Θα ήθελα να διατυπώσω τις απόψεις-ερωτήσεις μου μόνο σε λίγα θέματα αν και θεωρώ την αξιολόγηση ως ένα από τα σημαντικότερα και καίρια ζητήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ειδικά από τη στιγμή που σύμφωνα με το νέο Σχέδιο Νόμου θα λαμβάνεται υπόψη η βαθμολογία και των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια έστω και με σχετική προσαρμογή με τη χρήση συντελεστών.
1. Δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο πώς θα επιλέγονται τα θέματα από την τράπεζα. Για παράδειγμα, πώς θα γίνεται η κλήρωση των θεμάτων σε κάθε σχολείο ξεχωριστά και πώς θα διασφαλίζεται η αξιοπιστία της; Επίσης παιδαγωγικά και διδακτικά είναι πολύ δύσκολο να φτιαχτεί μέσα σε λίγη ώρα το πρωί της ημέρας εξέτασης ένα διαγώνισμα με συνοχή και πλήρη κάλυψη των διδακτικών στόχων όταν το 50% των θεμάτων θα προκύψει εκείνη τη στιγμή με κλήρωση ...
2. Αν η προφορική βαθμολογία ακόμα και της Α΄ Λυκείου παίζει έστω και μικρό ρόλο για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, νομίζω ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα λόγω των "πιέσεων" (ποικίλης προέλευσης και μορφής...) που θα ασκούνται στους καθηγητές...
3. Το όριο του 10 στο γενικό μέσο όρο για την προαγωγή είναι πολύ μικρό κατά τη γνώμη μου. Εναλλακτικά θα έπρεπε να δίνει εξετάσεις ο μαθητής το Σεπτέμβρη ακόμα κι αν είναι κάτω από τη βάση μόνο σε ένα μάθημα ή θα έπρεπε το όριο στο γενικό μέσο όρο να είναι το 12 τουλάχιστον. Τους λόγους νομίζω όλοι τους αντιλαμβάνονται ειδικά μετά την εισαγωγή του project στην εκπαίδευση αλλά και το συνυπολογισμό της Φυσικής Αγωγής ...
Σε γενικές γραμμές νομίζω ότι είναι θετικό να υπολογίζονται οι βαθμοί όλων των μαθημάτων για το μέσο όρο και το απολυτήριο του Λυκείου, αλλά ακόμα η κοινωνία μας δεν είναι έτοιμη να δεχθεί αντικειμενική και "αυστηρή" βαθμολόγηση σε μαθήματα όπως η Φυσική Αγωγή, το project, τα Αγγλικά ή τα Θρησκευτικά ... Επίσης θα δημιουργηθούν προβλήματα λόγω του διαφορετικού τρόπου βαθμολόγησης του κάθε καθηγητή αλλά και του κάθε σχολείου ... Μάλλον θα έπρεπε να υπάρξει μία μεταβατική περίοδος ώστε αυτές οι αλλαγές να γίνουν αποδεκτές από την κοινωνία μας και να "συνηθίσουν" οι μαθητές σε ένα καινούριο τρόπο υπολογισμού του μέσου όρου. Ίσως μία λύση θα ήταν να ξεκινήσουν αυτές οι αλλαγές από το Γυμνάσιο όπου ο βαθμός δεν υπολογίζεται για την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο ...
Θα ήθελα να διατυπώσω τις απόψεις-ερωτήσεις μου μόνο σε λίγα θέματα αν και θεωρώ την αξιολόγηση ως ένα από τα σημαντικότερα και καίρια ζητήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ειδικά από τη στιγμή που σύμφωνα με το νέο Σχέδιο Νόμου θα λαμβάνεται υπόψη η βαθμολογία και των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια έστω και με σχετική προσαρμογή με τη χρήση συντελεστών. 1. Δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο πώς θα επιλέγονται τα θέματα από την τράπεζα. Για παράδειγμα, πώς θα γίνεται η κλήρωση των θεμάτων σε κάθε σχολείο ξεχωριστά και πώς θα διασφαλίζεται η αξιοπιστία της; Επίσης παιδαγωγικά και διδακτικά είναι πολύ δύσκολο να φτιαχτεί μέσα σε λίγη ώρα το πρωί της ημέρας εξέτασης ένα διαγώνισμα με συνοχή και πλήρη κάλυψη των διδακτικών στόχων όταν το 50% των θεμάτων θα προκύψει εκείνη τη στιγμή με κλήρωση ... 2. Αν η προφορική βαθμολογία ακόμα και της Α΄ Λυκείου παίζει έστω και μικρό ρόλο για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, νομίζω ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα λόγω των "πιέσεων" (ποικίλης προέλευσης και μορφής...) που θα ασκούνται στους καθηγητές... 3. Το όριο του 10 στο γενικό μέσο όρο για την προαγωγή είναι πολύ μικρό κατά τη γνώμη μου. Εναλλακτικά θα έπρεπε να δίνει εξετάσεις ο μαθητής το Σεπτέμβρη ακόμα κι αν είναι κάτω από τη βάση μόνο σε ένα μάθημα ή θα έπρεπε το όριο στο γενικό μέσο όρο να είναι το 12 τουλάχιστον. Τους λόγους νομίζω όλοι τους αντιλαμβάνονται ειδικά μετά την εισαγωγή του project στην εκπαίδευση αλλά και το συνυπολογισμό της Φυσικής Αγωγής ... Σε γενικές γραμμές νομίζω ότι είναι θετικό να υπολογίζονται οι βαθμοί όλων των μαθημάτων για το μέσο όρο και το απολυτήριο του Λυκείου, αλλά ακόμα η κοινωνία μας δεν είναι έτοιμη να δεχθεί αντικειμενική και "αυστηρή" βαθμολόγηση σε μαθήματα όπως η Φυσική Αγωγή, το project, τα Αγγλικά ή τα Θρησκευτικά ... Επίσης θα δημιουργηθούν προβλήματα λόγω του διαφορετικού τρόπου βαθμολόγησης του κάθε καθηγητή αλλά και του κάθε σχολείου ... Μάλλον θα έπρεπε να υπάρξει μία μεταβατική περίοδος ώστε αυτές οι αλλαγές να γίνουν αποδεκτές από την κοινωνία μας και να "συνηθίσουν" οι μαθητές σε ένα καινούριο τρόπο υπολογισμού του μέσου όρου. Ίσως μία λύση θα ήταν να ξεκινήσουν αυτές οι αλλαγές από το Γυμνάσιο όπου ο βαθμός δεν υπολογίζεται για την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο ...