• Σχόλιο του χρήστη 'Αικατερινη Παπαδάτου' | 19 Αυγούστου 2013, 20:07

    Θετική κατ αρχήν η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις που έχει το Ελληνικό κράτος για την επαναφορά και αναβάθμιση του μαθήματος της πολιτικής παιδείας , όπως υποχρεούται εξάλλου από το Διεθνές Δίκαιο την Κοινοτική νομοθεσία , την παιδαγωγική Επιστήμη και την ίδια την κοινωνία.!!!!!!! Όμως στην ουσία αναιρείται το ίδιο το μάθημα και υποβαθμίζεται η αποτελεσματικότητά του με το στρίμωγμα κάτω από την ομπρέλα του μαθήματος της πολιτικής παιδείας των γνωστικών αντικειμένων της οικονομίας και της κοινωνιολογίας ως διακριτά μαθήματα που προτείνει το Υπουργείο στην Α και Β Λυκείου, Λυκείου και καλύπτει έτσι τρεις διαφορετικές επιστήμες με διακριτά αντικείμενα, σκοπούς, αρχές και μεθόδους. Εφόσον η Πολιτική Παιδεία είναι ένα γνωστικό αντικείμενο που αφορά σε όλους τους μαθητές, στους οποίους πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα όχι μόνο να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στα πλαίσια μιας δημοκρατικής και ευνομούμενης πολιτείας, αλλά να καταστούν υπεύθυνοι πολίτες, που γνωρίζουν, υποστηρίζουν και προστατεύουν τους θεσμούς και το δημοκρατικό πολίτευμα εντός της χώρας τους, αλλά και εντός του ευρύτερου διεθνούς περιβάλλοντος. Η Οικονομία και η Κοινωνιολογία είναι εξειδικευμένη γνώση, που η παροχή της δεν πρέπει να γίνει σε βάρος του αντικειμένου της Πολιτικής Παιδείας. Άλλωστε, τα δυο αυτά αντικείμενα καλύπτονται στην ενότητα ειδικών μαθημάτων της Γ’ Λυκείου. Προτείνω επομένως την απάλειψή τους από το εν λόγω μάθημα. Ιδιαίτερα όταν πουθενά στον κόσμο δεν διδάσκονται ως μαθήματα γενικής παιδείας η οικονομία και η κοινωνιολογία , αλλά όπου υπάρχουν στα ωρολόγια προγράμματα είναι μαθήματα κατεύθυνσης-δέσμης-προσανατολισμού. Επίσης το δικαϊκό μας σύστημα απαγορεύει ρητά και δια ροπάλου την «άγνοια του νόμου» για τους πολίτες αυτής της χώρας. Πως λοιπόν οι αυριανοί πολίτες δεν θα διδαχθούν επαρκώς τα βασικά εκείνα στοιχεία του εθνικού ,του κοινοτικού και του διεθνούς δικαίου που θα τους επιτρέψουν να γίνουν χρήσιμοι για την κοινωνία και τους εαυτούς τους άνθρωποι; Πως θα κινηθούν θα αναπτυχθούν ,θα εργαστούν , θα υπάρξουν σε ένα κοινωνικό πλαίσιο, όταν δεν θα γνωρίζουν τους κανόνες λειτουργίας του; Το νέο Λύκειο επομένως θα πρέπει να έχει προσανατολισμό σαφή και ακλόνητο το συμφέρον των μαθητών , των πολιτών και της κοινωνίας και όχι τα συμφέροντα των συντεχνιών εκείνων που επιθυμούν διακαώς τον πλήρη εξοβελισμό του μαθήματος των αρχών του Δικαίου και της πολιτικής παιδείας από το Λύκειο. Για τους ίδιους ανωτέρω λόγους προτείνω να επανέλθει ο τίτλος του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της Γ Λυκείου « Οργάνωση και λειτουργία της πολιτείας »όπως είχε αρχικά προταθεί και όχι η αλλαγή του σε «στοιχεία κοινωνικών και πολιτικών επιστημών », ούτως ώστε το μάθημα αυτό να χρησιμοποιείται ως ύλη και τίτλος για τις εξετάσεις ΑΣΕΠ για τις θέσεις στο Δημόσιο , εφόσον με τον αρχικό τίτλο υπάρχει ως μάθημα στα νομικά , πολιτικά , διεθνολογικά , οικονομικά τμήματα και σε όλες τις στρατιωτικές σχολές. Επίσης προτείνω να διδάσκεται αυτοτελώς το μάθημα Αρχές Δικαίου στη Γ τάξη του Λυκείου και να είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα κατ΄επιλογή για τους υποψηφίους των Νομικών Σχολών , των πολιτικών τμημάτων και της Παντείου , ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν το γνωστικό αντικείμενο που θα σπουδάσουν και να προετοιμαστούν κατάλληλα γι αυτό αφού στις σχολές αυτές διδάσκονται κατά κύριο λόγο όλα τα δίκαια και όχι τα λατινικά και τα αρχαία. Αικατερίνη Παπαδάτου Νομικός