Η σύνδεση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας είναι σωστή. Πρέπει όμως να γίνεται με σωστό τρόπο. Γι΄ αυτό υπάρχουν προγράμματα και θεσμοί, όπως εικονικές επιχειρήσεις (με παρουσία μέντορα από εταιρία), μέρες σταδιοδρομίας με συμμετοχή επαγγελματιών, κ.α.
Στα πλαίσια όμως της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, είναι λάθος η εμπλοκή του ΟΑΕΔ και η εφαρμογή της μαθητείας, η οποία δεν έχει και κανένα όφελος για τους μαθητές, πέραν της συμμετοχής (μετά από προπαρασκευαστικά πρόγραμμα πιστοποίησης - ευθύνη ποιου άραγε;) σε εξετάσεις πιστοποίησης την επόμενη χρονιά.
Προσπάθεια μαθητείας έγινε και φέτος, για τους αποφοίτους, με όχι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Τι προβλέπεται αν δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες θέσεις μαθητείας;
Θα πρέπει λοιπόν, αντί να γίνει η τάξη Μαθητείας σε εργασιακό χώρο, να γίνεται στα σχολικά εργαστήρια, με τη βοήθεια επαγγελματιών σε ρόλο μέντορα όμως και όχι "αφεντικού". Άλλωστε έχουν τόσο τον απαραίτητο εξοπλισμό, όσο και το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό. Επίσης ενσωμάτωση των προπαρασκευαστικά πρόγραμμα πιστοποίησης μέσα στο αναλυτικό πρόγραμμα, και όχι πασάλειμμα σε 15 μέρες του Σεπτέμβρη. Προγράμματα μαθητείας μπορούν να εφαρμοστούν σε μεγάλη κλίμακα για αποφοίτους, με ισχυρά κίνητρα για τις επιχειρήσεις.
Η σύνδεση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας είναι σωστή. Πρέπει όμως να γίνεται με σωστό τρόπο. Γι΄ αυτό υπάρχουν προγράμματα και θεσμοί, όπως εικονικές επιχειρήσεις (με παρουσία μέντορα από εταιρία), μέρες σταδιοδρομίας με συμμετοχή επαγγελματιών, κ.α. Στα πλαίσια όμως της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, είναι λάθος η εμπλοκή του ΟΑΕΔ και η εφαρμογή της μαθητείας, η οποία δεν έχει και κανένα όφελος για τους μαθητές, πέραν της συμμετοχής (μετά από προπαρασκευαστικά πρόγραμμα πιστοποίησης - ευθύνη ποιου άραγε;) σε εξετάσεις πιστοποίησης την επόμενη χρονιά. Προσπάθεια μαθητείας έγινε και φέτος, για τους αποφοίτους, με όχι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Τι προβλέπεται αν δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες θέσεις μαθητείας; Θα πρέπει λοιπόν, αντί να γίνει η τάξη Μαθητείας σε εργασιακό χώρο, να γίνεται στα σχολικά εργαστήρια, με τη βοήθεια επαγγελματιών σε ρόλο μέντορα όμως και όχι "αφεντικού". Άλλωστε έχουν τόσο τον απαραίτητο εξοπλισμό, όσο και το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό. Επίσης ενσωμάτωση των προπαρασκευαστικά πρόγραμμα πιστοποίησης μέσα στο αναλυτικό πρόγραμμα, και όχι πασάλειμμα σε 15 μέρες του Σεπτέμβρη. Προγράμματα μαθητείας μπορούν να εφαρμοστούν σε μεγάλη κλίμακα για αποφοίτους, με ισχυρά κίνητρα για τις επιχειρήσεις.