Θα ήθελα να επισημάνω στη διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας μια πραγματικότητα που ίσως να μην έχει γίνει αντιληπτή. Σε κάθε Γενικό Λύκειο της Ελλάδας υπάρχει ένας αριθμός καθηγητών Πληροφορικής επιφορτισμένος με τις εργασίες μηχανογράφησης του Σχολείου. Σε μικρά - επαρχιακά Λύκεια υπάρχει μόνο ένας καθηγητής ενώ σε μεγάλα - αστικά δύο με τρεις καθηγητές. Οι μηχανογραφικές εργασίες του σχολείου είναι πολλές και σύνθετες:
1. Πρόγραμμα Νέστωρας.
2. Εφαρμογή Survey.
3. Ομάδα εφαρμογών μηχανογράφησης Αθηνά (Για νομούς Αιτ/νίας, Ηλείας, Α' Αθηνών).
4. Κατασκευή ωρολογίου προγράμματος.
5. Κατασκευή δελτίων κίνησης.
6. Απάντηση σε δεκάδες μηνύματα που έρχονται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή από το Υπουργείο Παιδείας, με την ένδειξη του επείγοντος, όπου ζητούνται διαφόρων ειδών στοιχεία.
7. Προετοιμασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Η καθημερινή τριβή με τις εργασίες του σχολείου έχει καταδείξει το γεγονός ότι αυτές τις δουλείες δε μπορούν να τις κάνουν οι συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων, ακόμα και αυτοί με πιστοποίηση στις ΤΠΕ. Θα ήθελα να σας θυμίσω ότι πριν από τρία χρόνια, όταν η διοίκηση ήθελε να εφαρμόσει το ενιαίο μισθολόγιο, μας ζητήθηκε να καταγράψουμε τα διάφορα είδη αποδοχών και επιδομάτων των συναδέλφων και να παραγάγουμε ένα αρχείο XML!!!
Φανταστείτε την έκπληξη που θα ένιωθε ένας Φιλόλογος ή ένας Θεολόγος αν του ζητούσαν να κατασκευάσει το αρχείο XML.
Η αποψίλωση, λοιπόν, των Λυκείων από τους καθηγητές Πληροφορικής, που είναι νέα, μορφωμένα και με όρεξη για προσφορά παιδιά θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων.
Σπανός Ιωάννης, καθηγητής Πληροφορικής 4ου ΓΕΛ Αγρινίου.
Θα ήθελα να επισημάνω στη διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας μια πραγματικότητα που ίσως να μην έχει γίνει αντιληπτή. Σε κάθε Γενικό Λύκειο της Ελλάδας υπάρχει ένας αριθμός καθηγητών Πληροφορικής επιφορτισμένος με τις εργασίες μηχανογράφησης του Σχολείου. Σε μικρά - επαρχιακά Λύκεια υπάρχει μόνο ένας καθηγητής ενώ σε μεγάλα - αστικά δύο με τρεις καθηγητές. Οι μηχανογραφικές εργασίες του σχολείου είναι πολλές και σύνθετες: 1. Πρόγραμμα Νέστωρας. 2. Εφαρμογή Survey. 3. Ομάδα εφαρμογών μηχανογράφησης Αθηνά (Για νομούς Αιτ/νίας, Ηλείας, Α' Αθηνών). 4. Κατασκευή ωρολογίου προγράμματος. 5. Κατασκευή δελτίων κίνησης. 6. Απάντηση σε δεκάδες μηνύματα που έρχονται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή από το Υπουργείο Παιδείας, με την ένδειξη του επείγοντος, όπου ζητούνται διαφόρων ειδών στοιχεία. 7. Προετοιμασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Η καθημερινή τριβή με τις εργασίες του σχολείου έχει καταδείξει το γεγονός ότι αυτές τις δουλείες δε μπορούν να τις κάνουν οι συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων, ακόμα και αυτοί με πιστοποίηση στις ΤΠΕ. Θα ήθελα να σας θυμίσω ότι πριν από τρία χρόνια, όταν η διοίκηση ήθελε να εφαρμόσει το ενιαίο μισθολόγιο, μας ζητήθηκε να καταγράψουμε τα διάφορα είδη αποδοχών και επιδομάτων των συναδέλφων και να παραγάγουμε ένα αρχείο XML!!! Φανταστείτε την έκπληξη που θα ένιωθε ένας Φιλόλογος ή ένας Θεολόγος αν του ζητούσαν να κατασκευάσει το αρχείο XML. Η αποψίλωση, λοιπόν, των Λυκείων από τους καθηγητές Πληροφορικής, που είναι νέα, μορφωμένα και με όρεξη για προσφορά παιδιά θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων. Σπανός Ιωάννης, καθηγητής Πληροφορικής 4ου ΓΕΛ Αγρινίου.