Καταρχάς, πρέπει να εκφραστεί η ικανοποίηση για την επαναφορά της Πολιτικής Παιδείας στα μαθήματα κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος και γενικής παιδείας στο Γενικό Λύκειο της χώρας μας. Θα ήταν παντελώς ανακόλουθο σε μία χώρα όπου γεννήθηκαν, αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν οι δημοκρατικές αρχές και αξίες καθώς και οι ιδέες περι δικαιοσύνης να μη διδάσκεται το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας... Εξάλλου, είναι κοινός τόπος οτι το γνωστικό αντικείμενο της Πολιτικής Παιδείας διδάσκεται στη Α/βαθμια και Β/βαθμια εκπαίδευση των περισσότερων σύγχρονων δημοκρατικών πολιτειών.
Εκφράζεται η ισχυρή πεποίθηση πως θα πρέπει τα γνωστικά αντικείμενα της Οικονομίας, των Πολιτικών Θεσμών & Αρχών Δικαίου και της Κοινωνιολογίας να είναι διακριτά και να μη συμπλέκονται σε ένα και μοναδικό διδακτικό εγχειρίδιο αλλά σε τρία διαφορετικά (ένα για κάθε ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο)και συνεπώς να διδάσκονται κατά 1η ανάθεση από τους καθύλην αρμόδιους εκπαιδευτικούς.Αυτό θα πρέπει να ισχύσει και στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου και πρωτίστως στη Γ'τάξη. Η πεποίθηση αυτή γεννιέται από το γεγονός οτι τα ως άνω γνωστικά αντικείμενα είναι διαφορετικά μεταξύ τους καθότι πραγματεύονται έννοιες διακριτές μεταξύ τους και για το λόγο αυτό διδάσκονται σε διαφορετικές σχολές και τμήματα από τα Πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο. Είναι τελειώς διαφορετικό ζήτημα η διαπραγμάτευση ενός εκ των ανωτέρων γνωστικών αντικειμένων μέσα από το επιστημονικό πρίσμα ενός άλλου γνωστικού αντικειμένου, όπως για παράδειγμα: "Η κοινωνιολογία του δικαίου" η οποία διδάσκεται στις Νομικές Σχολές και εξετάζει το δίκαιο(δικαιογένεση-δικαιοπαραγωγική διαδαδικασία)μέσα από τα διδάγματα της Κοινωνιολογίας.Κάτι τέτοιο προαπαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία τα οποία δεν είναι δίκαιο να τα απαιτήσουμε από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γενικού Λυκείου.
Σάκκας Ιωάννης
Νομικός
Καταρχάς, πρέπει να εκφραστεί η ικανοποίηση για την επαναφορά της Πολιτικής Παιδείας στα μαθήματα κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος και γενικής παιδείας στο Γενικό Λύκειο της χώρας μας. Θα ήταν παντελώς ανακόλουθο σε μία χώρα όπου γεννήθηκαν, αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν οι δημοκρατικές αρχές και αξίες καθώς και οι ιδέες περι δικαιοσύνης να μη διδάσκεται το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας... Εξάλλου, είναι κοινός τόπος οτι το γνωστικό αντικείμενο της Πολιτικής Παιδείας διδάσκεται στη Α/βαθμια και Β/βαθμια εκπαίδευση των περισσότερων σύγχρονων δημοκρατικών πολιτειών. Εκφράζεται η ισχυρή πεποίθηση πως θα πρέπει τα γνωστικά αντικείμενα της Οικονομίας, των Πολιτικών Θεσμών & Αρχών Δικαίου και της Κοινωνιολογίας να είναι διακριτά και να μη συμπλέκονται σε ένα και μοναδικό διδακτικό εγχειρίδιο αλλά σε τρία διαφορετικά (ένα για κάθε ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο)και συνεπώς να διδάσκονται κατά 1η ανάθεση από τους καθύλην αρμόδιους εκπαιδευτικούς.Αυτό θα πρέπει να ισχύσει και στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου και πρωτίστως στη Γ'τάξη. Η πεποίθηση αυτή γεννιέται από το γεγονός οτι τα ως άνω γνωστικά αντικείμενα είναι διαφορετικά μεταξύ τους καθότι πραγματεύονται έννοιες διακριτές μεταξύ τους και για το λόγο αυτό διδάσκονται σε διαφορετικές σχολές και τμήματα από τα Πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο. Είναι τελειώς διαφορετικό ζήτημα η διαπραγμάτευση ενός εκ των ανωτέρων γνωστικών αντικειμένων μέσα από το επιστημονικό πρίσμα ενός άλλου γνωστικού αντικειμένου, όπως για παράδειγμα: "Η κοινωνιολογία του δικαίου" η οποία διδάσκεται στις Νομικές Σχολές και εξετάζει το δίκαιο(δικαιογένεση-δικαιοπαραγωγική διαδαδικασία)μέσα από τα διδάγματα της Κοινωνιολογίας.Κάτι τέτοιο προαπαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία τα οποία δεν είναι δίκαιο να τα απαιτήσουμε από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γενικού Λυκείου. Σάκκας Ιωάννης Νομικός