Αθήνα, 19 Αυγούστου 2013
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Για άλλη μια φορά, επιχειρείται, με μεταχείριση άνιση που γεννά πλέον εύλογα ερωτηματικά, ο ολοκληρωτικός αφανισμός μιας γλώσσας και του κλάδου ΠΕ34 Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, μέσα από την ακύρωση της επιλογής εκμάθησης της Ιταλικής στα Λύκεια της χώρας, στο Σχέδιο νόμου για την Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η Ιταλική συμπεριλαμβάνεται ως δεύτερη γλώσσα επιλογής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Γυμνασίου, και οι μαθητές που την έχουν διδαχθεί, μπορούσαν έως σήμερα, «Σύμφωνα με την αρ. 32239/Γ2/23-03-2012 Υ.Α. (ΦΕΚ Β’ 1129) στην Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου να επιλέξουν ως ξένη γλώσσα μία από τις γλώσσες που διδάχτηκαν στο Γυμνάσιο μεταξύ της Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας».
Δεδομένου ότι τα τρία χρόνια εκμάθησης της Ιταλικής γλώσσας στο Γυμνάσιο, δεν επαρκούν για την απόκτηση μιας υψηλού επιπέδου πιστοποίηση γνώσης μέσω του ΚΠΓ, η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, είναι άξιο απορίας, ποιά η σκοπιμότητα, γιατί δεν συμπεριλαμβάνονται και τα Ιταλικά στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου;
Με τον αφανισμό του κλάδου εσείς ακυρώνετε αφενός μεν την ενίσχυση της πολυγλωσσίας, αφετέρου δε ακυρώνετε την επιλογή για την Ιταλική γλώσσα των μαθητών και των γονέων τους. Η πολυγλωσσία και ο ευρωπαϊκού προσανατολισμού ορίζοντας της Εκπαίδευσης είναι γεγονός εδώ και χρόνια, ακόμα και σε χώρες σε δυσχερέστερη οικονομική κατάσταση. Σε αυτές τις χώρες όμως προτάσσεται η παιδεία ως μέσο εξόδου από την κάθε λογής κρίση. Στη δική μας;
Αθήνα, 19 Αυγούστου 2013 Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Για άλλη μια φορά, επιχειρείται, με μεταχείριση άνιση που γεννά πλέον εύλογα ερωτηματικά, ο ολοκληρωτικός αφανισμός μιας γλώσσας και του κλάδου ΠΕ34 Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, μέσα από την ακύρωση της επιλογής εκμάθησης της Ιταλικής στα Λύκεια της χώρας, στο Σχέδιο νόμου για την Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η Ιταλική συμπεριλαμβάνεται ως δεύτερη γλώσσα επιλογής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Γυμνασίου, και οι μαθητές που την έχουν διδαχθεί, μπορούσαν έως σήμερα, «Σύμφωνα με την αρ. 32239/Γ2/23-03-2012 Υ.Α. (ΦΕΚ Β’ 1129) στην Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου να επιλέξουν ως ξένη γλώσσα μία από τις γλώσσες που διδάχτηκαν στο Γυμνάσιο μεταξύ της Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας». Δεδομένου ότι τα τρία χρόνια εκμάθησης της Ιταλικής γλώσσας στο Γυμνάσιο, δεν επαρκούν για την απόκτηση μιας υψηλού επιπέδου πιστοποίηση γνώσης μέσω του ΚΠΓ, η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, είναι άξιο απορίας, ποιά η σκοπιμότητα, γιατί δεν συμπεριλαμβάνονται και τα Ιταλικά στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου; Με τον αφανισμό του κλάδου εσείς ακυρώνετε αφενός μεν την ενίσχυση της πολυγλωσσίας, αφετέρου δε ακυρώνετε την επιλογή για την Ιταλική γλώσσα των μαθητών και των γονέων τους. Η πολυγλωσσία και ο ευρωπαϊκού προσανατολισμού ορίζοντας της Εκπαίδευσης είναι γεγονός εδώ και χρόνια, ακόμα και σε χώρες σε δυσχερέστερη οικονομική κατάσταση. Σε αυτές τις χώρες όμως προτάσσεται η παιδεία ως μέσο εξόδου από την κάθε λογής κρίση. Στη δική μας;