Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 21: Ομάδες Προσανατολισμού και Ειδικότητες Σ.Ε.Κ.Σχόλιο του χρήστη Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πτυχιούχων Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών | 19 Αυγούστου 2013, 21:56
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το Επαγγελματικό Λύκειο θα πρέπει να απαντά στη διαφορετικότητα των μαθητών/τριών, στις διαφορετικές επιθυμίες και δυνατότητές τους. Να γίνει ένα σχολείο που να εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες και να είναι αντίθετο σε κάθε μορφή περιθωριοποίησης και αποκλεισμού των μαθητών και ιδιαίτερα αυτών με καλλιτεχνικές κλίσεις. Τα μέλη του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πτυχιούχων Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών θεωρούμε αναγκαία την ίδρυση Ομάδας προσανατολισμού/τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών στο νέο Επαγγελματικό Λύκειο με τις ειδικότητες: Γραφικών Τεχνών-Γραφιστικής, Διακοσμητών, Συντηρητών Έργων Τέχνης, Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Μέσων, για τους παρακάτω λόγους: 1. Είναι ο μοναδικός τομέας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με προσανατολισμό στις καλές και εφαρμοσμένες τέχνες, οι οποίες έχουν εξ αντικειμένου απαιτήσεις πολύ πιο προωθημένες από μια απλή κατάρτιση, αφού συνδυάζουν τη θεωρία με το σχεδιασμό και την τεχνολογία. Οι σπουδές στις ειδικότητες του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών απαιτούν θεωρητική εκπαίδευση και όχι μόνο κατάρτιση σε δεξιότητες. Η γνώση χειρισμού λογισμικών ή μηχανημάτων δεν επαρκεί. Η εκπαίδευση των μαθητών/τριών για να είναι πλήρης, πρέπει να περιλαμβάνει θεωρητικά μαθήματα παράλληλα με τα εργαστηριακά. Μόνο έτσι η λειτουργία του τομέα θα μπορεί να εξασφαλίσει επαγγελματική εκπαίδευση για τις λιγότερο προνομιούχες κοινωνικά ομάδες με δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και επαγγελματικές ευκαιρίες για όσους το επιθυμούν. 2. Οι ειδικότητες του τομέα Εφαρμοσμένων τεχνών έχουν αυξημένη ζήτηση σε επίπεδο δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως προκύπτει από τις προτιμήσεις στα μηχανογραφικά δελτία των μαθητών και τις υψηλές βάσεις εισαγωγής. Είναι γνωστό ότι δεν έχουν όλοι οι μαθητές/τριες τη δυνατότητα να καταλήξουν στην Αρχιτεκτονική και στις σχολές Καλών Τεχνών μέσα από το γενικό λύκειο. Το Επαγγελματικό Λύκειο ΠΡΕΠΕΙ να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές με ιδιαίτερες καλλιτεχνικές δεξιότητες να τις αγαπήσουν, να τις αναπτύξουν, να τις συνδυάσουν με την τεχνολογική εξέλιξη και να εξελιχθούν επαγγελματικά. 3. Σε όλα τα χρόνια λειτουργίας του, πανελλαδικά, ο τομέας έχει να επιδείξει σημαντικό έργο όσον αφορά στην προβολή της ελληνικής τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσα από έντυπα, ψηφιακές δημιουργίες, συμμετοχές και βραβεύσεις σε διαγωνισμούς και Ευρωπαϊκά προγράμματα σε θέματα πολιτισμού, τεχνών και τεχνολογίας. 4. Μετά από την υποβάθμιση των ειδικοτήτων Διακόσμησης και Συντήρησης Έργων Τέχνης μέσω της ένταξής τους στις σχολές ΕΠΑΣ, παρατηρήθηκε ένα ουσιαστικό κενό στην τεχνολογική εκπαίδευση. Οι μαθητές/τριες βίωσαν την απαξίωση των ειδικοτήτων και αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Οργανωμένα εργαστήρια εγκαταλείφθηκαν και οι εργασίες των μαθητών κατέληξαν εκθέματα που κοσμούν τους τοίχους των λυκείων. 5. Ο τομέας των Εφαρμοσμένων Τεχνών είναι συνυφασμένος με τον πολιτισμό της χώρας μας. Σε μία χώρα με πλούσια καλλιτεχνικά ερεθίσματα και σημαντική πολιτιστική κληρονομιά δε θα πρέπει να αμφισβητείται η αναγκαιότητα εκπαίδευσης σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των μελλοντικών γενεών στο αντικείμενο των Εφαρμοσμένων Τεχνών. Ο πλούτος των αντικειμένων πολιτισμού είναι μεγάλος και ανεξάντλητος και η ανάγκη να εκπαιδεύσουμε τα χέρια που θα τον προωθήσουν και θα τον προστατεύσουν είναι επιτακτική. 6. Οι απόφοιτοι των τμημάτων αυτών, λόγω των περισσότερων και ποιοτικότερων ειδικών επαγγελματικών γνώσεων, θα έχουν περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες απασχόλησης. Κύριος στόχος είναι η απόκτηση της τεχνογνωσίας, η οποία συνδέεται άμεσα με τα σύγχρονα πολιτισμικά προϊόντα της ελληνικής οικονομίας. 7. Σε διεθνές επίπεδο άλλωστε, ο τομέας των Εφαρμοσμένων Τεχνών στην επαγγελματική εκπαίδευση βρίσκεται στην αιχμή προώθησης της καινοτομίας στο σύγχρονο κλάδο της δημιουργικής και πολιτιστικής οικονομίας. Σήμερα οι μαθητές/τριες μας ζητούν να φοιτήσουν στις ειδικότητες των Εφαρμοσμένων Τεχνών στο νέο Επαγγελματικό Λύκειο κι εμείς με τη σειρά μας, σας ζητούμε να δημιουργήσετε τις προϋποθέσεις για την αποτελεσματική λειτουργία τους.