Προς μεγάλη μου έκπληξη και απογοήτευση διαπίστωσα διαβάζοντας το άρθρο 2, ότι η επιστήμη της πληροφορικής περιορίζεται σε ένα μάθημα επιλογής στην Α’ Λυκείου. Είναι περισσότερο από προφανές ότι οι οργανικές θέσεις των καθηγητών πληροφορικής στα Γενικά Λύκεια της Ελλάδας θα καταργηθούν σε βάθος τριετίας. Αυτό ίσως κάποιοι σκέφτονται ότι είναι πρόβλημα μιας μεμονωμένης ειδικότητας. Είναι όμως έτσι; Αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν η αναδιάρθρωση, με στόχο τη βελτίωση θέλω να πιστεύω, μιας βαθμίδας της εκπαίδευσης, να συνεπάγεται την εξαφάνιση από τα γενικά Λύκεια της χώρας μας, της ειδικότητας που γνωστικό της αντικείμενο είναι η πληροφορία! Πίστευα μέχρι στιγμής ότι ζούμε στην εποχή της πληροφορίας!
Ξαναδιάβασα τους σκοπούς του Γενικού Λυκείου με την απορία πως θα επιτευχθούν οι τελευταίοι τρεις σκοποί της αναδιάρθρωσης (η, θ, ι) με παντελή ουσιαστικά έλλειψη μαθημάτων που να εξοικειώνουν τους μαθητές με τις νέες τεχνολογίες. Τα μαθήματα Πληροφορικής (επιλογής και κατεύθυνσης) καλλιεργούν με τον πιο άμεσο και παραστατικό τρόπο, την κριτική σκέψη μέσω της εφαρμογής της ανάλυσης και της σύνθεσης στην επίλυση προβλημάτων. Το ερώτημα είναι για πιο λόγο αποκλείονται μαθήματα από το πρόγραμμα σπουδών που εξυπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο τους σκοπούς αυτούς;
Κλείνω με την ευχή οι απόψεις που διατυπώθηκαν στη δημόσια διαβούλευση να μην αρχειοθετηθούν στον κάδο ανακύκλωσης!
Με εκτίμηση,
Σκούρτη Σ.
Καθηγήτρια Πληροφορικής
Προς μεγάλη μου έκπληξη και απογοήτευση διαπίστωσα διαβάζοντας το άρθρο 2, ότι η επιστήμη της πληροφορικής περιορίζεται σε ένα μάθημα επιλογής στην Α’ Λυκείου. Είναι περισσότερο από προφανές ότι οι οργανικές θέσεις των καθηγητών πληροφορικής στα Γενικά Λύκεια της Ελλάδας θα καταργηθούν σε βάθος τριετίας. Αυτό ίσως κάποιοι σκέφτονται ότι είναι πρόβλημα μιας μεμονωμένης ειδικότητας. Είναι όμως έτσι; Αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν η αναδιάρθρωση, με στόχο τη βελτίωση θέλω να πιστεύω, μιας βαθμίδας της εκπαίδευσης, να συνεπάγεται την εξαφάνιση από τα γενικά Λύκεια της χώρας μας, της ειδικότητας που γνωστικό της αντικείμενο είναι η πληροφορία! Πίστευα μέχρι στιγμής ότι ζούμε στην εποχή της πληροφορίας! Ξαναδιάβασα τους σκοπούς του Γενικού Λυκείου με την απορία πως θα επιτευχθούν οι τελευταίοι τρεις σκοποί της αναδιάρθρωσης (η, θ, ι) με παντελή ουσιαστικά έλλειψη μαθημάτων που να εξοικειώνουν τους μαθητές με τις νέες τεχνολογίες. Τα μαθήματα Πληροφορικής (επιλογής και κατεύθυνσης) καλλιεργούν με τον πιο άμεσο και παραστατικό τρόπο, την κριτική σκέψη μέσω της εφαρμογής της ανάλυσης και της σύνθεσης στην επίλυση προβλημάτων. Το ερώτημα είναι για πιο λόγο αποκλείονται μαθήματα από το πρόγραμμα σπουδών που εξυπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο τους σκοπούς αυτούς; Κλείνω με την ευχή οι απόψεις που διατυπώθηκαν στη δημόσια διαβούλευση να μην αρχειοθετηθούν στον κάδο ανακύκλωσης! Με εκτίμηση, Σκούρτη Σ. Καθηγήτρια Πληροφορικής