Αυτή η καταγραφή είναι μια καλή αρχική προσπάθεια εντοπισμού πιθανών σκοπών του εκπαιδευτικού συστήματος. Οι σκοποί αυτοί είναι βασισμένοι πάνω στους 8 άξονες δεξιοτήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης:
1. Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα (communication in the mother language)
2. Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες (communication in foreign languages)
3. Μαθηματική παιδεία και βασικές ικανότητες στις θετικές επιστήμες και τεχνολογίες (mathematical competence & basic competences in science and technology)
4. Ψηφιακή παιδεία (digital competence)
5. Μεταγνωστικές δεξιότητες, ικανότητα μάθησης (learning to learn)
6. Κοινωνική ευθύνη και ευθύνη των πολιτών (social & civic competences)
7. Πρωτοβουλία κι Επιχειρηματικότητα (sense of initiative & entrepreneurship)
8. Πολιτισμική Συνείδηση κι Έκφραση (cultural awareness & expression)
Κατά την γνώμη μου οι σκοποί αυτοί στοχεύουν σε ένα μοντέλο ανθρώπου-εργαζόμενου, με κύρια δραστηριότητα στο χώρο εργασίας και πιθανώς προωθούνται από κέντρα αντίστοιχων συμφερόντων.
Οι αναφορές στην πολιτισμική ανθρωπιστική παιδεία είναι ελάχιστες και παρεμένουν απλές καταγραφές όπως επισημαίνεται στον σύνδεσμο http://www.opengov.gr/ypepth/?c=14541
Επιβάλλεται ουσιαστικός επαναπροσδιορισμός προς την εξανθρωπισμένη εκπαίδευση (humanized education).
Αυτή η καταγραφή είναι μια καλή αρχική προσπάθεια εντοπισμού πιθανών σκοπών του εκπαιδευτικού συστήματος. Οι σκοποί αυτοί είναι βασισμένοι πάνω στους 8 άξονες δεξιοτήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης: 1. Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα (communication in the mother language) 2. Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες (communication in foreign languages) 3. Μαθηματική παιδεία και βασικές ικανότητες στις θετικές επιστήμες και τεχνολογίες (mathematical competence & basic competences in science and technology) 4. Ψηφιακή παιδεία (digital competence) 5. Μεταγνωστικές δεξιότητες, ικανότητα μάθησης (learning to learn) 6. Κοινωνική ευθύνη και ευθύνη των πολιτών (social & civic competences) 7. Πρωτοβουλία κι Επιχειρηματικότητα (sense of initiative & entrepreneurship) 8. Πολιτισμική Συνείδηση κι Έκφραση (cultural awareness & expression) Κατά την γνώμη μου οι σκοποί αυτοί στοχεύουν σε ένα μοντέλο ανθρώπου-εργαζόμενου, με κύρια δραστηριότητα στο χώρο εργασίας και πιθανώς προωθούνται από κέντρα αντίστοιχων συμφερόντων. Οι αναφορές στην πολιτισμική ανθρωπιστική παιδεία είναι ελάχιστες και παρεμένουν απλές καταγραφές όπως επισημαίνεται στον σύνδεσμο http://www.opengov.gr/ypepth/?c=14541 Επιβάλλεται ουσιαστικός επαναπροσδιορισμός προς την εξανθρωπισμένη εκπαίδευση (humanized education).