Ένα ζήτημα, που δεν διευκρινίζεται, είναι το αν τα υπάρχοντα ΕΠΑ.Λ. θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους ή αν θα πρέπει να ιδρυθούν νέα. Επίσης ποιες ειδικότητες θα λειτουργήσουν; θα διατηρηθούν οι οργανικές θέσεις;
Τι θα γίνει με τα Σ.Ε.Κ. (Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα) και τον εξοπλισμό τους; Σε κάποιο σημείο (άρθρο 9 παρ. 3) αναφέρονται σχολικά εργαστήρια του ΥΠΑΙΘ και "οικεία Εργαστηριακά κέντρα", αλλού (άρθρο 14) Σ.Ε. των Επαγγελματικών Λυκείων και Εργαστηριακά Κέντρα, στο άρθρο 17 παρ. 8 μαζί με τα Σ.Ε. των ΕΠΑ.Λ., αναβιώνουν τα ΣΕΚ. Υπεύθυνους τομέων και εργαστηρίων βρίσκουμε μόνο στα ΙΕΚ (άρθρο 26 παρ. 10), τοποθετημένοι από τον Διευθυντή των ΙΕΚ, χωρίς να διευκρινίζεται ο ρόλος τους.
Δεδομένου ότι δεν νοείται τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση χωρίς εργαστήρια, είναι απαραίτητο να παραμείνει ο θεσμός των Σ.Ε.Κ.
Για τα ΙΕΚ (άρθρο 26 παρ. 27) προβλέπεται επίσης Τμήμα Οικονομικών και Διοικητικών Θεμάτων, καθώς και Γραφείο Γραμματείας. Θα έπρεπε να προβλεφτεί επιτέλους και αντίστοιχο τμήμα στα ΕΠΑ.Λ. και στα ΓΕΛ. Έτσι και οι εκπαιδευτικοί θα είναι απερίσπαστοι στο εκπαιδευτικό τους έργο, αλλά και δεν θα γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης και στοχοποίησης οι ώρες "γραμματειακής υποστήριξης".
Το ηλικιακό όριο προφανέστατα, όπως έχει ήδη τονιστεί από αρκετούς συναδέλφους, πρέπει να καταργηθεί. Αν είναι ένα μέτρο αποτροπής εικονικών εγγραφών, ας βρεθεί κάποιος τρόπος αποτελεσματικότερου ελέγχου.
Ένα ζήτημα, που δεν διευκρινίζεται, είναι το αν τα υπάρχοντα ΕΠΑ.Λ. θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους ή αν θα πρέπει να ιδρυθούν νέα. Επίσης ποιες ειδικότητες θα λειτουργήσουν; θα διατηρηθούν οι οργανικές θέσεις; Τι θα γίνει με τα Σ.Ε.Κ. (Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα) και τον εξοπλισμό τους; Σε κάποιο σημείο (άρθρο 9 παρ. 3) αναφέρονται σχολικά εργαστήρια του ΥΠΑΙΘ και "οικεία Εργαστηριακά κέντρα", αλλού (άρθρο 14) Σ.Ε. των Επαγγελματικών Λυκείων και Εργαστηριακά Κέντρα, στο άρθρο 17 παρ. 8 μαζί με τα Σ.Ε. των ΕΠΑ.Λ., αναβιώνουν τα ΣΕΚ. Υπεύθυνους τομέων και εργαστηρίων βρίσκουμε μόνο στα ΙΕΚ (άρθρο 26 παρ. 10), τοποθετημένοι από τον Διευθυντή των ΙΕΚ, χωρίς να διευκρινίζεται ο ρόλος τους. Δεδομένου ότι δεν νοείται τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση χωρίς εργαστήρια, είναι απαραίτητο να παραμείνει ο θεσμός των Σ.Ε.Κ. Για τα ΙΕΚ (άρθρο 26 παρ. 27) προβλέπεται επίσης Τμήμα Οικονομικών και Διοικητικών Θεμάτων, καθώς και Γραφείο Γραμματείας. Θα έπρεπε να προβλεφτεί επιτέλους και αντίστοιχο τμήμα στα ΕΠΑ.Λ. και στα ΓΕΛ. Έτσι και οι εκπαιδευτικοί θα είναι απερίσπαστοι στο εκπαιδευτικό τους έργο, αλλά και δεν θα γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης και στοχοποίησης οι ώρες "γραμματειακής υποστήριξης". Το ηλικιακό όριο προφανέστατα, όπως έχει ήδη τονιστεί από αρκετούς συναδέλφους, πρέπει να καταργηθεί. Αν είναι ένα μέτρο αποτροπής εικονικών εγγραφών, ας βρεθεί κάποιος τρόπος αποτελεσματικότερου ελέγχου.