Το θέμα της αξιολόγης των μαθητών είναι πολύ σημαντικό και καίριο από τη στιγμή ιδιαίτερα που σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια θα λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του μαθητή και στις τρεις τάξεις του Λυκείου έστω και με σχετική προσαρμογή. Κατανοώ απόλυτα το σκεπτικό του Υπουργείου που στηρίζεται κυρίως στα εξής αν το ερμηνεύω σωστά:
1. Πρέπει να "προστατευτεί" κατά κάποιο τρόπο ένας μαθητής που έτυχε το τρίωρο που εξετάστηκε σε ένα μάθημα κατά τη διεξαγωγή των Πανελληνίων να μην αποδόσει καλά, οπότε θα λαμβάνεται υπόψη και η επίδοσή του τα προηγούμενα χρόνια.
2. Θεωρείται ως αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού και της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος και των ενδοσχολικών εξετάσεων το γεγονός ότι θα λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός κάθε τάξης όπως αξιολόγησε ο ίδιος ο καθηγητής του Λυκείου.
3. Ισχυροποιείται το κύρος κάποιων μαθημάτων που μέχρι σήμερα δεν είχαν καμία επίπτωση στο γενικό μέσο όρο για τους βαθμούς κάθε τάξης ή και για την είσοδο στα Πανεπιστήμια (π.χ. Φυσική Αγωγή).
θεωρώ όμως ότι όλα αυτά τα θεωρητικά "οφέλη" του Σχεδίου Νόμου δεν μπορούν να αποδόσουν στην ελληνική κοινωνία και το εκπαιδευτικό σύστημα όπως το έχουμε διαμορφώσει τις τελευταίες δεκαετίες ... Ακόμα και στο ισχύον σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια με την προσαρμογή του προφορικού βαθμού στο +2 ή -2 σε σχέση με το γραπτό των Πανελληνίων εξετάσεων, νομίζω ότι όλοι θα έχουν παρατηρήσει ότι πολύ δύσκολα ένας καθηγητής βαθμολογεί μόνο με βάση την απόδοση του μαθητή στην τάξη (δεν αναφέρομαι φυσικά και στην απαράδεκτη κατάσταση να αδειάζουν οι τάξεις μετά το Μάρτιο λόγω των απουσιών που μπορούν να κάνουν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου...). Για να μην κουράζω με πολλά επιχειρήματα που θα μπορούσα να παραθέσω, η πρότασή μου είναι τελικά να μη λαμβάνεται καθόλου υπόψη η προφορική βαθμολογία και συνεπώς ο βαθμός προαγωγής των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρόλη την καλή θεωρώ πρόθεση του Υπουργείου το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν είναι έτοιμο να δεχθεί κάτι τέτοιο. Νομίζω ότι όποιος συνάδελφος υπηρετεί σε Λύκειο και έχει βαθμολογήσει την τελευταία δεκαετία τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου θα συμφωνεί μαζί μου για την αποτυχία του ισχύοντος συστήματος σε ό,τι αφορά στο συνυπολογισμό του προφορικού βαθμού. Ας μη συνεχίσουμε το ίδιο λάθος και στο Νέο Λύκειο (ειδικά όταν θα συνυπολογίζονται γενικοί μέσοι όροι των Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου όπου συμμετέχουν μαθήματα όπως η Φυσική Αγωγή, τα Θρησκευτικά, τα Αγγλικά και το project που έχουν πολλές προφανείς δυσκολίες στην αντικειμενική τους βαθμολόγηση ...)
Το θέμα της αξιολόγης των μαθητών είναι πολύ σημαντικό και καίριο από τη στιγμή ιδιαίτερα που σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια θα λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του μαθητή και στις τρεις τάξεις του Λυκείου έστω και με σχετική προσαρμογή. Κατανοώ απόλυτα το σκεπτικό του Υπουργείου που στηρίζεται κυρίως στα εξής αν το ερμηνεύω σωστά: 1. Πρέπει να "προστατευτεί" κατά κάποιο τρόπο ένας μαθητής που έτυχε το τρίωρο που εξετάστηκε σε ένα μάθημα κατά τη διεξαγωγή των Πανελληνίων να μην αποδόσει καλά, οπότε θα λαμβάνεται υπόψη και η επίδοσή του τα προηγούμενα χρόνια. 2. Θεωρείται ως αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού και της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος και των ενδοσχολικών εξετάσεων το γεγονός ότι θα λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός κάθε τάξης όπως αξιολόγησε ο ίδιος ο καθηγητής του Λυκείου. 3. Ισχυροποιείται το κύρος κάποιων μαθημάτων που μέχρι σήμερα δεν είχαν καμία επίπτωση στο γενικό μέσο όρο για τους βαθμούς κάθε τάξης ή και για την είσοδο στα Πανεπιστήμια (π.χ. Φυσική Αγωγή). θεωρώ όμως ότι όλα αυτά τα θεωρητικά "οφέλη" του Σχεδίου Νόμου δεν μπορούν να αποδόσουν στην ελληνική κοινωνία και το εκπαιδευτικό σύστημα όπως το έχουμε διαμορφώσει τις τελευταίες δεκαετίες ... Ακόμα και στο ισχύον σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια με την προσαρμογή του προφορικού βαθμού στο +2 ή -2 σε σχέση με το γραπτό των Πανελληνίων εξετάσεων, νομίζω ότι όλοι θα έχουν παρατηρήσει ότι πολύ δύσκολα ένας καθηγητής βαθμολογεί μόνο με βάση την απόδοση του μαθητή στην τάξη (δεν αναφέρομαι φυσικά και στην απαράδεκτη κατάσταση να αδειάζουν οι τάξεις μετά το Μάρτιο λόγω των απουσιών που μπορούν να κάνουν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου...). Για να μην κουράζω με πολλά επιχειρήματα που θα μπορούσα να παραθέσω, η πρότασή μου είναι τελικά να μη λαμβάνεται καθόλου υπόψη η προφορική βαθμολογία και συνεπώς ο βαθμός προαγωγής των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρόλη την καλή θεωρώ πρόθεση του Υπουργείου το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν είναι έτοιμο να δεχθεί κάτι τέτοιο. Νομίζω ότι όποιος συνάδελφος υπηρετεί σε Λύκειο και έχει βαθμολογήσει την τελευταία δεκαετία τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου θα συμφωνεί μαζί μου για την αποτυχία του ισχύοντος συστήματος σε ό,τι αφορά στο συνυπολογισμό του προφορικού βαθμού. Ας μη συνεχίσουμε το ίδιο λάθος και στο Νέο Λύκειο (ειδικά όταν θα συνυπολογίζονται γενικοί μέσοι όροι των Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου όπου συμμετέχουν μαθήματα όπως η Φυσική Αγωγή, τα Θρησκευτικά, τα Αγγλικά και το project που έχουν πολλές προφανείς δυσκολίες στην αντικειμενική τους βαθμολόγηση ...)