Θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις και προτάσεις σε σχέση με το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου.
Oι ώρες των μαθημάτων προσανατολισμού μου φαίνονται υπερβολικά πολλές με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα των Αρχαίων (11 ώρες) και δευτερευόντως την περίπτωση της Βιολογίας (8 ώρες) αλλά και κάποια από τα άλλα μαθήματα. Δυσκολεύομαι πραγματικά να φανταστώ τι είδους θα είναι και τι όγκο θα έχει η διδακτέα ύλη σε αυτά τα μαθήματα προσανατολισμού. Το γεγονός ότι οι μαθητές θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα αντί των 6 ή 7 , διόλου δεν τους διευκολύνει γιατί πλέον, και με τη Γλώσσα, οι διδακτικές ώρες αυτών των μαθημάτων είναι είκοσιδύο (22) ενώ στο προηγούμενο σύστημα στα 6-7 εξεταζόμενα μαθήματα αντιστοιχούσαν δεκαπέντε (15) έως δεκαοκτώ (18) ώρες, που σημαίνει ότι το μέγεθος της εξεταστέας ύλης θα είναι 25-45% μεγαλύτερο! Ακόμα και την εποχή των Δεσμών οι αντίστοιχες ώρες ήταν περίπου δεκαοκτώ (18).
Για τον λόγο αυτό αλλά και σε συνδυασμό με την διαφαινόμενη από το προσχέδιο κατάργηση του ΑΕΠΠ θα ήθελα να προτείνω τα εξής:
Προτείνω τη διδασκαλία του Προγραμματισμού (ΑΕΠΠ ή παρόμοιο μάθημα) σε δίωρη βάση σαν μάθημα γενικής παιδείας για όλους τους μαθητές της Γ’ Λυκείου με μείωση των ωρών μαθημάτων προσανατολισμού σε 18 ώρες, όχι με το σκεπτικό του προαπαιτούμενου για κάποια Τμήματα, αλλά γιατί αναμφισβήτητα προάγει τη λογική σκεψη (rational thinking) (αντίθετα με πολλά άλλα μαθήματα). Αυτό μπορεί να γίνει με αφαίρεση 2 ωρών Αρχαίων, 1 Μαθηματικών, 1 Χημείας, 1 Βιολογίας, 1 Μαθημ & Στατ. και 1 συνολικά από Οικον. & Διοίκηση/Κοινωνικές & Πολ. Επιστήμες/Ιστορία.
Επίσης προτείνω τη διδασκαλία και της Στατιστικής σε όλους τους μαθητές της Γ’ Λυκείου-εκτός ίσως αυτών των ανθρωπιστικών σπουδών- κάτι όμως που τεχνικά είναι δύσκολο γιατί ο νομοθέτης δεν προέβλεψε ούτε μία (!) ώρα Μαθηματικών για τους μελλοντικούς γιατρούς, φαρμακοποιούς κλπ.
Η Μεθοδολογία της Έρευνας στηρίζεται στην αξιοπιστία που της προσδίδει η Στατιστική ανάλυση είτε πρόκειται για Κοινωνικές σπουδές είτε για Θετικές είτε για Ιατρικές, Οικονομικές κλπ. Δεν χρειάζεται φυσικά μόνο στον ερευνητή αλλά και στον απλό φοιτητή που θα διαβάσει ένα research paper και θέλει να το αξιολογήσει ουσιαστικά. Θυμάμαι μάλιστα ότι οι μαθητές της Β’ Δέσμης διδάσκονταν δύο ώρες λιγότερη Βιολογία (από ότι Μαθηματικά οι της Α’) ώστε να παρακολουθούν Στατιτστική με την 4η δέσμη.
Με τιμή
Ι. Χατζηδάκης, B.Sc. Χημείας, Μ.Sc., Ph.D. Βιολογίας
Θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις και προτάσεις σε σχέση με το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου. Oι ώρες των μαθημάτων προσανατολισμού μου φαίνονται υπερβολικά πολλές με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα των Αρχαίων (11 ώρες) και δευτερευόντως την περίπτωση της Βιολογίας (8 ώρες) αλλά και κάποια από τα άλλα μαθήματα. Δυσκολεύομαι πραγματικά να φανταστώ τι είδους θα είναι και τι όγκο θα έχει η διδακτέα ύλη σε αυτά τα μαθήματα προσανατολισμού. Το γεγονός ότι οι μαθητές θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα αντί των 6 ή 7 , διόλου δεν τους διευκολύνει γιατί πλέον, και με τη Γλώσσα, οι διδακτικές ώρες αυτών των μαθημάτων είναι είκοσιδύο (22) ενώ στο προηγούμενο σύστημα στα 6-7 εξεταζόμενα μαθήματα αντιστοιχούσαν δεκαπέντε (15) έως δεκαοκτώ (18) ώρες, που σημαίνει ότι το μέγεθος της εξεταστέας ύλης θα είναι 25-45% μεγαλύτερο! Ακόμα και την εποχή των Δεσμών οι αντίστοιχες ώρες ήταν περίπου δεκαοκτώ (18). Για τον λόγο αυτό αλλά και σε συνδυασμό με την διαφαινόμενη από το προσχέδιο κατάργηση του ΑΕΠΠ θα ήθελα να προτείνω τα εξής: Προτείνω τη διδασκαλία του Προγραμματισμού (ΑΕΠΠ ή παρόμοιο μάθημα) σε δίωρη βάση σαν μάθημα γενικής παιδείας για όλους τους μαθητές της Γ’ Λυκείου με μείωση των ωρών μαθημάτων προσανατολισμού σε 18 ώρες, όχι με το σκεπτικό του προαπαιτούμενου για κάποια Τμήματα, αλλά γιατί αναμφισβήτητα προάγει τη λογική σκεψη (rational thinking) (αντίθετα με πολλά άλλα μαθήματα). Αυτό μπορεί να γίνει με αφαίρεση 2 ωρών Αρχαίων, 1 Μαθηματικών, 1 Χημείας, 1 Βιολογίας, 1 Μαθημ & Στατ. και 1 συνολικά από Οικον. & Διοίκηση/Κοινωνικές & Πολ. Επιστήμες/Ιστορία. Επίσης προτείνω τη διδασκαλία και της Στατιστικής σε όλους τους μαθητές της Γ’ Λυκείου-εκτός ίσως αυτών των ανθρωπιστικών σπουδών- κάτι όμως που τεχνικά είναι δύσκολο γιατί ο νομοθέτης δεν προέβλεψε ούτε μία (!) ώρα Μαθηματικών για τους μελλοντικούς γιατρούς, φαρμακοποιούς κλπ. Η Μεθοδολογία της Έρευνας στηρίζεται στην αξιοπιστία που της προσδίδει η Στατιστική ανάλυση είτε πρόκειται για Κοινωνικές σπουδές είτε για Θετικές είτε για Ιατρικές, Οικονομικές κλπ. Δεν χρειάζεται φυσικά μόνο στον ερευνητή αλλά και στον απλό φοιτητή που θα διαβάσει ένα research paper και θέλει να το αξιολογήσει ουσιαστικά. Θυμάμαι μάλιστα ότι οι μαθητές της Β’ Δέσμης διδάσκονταν δύο ώρες λιγότερη Βιολογία (από ότι Μαθηματικά οι της Α’) ώστε να παρακολουθούν Στατιτστική με την 4η δέσμη. Με τιμή Ι. Χατζηδάκης, B.Sc. Χημείας, Μ.Sc., Ph.D. Βιολογίας