Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Γ. | 28 Νοεμβρίου 2009, 13:38
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητή Κυρία Υπουργέ, Αγαπητοί Συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, Αγαπητοί συμπολίτες, Τα παιδιά μας ΔΕΝ χρειάζονται εκπαιδευτικούς οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικών και masters! Για τη διδασκαλία στο σχολείο δεν χρειάζονται τα επικαμπύλια ολοκληρώματα ή οι δυναμοσειρές! Αυτό που χρειάζονται είναι εκπαιδευτικούς τους οποίους να μπορούν να καταλαβαίνουν και να εμπιστεύονται. Οι οποίοι θα έχουν μεταδοτικότητα όσον αφορά τη διδασκαλία του αντικειμένου τους. Οι οποίοι θα μπορούν να προσφέρουν ΠΑΙΔΕΙΑ κατά προτεραιότητα και έπειτα ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Οι οποίοι θα μπορούν να διαχειριστούν καταστάσεις στο σχολείο. Είναι σημαντικό ο μαθητής να νοιώθει άνετα μέσα στο σχολικό περιβάλλον, να νοιώθει ότι μπορεί να εμπιστευτεί τον δάσκαλό του. Αλλά και ο δάσκαλος να ξέρει πως θα προσεγγίσει τους μαθητές του. Το σημαντικότερο λοιπόν για έναν εκπαιδευτικό είναι η Παιδαγωγική και Διδακτική του επάρκεια. Όλα αυτά στη θεωρία. Η πράξη όμως είναι πολύ διαφορετική και κινείται σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Βαφτίσαμε «Καθηγητικές», σχολές οι οποίες προσφέρουν 2 ή 3 το πολύ προαιρετικά παιδαγωγικά μαθήματα. Ενώ άλλες σχολές οι οποίες και αυτές προσφέρουν 2ή 3 παιδαγωγικά μαθήματα δεν τις βαφτίσαμε «καθηγητικές». Στη δημόσια εκπαίδευση αυτή την στιγμή υπάρχουν και δραστηριοποιούνται εκπαιδευτικοί κυρίως μόνιμοι, οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια δεν έχουν υποστηριχτεί όπως θα έπρεπε όσον αφορά στην παιδαγωγική τους κατάρτιση. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί ουδέποτε αξιολογήθηκαν για τις μεθόδους διδασκαλίας που εφαρμόζουν αλλά και για την επιστημονική τους ενημέρωση και επάρκεια. Το πρόβλημα αυτό γίνεται εντονότερο στα μαθήματα των νέων τεχνολογιών και στην τεχνική εκπαίδευση, όπου οι εξελίξεις είναι ραγδαίες. Κυρία υπουργέ, ξεκινήστε από το επίκεντρο του προβλήματος που είναι ο ΜΟΝΙΜΟΣ εκπαιδευτικός, ο οποίος σήμερα παρέχει γραμματειακή υποστήριξη διότι ΔΕΝ αγαπάει αυτό που η πολιτεία του όρισε να κάνει. Οι περισσότεροι από αυτούς ΔΕΝ έχουν να προσφέρουν τίποτα στην παιδευτική διαδικασία! Θεωρούν αυτό που κανουν ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ και όχι ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ! Επαναφέροντάς τους στην ενεργό δράση, μέσα στην τάξη, ΔΕΝ έχετε να κερδίσετε τίποτα. Με το ζόρι δεν πάμε μπροστά! Αφήστε τους λοιπόν εκεί που βρίσκονται, στις αποσπάσεις τους, αφού ούτως ή άλλως δεν έχουν γίνει προσλήψεις διοικητικού προσωπικού από το 1990. Τόσο καιρό έχουν μάθει έτσι δεν γίνεται να ξεμάθουν από τη μία στιγμή στην άλλη. Αυτό που χρειάζεται είναι νέος άνεμος, νέοι άνθρωποι που ονειρεύονται να προσφέρουν στην παιδεία οι οποίοι έχουν το «μεράκι» να διδάξουν και θεωρούν λειτούργημα τη διδασκαλία. Ενισχύστε τον ρόλο της ΑΣΠΑΙΤΕ στην εκπαίδευση. Όποιος θέλει να ονομάζεται εκπαιδευτικός ας πρέπει να έχει περάσει από σοβαρή παιδαγωγική κατάρτιση. Να είναι απαραίτητο όλοι οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί «καθηγητικής» σχολής ή μη, να έχουν εκπαιδευτεί στην ΑΣΠΑΙΤΕ ή σε αντίστοιχα μεταπτυχιακά προγράμματα των πανεπιστημίων. Δεν θέλουμε «Αυτοδίδακτους» εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα είναι επιτυχόντες σε 1 και Μοναδική εξέταση του ΑΣΕΠ στα παιδαγωγικά. Προτείνω λοιπόν τις εξής αλλαγές: 1.Δημιουργία περισσοτέρων παραρτημάτων της ΑΣΠΑΙΤΕ και Ετήσιων Προγραμμάτων Παιδαγωγικής Κατάρτισης σε όλη την επικράτεια. 2.Αύξηση του αριθμού εισακτέων στα παραπάνω προγράμματα. 3.Κατάργηση του καθεστώτος των «Καθηγητικών» σχολών και δημιουργία της έννοιας των «Παιδαγωγικών Προσόντων» (π.χ. ΔΕΝ είναι ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟ κάποιος ΠΕ12.10, απόφοιτος φυσικός με μεταπτυχιακό στην ηλεκτρονική και 1-2 παιδαγωγικά μαθήματα να θεωρείται ισάξιος στην παιδαγωγική, τουλάχιστον, με ΠΕ12.06 Ηλεκτρονικό Μηχανικό & Μηχ Υπολογιστών, απόφοιτο ΕΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ με 14 παιδαγωγικά, Πρακτικές Ασκήσεις Διδασκαλίας, εκπόνηση πτυχιακής εργασίας!, ο οποίος αξιολογήθηκε από παιδαγωγούς πανεπιστημιακούς δασκάλους και στην πράξη, από συναδέλφους εκπαιδευτικούς μέσα στην τάξη!) 4.Οι απόφοιτοι ΑΣΠΑΙΤΕ και Παιδαγωγικών Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων ΝΑΙ να έχουν άμεση προτεραιότητα στους πίνακες για διορισμό ανεξαρτήτου προϋπηρεσίας. 5.Οι αλλαγές να μην έχουν αναδρομική ισχύ για τους παλαιότερους οι οποίοι έχουν χαράξει την πορεία τους στην εκπαίδευση, αλλά για τους επόμενους που θέλουν να ασχοληθούν με την εκπαίδευση 6. Να δοθεί ικανή μεταβατική περίοδος τουλάχιστον 2-3 χρόνων 7. Να είναι απαραίτητη η παιδαγωγική κατάρτιση για την ένταξη στους πίνακες αλλά και για τους μόνιμους διορισμούς! 8. Στον ΑΣΕΠ να εξετάζεται μόνο το γνωστικό αντικείμενο 9. Να είναι απαραίτητη 1 τουλάχιστον επιτυχία στον ΑΣΕΠ για τον μόνιμο διορισμό. Με Εκτίμηση, Ένας Άνεργος απόφοιτος ΑΣΠΑΙΤΕ