Α' Λυκείου:
Α) (άρθρο 9) Προσθήκη του μαθήματος Επιστήμη Υπολογιστών, δύο (2) ωρών, στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών. Η ομάδα αυτή, ενώ είναι ομάδα προσανατολισμού για τον τομέα Πληροφορικής, δεν έχει ούτε ένα μάθημα στο οποίο να μπορούν οι μαθητές να γνωρίσουν τις αρχές τις επιστήμης Υπολογιστών και τις επιμέρους περιοχές της, στο γνωστικό πεδίο των οποίων εντάσσονται και οι ειδικότητες του τομέα που μπορούν να επιλέξουν, ενώ αντιθέτως έχει τα αντίστοιχα μαθήματα για τους άλλους τομείς (αρχές μηχανολογίας, αρχές ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικής, τεχνικό σχέδιο). Επίσης θα μπορούσε να εξεταστεί ο διαχωρισμός της ομάδας αυτής σε δύο διακριτές ομάδες αφού είναι η μοναδική που καλύπτει 5 διαφορετικούς τομείς.
Β) (άρθρο 9) Αλλαγή των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών, στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών, από δύο (2) ώρες σε τέσσερις (4) ώρες, όπως ακριβώς είναι και στις άλλες ομάδες προσανατολισμού.
Β' και Γ' Λυκείου
(άρθρο 9) Η αναφορά στο άρθρο 8, παράγραφος 2, ότι «Τα μαθήματα ειδικότητας αποτελούνται, κατά προσέγγιση, από 50% θεωρητικό μέρος και 50% εργαστηριακό.» δεν αντιστοιχεί πάντοτε στην πραγματικότητα και μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα κατά τον καθορισμό των διδακτικών ωρών με υπουργική απόφαση όπως καθορίζεται στην υποπαράγραφο 2, β παρακάτω. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στον τομέα Πληροφορικής στην Β' τάξη, η αναλογία των εργαστηριακών μαθημάτων θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 60% έναντι 40% των θεωρητικών, ενώ στην Γ' τάξη τουλάχιστον 70% έναντι 30% των θεωρητικών.
Οι ενώσεις μας αναμένουν την ανταπόκρισή σας στα προφανή αιτήματα της εποχής μας και στις ανάγκες της ίδιας της χώρας και της κοινωνίας για την αξιοποίηση της Πληροφορικής Παιδείας για τη δημιουργία ενός σύγχρονου, υψηλού επιπέδου, Δημόσιου Σχολείου. Είμαστε στη διάθεσή σας, για την παροχή επεξηγήσεων καθώς και πλήρους τεκμηρίωσης για όλες τις προτάσεις μας. Αναμένουμε την πρόσκλησή σας για την διαμόρφωση ενός σύγχρονου επικαιροποιημένου προγράμματος σπουδών για τα μαθήματα Πληροφορικής αλλά και για το επίσης σημαντικό θέμα των αναθέσεων.
Τα Δ.Σ. των ενώσεων,
ΕΠΕ - Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας
ΕμηΠΕΕ - Ένωση Μηχανικών Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος
ΕΠΥ - Ελληνική Εταιρία Επιστημόνων & Επαγγελματιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών
ΠΕΚΑΠ - Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής
Α' Λυκείου: Α) (άρθρο 9) Προσθήκη του μαθήματος Επιστήμη Υπολογιστών, δύο (2) ωρών, στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών. Η ομάδα αυτή, ενώ είναι ομάδα προσανατολισμού για τον τομέα Πληροφορικής, δεν έχει ούτε ένα μάθημα στο οποίο να μπορούν οι μαθητές να γνωρίσουν τις αρχές τις επιστήμης Υπολογιστών και τις επιμέρους περιοχές της, στο γνωστικό πεδίο των οποίων εντάσσονται και οι ειδικότητες του τομέα που μπορούν να επιλέξουν, ενώ αντιθέτως έχει τα αντίστοιχα μαθήματα για τους άλλους τομείς (αρχές μηχανολογίας, αρχές ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικής, τεχνικό σχέδιο). Επίσης θα μπορούσε να εξεταστεί ο διαχωρισμός της ομάδας αυτής σε δύο διακριτές ομάδες αφού είναι η μοναδική που καλύπτει 5 διαφορετικούς τομείς. Β) (άρθρο 9) Αλλαγή των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών, στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών, από δύο (2) ώρες σε τέσσερις (4) ώρες, όπως ακριβώς είναι και στις άλλες ομάδες προσανατολισμού. Β' και Γ' Λυκείου (άρθρο 9) Η αναφορά στο άρθρο 8, παράγραφος 2, ότι «Τα μαθήματα ειδικότητας αποτελούνται, κατά προσέγγιση, από 50% θεωρητικό μέρος και 50% εργαστηριακό.» δεν αντιστοιχεί πάντοτε στην πραγματικότητα και μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα κατά τον καθορισμό των διδακτικών ωρών με υπουργική απόφαση όπως καθορίζεται στην υποπαράγραφο 2, β παρακάτω. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στον τομέα Πληροφορικής στην Β' τάξη, η αναλογία των εργαστηριακών μαθημάτων θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 60% έναντι 40% των θεωρητικών, ενώ στην Γ' τάξη τουλάχιστον 70% έναντι 30% των θεωρητικών. Οι ενώσεις μας αναμένουν την ανταπόκρισή σας στα προφανή αιτήματα της εποχής μας και στις ανάγκες της ίδιας της χώρας και της κοινωνίας για την αξιοποίηση της Πληροφορικής Παιδείας για τη δημιουργία ενός σύγχρονου, υψηλού επιπέδου, Δημόσιου Σχολείου. Είμαστε στη διάθεσή σας, για την παροχή επεξηγήσεων καθώς και πλήρους τεκμηρίωσης για όλες τις προτάσεις μας. Αναμένουμε την πρόσκλησή σας για την διαμόρφωση ενός σύγχρονου επικαιροποιημένου προγράμματος σπουδών για τα μαθήματα Πληροφορικής αλλά και για το επίσης σημαντικό θέμα των αναθέσεων. Τα Δ.Σ. των ενώσεων, ΕΠΕ - Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας ΕμηΠΕΕ - Ένωση Μηχανικών Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος ΕΠΥ - Ελληνική Εταιρία Επιστημόνων & Επαγγελματιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών ΠΕΚΑΠ - Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής