Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες του Υπουργείου Παιδείας
Σχολιάζω τρία θέματα που εμένα ως εκπαιδευτικό με βασανίζουν:
1) Στα σχολεία μας, ακόμα και σήμερα, η παπαγαλία ζει και βασιλεύει. Η κριτική σκέψη απουσιάζει. Εδώ θα πρέπει να στραφεί το ενδιαφέρον
μας αν θέλουμε ένα καλύτερο σχολείο.
2) Παράγουμε αριστούχους σε εξωπραγματικά ποσοστά. Πολλοί συνάδελφοι
εκπαιδευτικοί, με την ανάλογη πίεση των γονέων, έχουν εφαρμόσει βαθμολογική κλίμακα πενταβάθμια (16-20) ίσως και μικρότερη. Σοβαρό πρόβλημα η «χαλαρή» βαθμολόγηση του project στο Λύκειο. Έχουμε πλέον σχολεία χωρίς μετεξεταστέους μαθητές. Υπάρχουν Λύκεια που τα απολυτήριά τους δεν έχουν μέσο όρο μικρότερο του 18!
3) Στην τελευταία τάξη του Λυκείου συντελείται η πλήρης απαξίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Οι μαθητές έρχονται στο σχολείο μόνο με το κίνητρο να μην χάσουν από απουσίες τη χρονιά. Μετά το Μάρτιο δεν υπάρχουν μαθητές στις τάξεις. Προτιμούν προφανώς το φροντιστήριο. Κάθε χρόνο επαναλαμβάνεται η ίδια ιστορία.
Δεν διαπιστώνω να αντιμετωπίζονται τα παραπάνω καυτά θέματα με το παρόν νομοσχέδιο. Μήπως η αποσύνδεση του Λυκείου από την διαδικασία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια είναι η λύση;
Με εκτίμηση
Βασίλης Εφόπουλος
Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες του Υπουργείου Παιδείας Σχολιάζω τρία θέματα που εμένα ως εκπαιδευτικό με βασανίζουν: 1) Στα σχολεία μας, ακόμα και σήμερα, η παπαγαλία ζει και βασιλεύει. Η κριτική σκέψη απουσιάζει. Εδώ θα πρέπει να στραφεί το ενδιαφέρον μας αν θέλουμε ένα καλύτερο σχολείο. 2) Παράγουμε αριστούχους σε εξωπραγματικά ποσοστά. Πολλοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, με την ανάλογη πίεση των γονέων, έχουν εφαρμόσει βαθμολογική κλίμακα πενταβάθμια (16-20) ίσως και μικρότερη. Σοβαρό πρόβλημα η «χαλαρή» βαθμολόγηση του project στο Λύκειο. Έχουμε πλέον σχολεία χωρίς μετεξεταστέους μαθητές. Υπάρχουν Λύκεια που τα απολυτήριά τους δεν έχουν μέσο όρο μικρότερο του 18! 3) Στην τελευταία τάξη του Λυκείου συντελείται η πλήρης απαξίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Οι μαθητές έρχονται στο σχολείο μόνο με το κίνητρο να μην χάσουν από απουσίες τη χρονιά. Μετά το Μάρτιο δεν υπάρχουν μαθητές στις τάξεις. Προτιμούν προφανώς το φροντιστήριο. Κάθε χρόνο επαναλαμβάνεται η ίδια ιστορία. Δεν διαπιστώνω να αντιμετωπίζονται τα παραπάνω καυτά θέματα με το παρόν νομοσχέδιο. Μήπως η αποσύνδεση του Λυκείου από την διαδικασία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια είναι η λύση; Με εκτίμηση Βασίλης Εφόπουλος