1ον: είναι από τα πιο οργανωμένα μαθήματα των εξετάσεων και οι μαθητές το αγαπούν και το βρίσκουν εξαιρετικά ενδιαφέρον.
2ον: οι σχολές που σχετίζονται με την πληροφορική, βασίζουν τα μαθήματα των πρωτων εξαμήνων γνωρίζοντας ότι έχουν φοιτητές που γνωρίζουν τα βασικά της αλγοριθμικής.
3ον:κάποιος κύριος αναφέρει την χρησιμότητα της Χημειας και την αντιπαραθέτει με την χρησιμότητα της πληροφορικής την οποία βρίσκει ελάχιστη. Δεν αντιπαρατίθεμαι για την χρησιμότητα της χημείας ή οποία σαφως και αδικήθηκε από το προηγούμενο σύστημα. Όμως ο καθένας από εμας γνωρίζει για το αντικείμενο που ασχολείται, την χρησιμότητα του σε ένα σωρό πράγματα ενώ για άλλα αντικείμενα πιθανώς να αγνοεί το που μπορεί αυτά να είναι χρήσιμα. Η πληροφορική λοιπόν είναι απαραίτητη σε όλες τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες (και όχι μόνο). Στις περισσότερες σχολές, οι πανεπιστημιακοι καθηγητές, ψάχνουν για φοιτητες με καλή γνώση προγραμματισμού, αφού έτσι μπορούν κάλλιστα να αντικαταστήσουν κάποιο πείραμα με μια προσομοίωση με βάση κάποιο μοντέλο και έτσι να βγουν κάποια σημαντικά συμπεράσματα. Αρα λοιπόν, ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΟΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΝΕΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ, ειδικά μάλιστα όταν προκειται για ένα μάθημα που μάλλον πρέπει να αναβαθμίζεται και όχι να υποβιβάζεται.
ΘΑ ΗΤΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΗΣΙΜΟ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΟΥΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΟΙ, ΕΝΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΕΠΠ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ, Η ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ύπαρξη μαθήματος «Επιστήμη των Υπολογιστών» και στις τρεις τάξεις του Λυκείου που θα οδηγεί σε μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο, το οποίο να μπορούν να επιλέγουν εναλλακτικά με το μάθημα της Χημείας οι μαθητές του πεδίου «Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών» ή με το μάθημα «Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών» οι μαθητές του πεδίου «Επιστήμες Οικονομίας-Διοίκησης και Πολιτικών Επιστημών). Καλο θα είναι να σκεφτει το υπουργείο τις προτάσεις αυτές γιατι το νομοσχέδιο έτσι όπως είναι είναι πισωγύρισμα και σαφώς όχι βελτίωση.
Ένα σχόλιο για το μάθημα της πληροφορικής. Πραγματικά είναι περίεργο, το πόσο έυκολα καταργείται εντελώς το μάθημα της πληροφορικής από την τρίτη Λυκείου. Ένα μάθημα που: 1ον: είναι από τα πιο οργανωμένα μαθήματα των εξετάσεων και οι μαθητές το αγαπούν και το βρίσκουν εξαιρετικά ενδιαφέρον. 2ον: οι σχολές που σχετίζονται με την πληροφορική, βασίζουν τα μαθήματα των πρωτων εξαμήνων γνωρίζοντας ότι έχουν φοιτητές που γνωρίζουν τα βασικά της αλγοριθμικής. 3ον:κάποιος κύριος αναφέρει την χρησιμότητα της Χημειας και την αντιπαραθέτει με την χρησιμότητα της πληροφορικής την οποία βρίσκει ελάχιστη. Δεν αντιπαρατίθεμαι για την χρησιμότητα της χημείας ή οποία σαφως και αδικήθηκε από το προηγούμενο σύστημα. Όμως ο καθένας από εμας γνωρίζει για το αντικείμενο που ασχολείται, την χρησιμότητα του σε ένα σωρό πράγματα ενώ για άλλα αντικείμενα πιθανώς να αγνοεί το που μπορεί αυτά να είναι χρήσιμα. Η πληροφορική λοιπόν είναι απαραίτητη σε όλες τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες (και όχι μόνο). Στις περισσότερες σχολές, οι πανεπιστημιακοι καθηγητές, ψάχνουν για φοιτητες με καλή γνώση προγραμματισμού, αφού έτσι μπορούν κάλλιστα να αντικαταστήσουν κάποιο πείραμα με μια προσομοίωση με βάση κάποιο μοντέλο και έτσι να βγουν κάποια σημαντικά συμπεράσματα. Αρα λοιπόν, ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΟΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΝΕΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ, ειδικά μάλιστα όταν προκειται για ένα μάθημα που μάλλον πρέπει να αναβαθμίζεται και όχι να υποβιβάζεται. ΘΑ ΗΤΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΗΣΙΜΟ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΟΥΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΟΙ, ΕΝΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΕΠΠ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ, Η ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ύπαρξη μαθήματος «Επιστήμη των Υπολογιστών» και στις τρεις τάξεις του Λυκείου που θα οδηγεί σε μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο, το οποίο να μπορούν να επιλέγουν εναλλακτικά με το μάθημα της Χημείας οι μαθητές του πεδίου «Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών» ή με το μάθημα «Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών» οι μαθητές του πεδίου «Επιστήμες Οικονομίας-Διοίκησης και Πολιτικών Επιστημών). Καλο θα είναι να σκεφτει το υπουργείο τις προτάσεις αυτές γιατι το νομοσχέδιο έτσι όπως είναι είναι πισωγύρισμα και σαφώς όχι βελτίωση.