Δεν μπορώ να φανταστώ σχολείο του μέλλοντος χωρίς μαθήματα πληροφορικής, της επιστήμης του παρόντος και του μέλλοντος.
Δεν έχει νόημα να επαναλάβω τα πολλά επιχειρήματα που αναπτύχθηκαν σχετικά με την παιδαγωγική αξία των μαθημάτων πληροφορικής στο «Νέο» Λύκειο. Μόνο αν κάποιος δεν ξέρει ή δε θέλει δεν καταλαβαίνει αυτή την αξία. Αυτός που δεν ξέρει όμως μπορεί να μάθει. Άλλωστε έχουν κατατεθεί πολύ συγκεκριμένες προτάσεις για τα μαθήματα πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες εκπ/σης από επιστημονικούς φορείς, ενώσεις καθηγητών, σχολικούς συμβούλους, καθηγητές τριτοβάθμιας εκπ/σης.
Η πρότασή μου
Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Μάθημα Γενικής Παιδείας (για όλους τους μαθητές): Εφαρμογές Υπολογιστών-Πληροφορικής (2 ώρες)
Το μάθημα (με προσεκτικά επιλεγμένο πρόγραμμα σπουδών, χωρίς επικαλύψεις με όσα διδάχθηκαν οι μαθητές στο Γυμνάσιο) θα δίνει στους μαθητές τη δυνατότητα να αποκτήσουν δεξιότητες και στάσεις όσον αφορά σύγχρονες υπολογιστικές και διαδικτυακές εφαρμογές (web 2.0). Το μάθημα αυτό θα υποστηρίξει έμμεσα όλα τα μαθήματα και κυρίως το μάθημα της ερευνητικής εργασίας.
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Μάθημα Γενικής Παιδείας (για όλους τους μαθητές): Επιστήμη Υπολογιστών / Εισαγωγή στην αλγοριθμική επίλυση προβλημάτων (2 ώρες)
Το μάθημα αυτό (η πληροφορική ως επιστήμη πλέον) θα μάθει τους μαθητές: να αναλύουν προβλήματα, να προτείνουν λύσεις, να συνθέτουν τις λύσεις, να τις δοκιμάζουν στην πράξη, να τις ελέγχουν, να τις διορθώνουν, να ξαναπροσπαθούν, να βελτιώνουν τις λύσεις που βρήκαν.
Θεωρώ ότι με ένα τέτοιο εισαγωγικό μάθημα αλγοριθμικής σκέψης θα πρέπει να έρθουν σε επαφή όλοι οι μαθητές, ανεξάρτητα από την «κατεύθυνση» που θα ακολουθήσουν στη Γ’ Τάξη.
Γ’ Τάξη
Μάθημα Κατεύθυνσης (της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών-για τις σχολές πληροφορικής, πολυτεχνικές, φυσικομαθηματικές κ.ά): Αλγοριθμική-Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον (6 ώρες)
Δεν μπορώ να φανταστώ σχολείο του μέλλοντος χωρίς μαθήματα πληροφορικής, της επιστήμης του παρόντος και του μέλλοντος. Δεν έχει νόημα να επαναλάβω τα πολλά επιχειρήματα που αναπτύχθηκαν σχετικά με την παιδαγωγική αξία των μαθημάτων πληροφορικής στο «Νέο» Λύκειο. Μόνο αν κάποιος δεν ξέρει ή δε θέλει δεν καταλαβαίνει αυτή την αξία. Αυτός που δεν ξέρει όμως μπορεί να μάθει. Άλλωστε έχουν κατατεθεί πολύ συγκεκριμένες προτάσεις για τα μαθήματα πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες εκπ/σης από επιστημονικούς φορείς, ενώσεις καθηγητών, σχολικούς συμβούλους, καθηγητές τριτοβάθμιας εκπ/σης. Η πρότασή μου Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Μάθημα Γενικής Παιδείας (για όλους τους μαθητές): Εφαρμογές Υπολογιστών-Πληροφορικής (2 ώρες) Το μάθημα (με προσεκτικά επιλεγμένο πρόγραμμα σπουδών, χωρίς επικαλύψεις με όσα διδάχθηκαν οι μαθητές στο Γυμνάσιο) θα δίνει στους μαθητές τη δυνατότητα να αποκτήσουν δεξιότητες και στάσεις όσον αφορά σύγχρονες υπολογιστικές και διαδικτυακές εφαρμογές (web 2.0). Το μάθημα αυτό θα υποστηρίξει έμμεσα όλα τα μαθήματα και κυρίως το μάθημα της ερευνητικής εργασίας. Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου Μάθημα Γενικής Παιδείας (για όλους τους μαθητές): Επιστήμη Υπολογιστών / Εισαγωγή στην αλγοριθμική επίλυση προβλημάτων (2 ώρες) Το μάθημα αυτό (η πληροφορική ως επιστήμη πλέον) θα μάθει τους μαθητές: να αναλύουν προβλήματα, να προτείνουν λύσεις, να συνθέτουν τις λύσεις, να τις δοκιμάζουν στην πράξη, να τις ελέγχουν, να τις διορθώνουν, να ξαναπροσπαθούν, να βελτιώνουν τις λύσεις που βρήκαν. Θεωρώ ότι με ένα τέτοιο εισαγωγικό μάθημα αλγοριθμικής σκέψης θα πρέπει να έρθουν σε επαφή όλοι οι μαθητές, ανεξάρτητα από την «κατεύθυνση» που θα ακολουθήσουν στη Γ’ Τάξη. Γ’ Τάξη Μάθημα Κατεύθυνσης (της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών-για τις σχολές πληροφορικής, πολυτεχνικές, φυσικομαθηματικές κ.ά): Αλγοριθμική-Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον (6 ώρες)