Κύριε υπουργέ,
α) Η οικονομική παιδεία είναι απαραίτητο συστατικό στοιχείο της Γενικής Παιδείας και για τον λόγο αυτό για ένα ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό ωρολόγιο πρόγραμμα θα πρέπει τόσο στην Α’ και όσο στην Β’ λυκείου να διδάσκεται από 2 ώρες αμιγές μάθημα οικονομικών.
Η οικονομική επιστήμη είναι πάντοτε επίκαιρη και συμβάλει καθοριστικά στην ολοκληρωμένη περιγραφή των σύγχρονων οικονομιών, διαμορφώνει στάσεις όπως σε σχέση με την καταταλωτική συμπεριφορά, την φορολογική συνείδηση και προσφέρει κοινωνικές και επαγγελματικές δεξιότητες.
Είναι από τις λίγες επιστήμες όπου μεθοδολογικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι θεωρητικές κατασκευές , τα μαθηματικά, η στατιστική, τα διαγράμματα, η ιστορία, η βιωματική προσέγγιση κλπ.Χρησιμοποιούνται δηλαδή τόσο η «θεωρία» όσο και η «πράξη» ώστε η προσέγγιση των μαθητών να είναι ολοκληρωμένη και παιδαγωγικά άρτια.
Η ενσωμάτωση οικονομικών, πολιτικών και κοινωνιολογικών κλάδων σε ένα μάθημα, αυτό της Πολιτικής Παιδείας, θα αποφέρει αποσπασματική μελέτη και τελικά αποδυνάμωση και των τριών αυτών αξιόλογων επιστημονικών πεδίων.
β) Αναφορικά με τις ομάδες προσανατολισμού στην Β’ λυκείου, θα πρέπει να δημιουργηθεί Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών. Η ομάδα αυτή κρίνεται απαραίτητη αφού οι μαθητές σύμφωνα με το πρόγραμμα που προτείνετε οι μαθητές διδάσκονται σε πολύ μικρό βαθμό τα αντικέιμενα αυτά.
Επίπλέον, εάν δεν δημιουργηθεί μια τέτοια ομάδα, οι μαθητές που επιθυμούν να ακολουθήσουν αυτόν τον κύκλο σπουδών θα βρίσκονται σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους υποψηφίους των άλλων ομάδων αφού θα σπαταλούν δυνάμεις σε μαθήματα για τα οποία δεν ενδιαφέρονται και κατά συνέπεια θα λαμβάνουν και χαμηλότερη βαθμολογία.
γ) Θεωρώ ότι η εισαγωγή του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας είναι εξαιρετικής σημασίας για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, όμως η σύντομη εμπειρία έδειξε ότι λόγω της ανεπάρκειας υποστηρικτικών δομών και πόρων καθώς και λόγω έλλειψης της κατάλληλης κουλτούρας τόσο στους μαθητές αλλά πολύ περισσότερο στους καθηγητές, το μάθημα αυτό έχει υπονομευτεί σε μεγάλο βαθμό.
δ) Χρειάζεται να αυξηθεί κατά μία ώρα ακόμη η φυσική αγωγή στην Β’ και στην Γ’ λυκείου(οι έφηβοι δεν μπορούν να στριμώχνονται ολόκληρα επτάωρα στις τάξεις χωρίς να εκτονώνονται) όπως να βρεθούν ώρες και για άλλα μαθήματα όπως το δίκαιο, η κοινωνιολογία και τα καλλιτεχνικά.
Με τιμή
Χ.Τ.
Κύριε υπουργέ, α) Η οικονομική παιδεία είναι απαραίτητο συστατικό στοιχείο της Γενικής Παιδείας και για τον λόγο αυτό για ένα ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό ωρολόγιο πρόγραμμα θα πρέπει τόσο στην Α’ και όσο στην Β’ λυκείου να διδάσκεται από 2 ώρες αμιγές μάθημα οικονομικών. Η οικονομική επιστήμη είναι πάντοτε επίκαιρη και συμβάλει καθοριστικά στην ολοκληρωμένη περιγραφή των σύγχρονων οικονομιών, διαμορφώνει στάσεις όπως σε σχέση με την καταταλωτική συμπεριφορά, την φορολογική συνείδηση και προσφέρει κοινωνικές και επαγγελματικές δεξιότητες. Είναι από τις λίγες επιστήμες όπου μεθοδολογικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι θεωρητικές κατασκευές , τα μαθηματικά, η στατιστική, τα διαγράμματα, η ιστορία, η βιωματική προσέγγιση κλπ.Χρησιμοποιούνται δηλαδή τόσο η «θεωρία» όσο και η «πράξη» ώστε η προσέγγιση των μαθητών να είναι ολοκληρωμένη και παιδαγωγικά άρτια. Η ενσωμάτωση οικονομικών, πολιτικών και κοινωνιολογικών κλάδων σε ένα μάθημα, αυτό της Πολιτικής Παιδείας, θα αποφέρει αποσπασματική μελέτη και τελικά αποδυνάμωση και των τριών αυτών αξιόλογων επιστημονικών πεδίων. β) Αναφορικά με τις ομάδες προσανατολισμού στην Β’ λυκείου, θα πρέπει να δημιουργηθεί Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών. Η ομάδα αυτή κρίνεται απαραίτητη αφού οι μαθητές σύμφωνα με το πρόγραμμα που προτείνετε οι μαθητές διδάσκονται σε πολύ μικρό βαθμό τα αντικέιμενα αυτά. Επίπλέον, εάν δεν δημιουργηθεί μια τέτοια ομάδα, οι μαθητές που επιθυμούν να ακολουθήσουν αυτόν τον κύκλο σπουδών θα βρίσκονται σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους υποψηφίους των άλλων ομάδων αφού θα σπαταλούν δυνάμεις σε μαθήματα για τα οποία δεν ενδιαφέρονται και κατά συνέπεια θα λαμβάνουν και χαμηλότερη βαθμολογία. γ) Θεωρώ ότι η εισαγωγή του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας είναι εξαιρετικής σημασίας για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, όμως η σύντομη εμπειρία έδειξε ότι λόγω της ανεπάρκειας υποστηρικτικών δομών και πόρων καθώς και λόγω έλλειψης της κατάλληλης κουλτούρας τόσο στους μαθητές αλλά πολύ περισσότερο στους καθηγητές, το μάθημα αυτό έχει υπονομευτεί σε μεγάλο βαθμό. δ) Χρειάζεται να αυξηθεί κατά μία ώρα ακόμη η φυσική αγωγή στην Β’ και στην Γ’ λυκείου(οι έφηβοι δεν μπορούν να στριμώχνονται ολόκληρα επτάωρα στις τάξεις χωρίς να εκτονώνονται) όπως να βρεθούν ώρες και για άλλα μαθήματα όπως το δίκαιο, η κοινωνιολογία και τα καλλιτεχνικά. Με τιμή Χ.Τ.