Διαβάζοντας τις αλλαγές που προτείνονται για το πρόγραμμα μαθημάτων στο Νέο Λύκειο, δυστυχώς απορώ με την προχειρότητα και βιασύνη των συντακτών του Νομοσχεδίου, το οποίο δεν λύνει κανένα πρόβλημα αλλά δημιουργεί ανισότητες και επιπλέον προβλήματα για τους μαθητές.
Θεωρώ ότι η σχεδόν ολική εξαφάνιση των μαθημάτων της Πληροφορικής από το "Νέο Λύκειο" είναι απαράδεκτη και λανθασμένη όσο δεν γίνεται. Αμφιβαλλω βέβαια αν στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αντιλαμβάνονται ότι οι μελλοντικοί φοιτητές θα ξεκινούν τις σπουδές τους σε σχολές Πληροφορικής χωρίς να έχουν διδαχθεί Αλγοριθμική και Προγραμματισμό...χωρίς να ξέρουν ουσιαστικά να σκέφτονται όπως πρέπει για να φοιτήσουν σε τέτοιες σχολές επιτυχημένα.
Και ναι για να μην ακούσω από κάποιους συναδέλφους ότι "άλλος ένα πληροφορικός φωνάζει για να διατηρηθεί το μάθημα του", είμαι καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20 και σίγουρα θεωρώ την Πληροφορική αναντικατάστατη για τους μαθητές σε κάθε βαθμίδα.
Θεωρώ επίσης ότι πρέπει να δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές ανάλογα με την κλίση τους για θετικές ή τεχνολογικές επιστήμες να διδάσκονται όλα τα απαραίτητα μαθήματα, π.χ. φυσική, μαθηματικά, βιολογία, χημεία, Νεοελληνική Γλώσσα. Δεν νοείται στον 21ο αιώνα μαθητής να μην διδάσκεται τα βασικά μαθήματα που θα τον βοηθήσουν να φοτήσει επιτυχώς στην σχολή Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμεί να περάσει.
Σ' ένα οργανωμένο και σύγχρονο κράτος που σέβεται τους πολίτες του, ο τομέας της Παιδείας και της Υγείας είναι πάντα πρώτοι σε χρηματοδότηση, καινοτομίες, έρευνα καθώς και αναπτυξιακά έργα. Γιατί από αυτούς τους τομείς ξεκινάει η οικονομική ανάπτυξη του κράτους και των πολιτών.
Και τι από αυτά έχουμε σήμερα στην Ελλάδα; Τίποτα...ελλειπέστατη χρηματοδότηση και της Παιδείας και της Υγείας, σε σημείο να μην μπορούν να λειτουργήσουν, Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, Γυμνάσια και Λύκεια και οι γονείς να πρέπει να καλύπτουν με δικά τους χρήματα τις τραγικές αδυναμίες του κρατικού μηχανισμού σε κάθε επίπεδο.
Θέλει επομένως το Υπουργείο Παιδείας ένα νέο σύγχρονο Λύκειο που να δημιουργεί έξυπνους, σκεπτόμενους μαθητές ή ημιμαθή robot; Δώστε χρήματα στην Παιδεία και ξανασκεφτείτε όλες τις αλλαγές που προωθείτε ερήμην των καθηγητών, γονέων και μαθητών, πριν είναι αργά για τη χώρα.
Διαβάζοντας τις αλλαγές που προτείνονται για το πρόγραμμα μαθημάτων στο Νέο Λύκειο, δυστυχώς απορώ με την προχειρότητα και βιασύνη των συντακτών του Νομοσχεδίου, το οποίο δεν λύνει κανένα πρόβλημα αλλά δημιουργεί ανισότητες και επιπλέον προβλήματα για τους μαθητές. Θεωρώ ότι η σχεδόν ολική εξαφάνιση των μαθημάτων της Πληροφορικής από το "Νέο Λύκειο" είναι απαράδεκτη και λανθασμένη όσο δεν γίνεται. Αμφιβαλλω βέβαια αν στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αντιλαμβάνονται ότι οι μελλοντικοί φοιτητές θα ξεκινούν τις σπουδές τους σε σχολές Πληροφορικής χωρίς να έχουν διδαχθεί Αλγοριθμική και Προγραμματισμό...χωρίς να ξέρουν ουσιαστικά να σκέφτονται όπως πρέπει για να φοιτήσουν σε τέτοιες σχολές επιτυχημένα. Και ναι για να μην ακούσω από κάποιους συναδέλφους ότι "άλλος ένα πληροφορικός φωνάζει για να διατηρηθεί το μάθημα του", είμαι καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20 και σίγουρα θεωρώ την Πληροφορική αναντικατάστατη για τους μαθητές σε κάθε βαθμίδα. Θεωρώ επίσης ότι πρέπει να δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές ανάλογα με την κλίση τους για θετικές ή τεχνολογικές επιστήμες να διδάσκονται όλα τα απαραίτητα μαθήματα, π.χ. φυσική, μαθηματικά, βιολογία, χημεία, Νεοελληνική Γλώσσα. Δεν νοείται στον 21ο αιώνα μαθητής να μην διδάσκεται τα βασικά μαθήματα που θα τον βοηθήσουν να φοτήσει επιτυχώς στην σχολή Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμεί να περάσει. Σ' ένα οργανωμένο και σύγχρονο κράτος που σέβεται τους πολίτες του, ο τομέας της Παιδείας και της Υγείας είναι πάντα πρώτοι σε χρηματοδότηση, καινοτομίες, έρευνα καθώς και αναπτυξιακά έργα. Γιατί από αυτούς τους τομείς ξεκινάει η οικονομική ανάπτυξη του κράτους και των πολιτών. Και τι από αυτά έχουμε σήμερα στην Ελλάδα; Τίποτα...ελλειπέστατη χρηματοδότηση και της Παιδείας και της Υγείας, σε σημείο να μην μπορούν να λειτουργήσουν, Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, Γυμνάσια και Λύκεια και οι γονείς να πρέπει να καλύπτουν με δικά τους χρήματα τις τραγικές αδυναμίες του κρατικού μηχανισμού σε κάθε επίπεδο. Θέλει επομένως το Υπουργείο Παιδείας ένα νέο σύγχρονο Λύκειο που να δημιουργεί έξυπνους, σκεπτόμενους μαθητές ή ημιμαθή robot; Δώστε χρήματα στην Παιδεία και ξανασκεφτείτε όλες τις αλλαγές που προωθείτε ερήμην των καθηγητών, γονέων και μαθητών, πριν είναι αργά για τη χώρα.