Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 26: Διοίκηση Δημοσίων Φορέων Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Σ.Ε.Κ. και Ι.Ε.Κ.Σχόλιο του χρήστη Γεωργία | 19 Αυγούστου 2013, 20:23
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατ' αρχάς τα ΙΕΚ θα πρέπει να έχουν υψηλότερο επίπεδο απ' ότι τα ΕΠΑΛ έστω και με το 4ο έτος πρακτικής. Θα πρέπει να γίνουν τα αντίστοιχα BTEC της Βρετανίας. Θα πρέπει κάποιος απόφοιτος κατάρτισης να μπορεί αν επιθυμεί να δίνει εξετάσεις για εισαγωγή σε ΑΕΙ / ΤΕΙ μετά από την πιστοποίηση τους με την δυνατότητα μεταφοράς πιστωτικών μονάδων που έχουν αποκτήσει (ECVET). Στις γνώσεις των διευθυντών ΙΕΚ θα πρέπει να υπάρχουν μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών στην εκπαίδευση ενηλίκων αλλά και στην διοικητική επιστήμη. Θα πρέπει να μετράει η εμπειρία του, η προϋπηρεσία κ.α. (Μπορείτε να δείτε http://www.gsae.edu.gr/el/toppress/920-kanonismos-leitourgias-diek-dimosia-diavoylefsi ) Στα ΙΕΚ θα πρέπει να συσταθούν οργανικές θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού που τουλάχιστον θα καλύπτουν το 50%- 75% των ωρών των μαθημάτων ειδικότητας. Αυτό σημαίνει ότι τα ΙΕΚ θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένες κατευθύνσεις - τομείς που θα μπορεί να εξειδικεύονται. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να επιλέγονται μετά από δική τους αίτηση, αν επιθυμούν να διδάξουν τα εξειδικευμένα μαθήματα και να επιλέγονται από το ίδιο σύστημα με τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, βάσει μοριοδότησης αλλά και συνέντευξης σε τριμελή επιτροπή (βλέπε παρακάτω) Για την ομαλή λειτουργία των ΙΕΚ θα πρέπει να υπάρχουν ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα (MIS) για την διαχείριση θεμάτων προσωπικού / εκπαιδευτών/ σπουδαστών. Πρέπει επίσης να διαλευκανθεί πως θα ορισθούν οι υπεύθυνοι εργαστηρίων με τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (Σ.Ε.Κ.). Τα τελευταία θα υπάρχουν; Σε περίπτωση που καταργηθούν πως θα γίνει η χρήση τους από τα ΕΠΑΛ ή τα Σχολεία Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) ή τα ΙΕΚ;Αν περάσουν στα ΙΕΚ θα πρέπει να υπάρχει επαρκής χρηματοδότηση για την λειτουργία τους. Σε περίπτωση μου τα μοιράζονται με τα ΕΠΑΛ θα πρέπει να υπάρχει αναλογική χρηματοδότηση. Επίσης οι υπεύθυνοι εργαστηρίων των ΙΕΚ θα πρέπει να έχουν την ίδια μείωση ωρών διδασκαλίας -3 ώρες- όπως οι υπεύθυνοι εργαστηρίων των ΕΠΑΛ. Η επιλογή των ωρομισθίων εκπαιδευτικών θα πρέπει να γίνεται όταν έχουν καλυφθεί όσο περισσότερες ώρες εκπαίδευσης από τους μόνιμους και να δοθούν τα πολύ εξειδικευμένα μαθήματα. Στην τριμερή επιτροπή επιλογής εκπαιδευτικών περιγράφεται μόνο ο διευθυντής και ένα μέλος οριζόμενο από τη Γ.Γ.∆.Β.Μ. Πρέπει να υπάρχει και ο Υποδιευθυντής. Η τριμελής επιτροπή θα πρέπει να περνά από συνέντευξη και τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς αλλά και να λαμβάνει υπ όψιν την μοριοδότηση τους... Στα εργαστήρια θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα τεχνικής υποστήριξης και από την Τεχνική Στήριξη του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (ΠΛΗΝΕΤ) . Η χρηματοδότηση θα γίνεται από τις σχολικές επιτροπές ή όπως γίνεται σήμερα; Στο διοικητικό προσωπικό αναγκαία είναι η παρουσία πληροφορικού ο οποίος θα μπορεί να υποστηρίζει το ΙΕΚ αλλά και όλο το διοικητικό προσωπικό θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι πιστοποιημένο στη χρήση Η/Υ.