Νομίζω πως δεν χρειάζεται να επαναλάβω την αναγκαιότητα να εισαχθεί και ο τομέας Υγείας Πρόνοιας στο νέο τεχνολογικό Λύκειο, προκειμένου όλοι οι μαθητές να έχουν σχολείο, απολυτήριο Λυκείου, δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και επαγγελματική αποκατάσταση.
Θα ήθελα ωστόσο να τονίσω, ως επί χρόνια συνάδελφος των εκπαιδευτικών του συγκεκριμένου τομέα, ότι πρόκειται για εκείνους τους συναδέλφους (γιατροί, νοσηλευτές, οδοντοτεχνίτες, φαρμακοποιοί κ.λ.π)που διοργανώνουν την ετήσια αιμοδοσία στο σχολείο μας, συμμετέχουν σε προγράμματα αγωγής-υγείας (π.χ.έφηβοι και εξαρτησιογόνες ουσίες),έχοντας γνώσεις και εμπειρίες πολύτιμες και στους οποίους απευθυνόμαστε για μικροτραυματισμούς και προβλήματα υγείας όλων των μαθητών του σχολείου.
Πρόκειται για τους συναδέλφους (βρεφονηπιοκομίας ΠΕ και ΔΕ), που γνωρίζοντας ψυχολογία του παιδιού και του εφήβου σε
βάθος, οι συμβουλές τους και η γνώμη τους για προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών στην τάξη και παραβατικής συμπεριφοράς είναι πολύτιμες. Μπορούμε εξάλλου να βασιστούμε σ΄αυτούς για θέματα εικαστικά λόγω της σχετικής εκπαίδευσής τους (π.χ θεατρικό παιχνίδι, κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά,ζωγραφική κ.λ.π)και της ευαισθητοποίησής τους.
Ο κατάλογος με τα όσα προσφέρουν στο σχολείο, επιπλέον από το μάθημά τους στις τάξεις τους, είναι μακρύς και ό,τι αναφέρω ενδεικτικά στις παρενθέσεις αφορά σε δεκάδες δράσεις πρωτοβουλίες και δουλειά με τα παιδιά.
Στα σχολεία της τεχνικής εκπαίδευσης κ. Υπουργέ, που υπηρετώ με μεγάλη χαρά εδώ και δέκα χρόνια, όπως και αν αυτά ονομάζονται, όλες οι ειδικότητες είναι πολύτιμες. Η κατάργηση ορισμένων συνιστά ακρωτηριασμό της σχολικής κοινότητας, γιατί εμείς έχουμε μάθει να λειτουργούμε ως ομάδα και δεν μπορεί να λείψει κανείς. Ούτε ένας!
Παπαγιάννη Ειρήνη
ΠΕ09 Οικονομολόγος
Νομίζω πως δεν χρειάζεται να επαναλάβω την αναγκαιότητα να εισαχθεί και ο τομέας Υγείας Πρόνοιας στο νέο τεχνολογικό Λύκειο, προκειμένου όλοι οι μαθητές να έχουν σχολείο, απολυτήριο Λυκείου, δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και επαγγελματική αποκατάσταση. Θα ήθελα ωστόσο να τονίσω, ως επί χρόνια συνάδελφος των εκπαιδευτικών του συγκεκριμένου τομέα, ότι πρόκειται για εκείνους τους συναδέλφους (γιατροί, νοσηλευτές, οδοντοτεχνίτες, φαρμακοποιοί κ.λ.π)που διοργανώνουν την ετήσια αιμοδοσία στο σχολείο μας, συμμετέχουν σε προγράμματα αγωγής-υγείας (π.χ.έφηβοι και εξαρτησιογόνες ουσίες),έχοντας γνώσεις και εμπειρίες πολύτιμες και στους οποίους απευθυνόμαστε για μικροτραυματισμούς και προβλήματα υγείας όλων των μαθητών του σχολείου. Πρόκειται για τους συναδέλφους (βρεφονηπιοκομίας ΠΕ και ΔΕ), που γνωρίζοντας ψυχολογία του παιδιού και του εφήβου σε βάθος, οι συμβουλές τους και η γνώμη τους για προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών στην τάξη και παραβατικής συμπεριφοράς είναι πολύτιμες. Μπορούμε εξάλλου να βασιστούμε σ΄αυτούς για θέματα εικαστικά λόγω της σχετικής εκπαίδευσής τους (π.χ θεατρικό παιχνίδι, κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά,ζωγραφική κ.λ.π)και της ευαισθητοποίησής τους. Ο κατάλογος με τα όσα προσφέρουν στο σχολείο, επιπλέον από το μάθημά τους στις τάξεις τους, είναι μακρύς και ό,τι αναφέρω ενδεικτικά στις παρενθέσεις αφορά σε δεκάδες δράσεις πρωτοβουλίες και δουλειά με τα παιδιά. Στα σχολεία της τεχνικής εκπαίδευσης κ. Υπουργέ, που υπηρετώ με μεγάλη χαρά εδώ και δέκα χρόνια, όπως και αν αυτά ονομάζονται, όλες οι ειδικότητες είναι πολύτιμες. Η κατάργηση ορισμένων συνιστά ακρωτηριασμό της σχολικής κοινότητας, γιατί εμείς έχουμε μάθει να λειτουργούμε ως ομάδα και δεν μπορεί να λείψει κανείς. Ούτε ένας! Παπαγιάννη Ειρήνη ΠΕ09 Οικονομολόγος