Το νέο λύκειο………………………………………………………………………………………………
Είναι δυνατόν στις μέρες μας να λείπει η πληροφορική από το σχολείο; Τα πάντα λειτουργούν με υπολογιστές: πανεπιστήμιο, εργασία, καθημερινή ζωή. Οι γονείς πόσο πρέπει να πληρώνουν για την μόρφωση των παιδιών τους; δεν τους φθάνει που με το νέο σύστημα που θα έχει εξετάσεις κάθε χρονιά θα πληρώνουν φροντιστήρια συνεχώς θα πληρώνουν και στο πανεπιστήμιο για υπολογιστές; Και ενώ το σχολείο ήταν δημόσιο αγαθό και για όλους ,καθώς και ευκαιρία για ένα καλύτερο αύριο. Τώρα γίνεται ένα αγαθό για λίγους και εκλεκτούς….. Πληροφορική πρέπει να υπάρχει στα σχολεία σε όλες τις τάξεις και μια καλή πρόταση είναι: Στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών είναι: Μάθημα πληροφορικής (6ώρες), οικονομία και διοίκηση (6 ώρες) με πρόσβαση σε στρατιωτικές σχολές, σε οικονομικές σχολές και σε παιδαγωγικά τμήματα και τεχνολογικές επιστήμες.
Τα σχέδια( αρχιτεκτονικό, ελεύθερο κλπ)πρέπει να επανέλθουν στο λύκειο γιατί δίνονται πανελληνίως για την εισαγωγή σε κάποιες σχολές.
Επίσης οι ξένες γλώσσες πρέπει να υπάρχουν στο λύκειο ,σε άλλη βάση ώστε οι γονείς να γλιτώνουν τα φροντιστήρια και να δίνεται ένα πτυχίο μέσα από το σχολείο.
Το ΣΕΠ με κάποια μορφή πρέπει να υπάρχει στο λύκειο ώστε να δίνει οδηγίες,κατευθύνσεις , να προσανατολίζει και να βοηθάει τους μαθητές για τις σωστές επιλογές για το μέλλον τους.
Τέλος καλό είναι που υπάρχει το μάθημα της πολιτικής παιδείας στο σχολείο. Καλό είναι ο μαθητής να προετοιμάζεται για αυριανός πολίτης και για την ένταξη του στην κοινωνία (οικονομικά, κοινωνικά και πολιτικά) . Όμως, όσον αφορά την πολιτική παιδεία πρέπει να γίνουν κάποιες διευκρινήσεις σχετικά με την πολιτειακή παιδεία. Η πολιτειακή παιδεία είναι οργάνωση και λειτουργία του κράτους, ανθρώπινα δικαιώματα κλπ. δηλαδή δίκαιο και θεσμοί και το έχουν α΄ ανάθεση νομικοί και β΄ οι κοινωνιολόγοι και οικονομολόγοι. Η πολιτική παιδεία είναι οικονομία, δίκαιο ,θεσμοί άρα λογικά α΄ ανάθεση τα έχουν και οι τρείς ειδικότητες με τα όποια προβλήματα και αν δημιουργούνται…………………………………. Εάν γίνει έρευνα πανελλαδικά πόσοι νομικοί ή κοινωνιολόγοι διδάσκουν μαθήματα οικονομίας; Κανένας έως ελάχιστοι. Πόσοι οικονομολόγοι διδάσκουν μαθήματα δικαίου και κοινωνιολογίας; Πολλοί έως πάρα πολλοί. Εξάλλου έχουν και τις απαραίτητες γνώσεις αφού έχουν διδαχθεί τα συγκεκριμένα μαθήματα και στο πανεπιστήμιο.
Μήπως το μάθημα της οικονομίας πρέπει να διαχωριστεί από τα άλλα; Oi μαθητές πρέπει να προετοιμάζονται με οικονομικές έννοιες αφού δεν υπάρχει αντίστοιχο μάθημα στο γυμνάσιο όπως οι κοινωνική και πολιτική αγωγή. Πρέπει να γνωρίζουν για την αγορά ,μορφές και λειτουργία χρήματος. Πως θα γίνει αυτό μέσα σε ένα τρίωρο το οποίο θα περιλαμβάνει και δίκαιο και θεσμούς; Έπειτα στην β΄ λυκείου το 2ώρο πως θα διαχωριστεί σε τρείς ειδικότητες; Ίσως πρέπει να προστεθεί και άλλη ώρα αφού η θεματολογία αφορά τρεις ειδικότητες ή να διαχωριστεί η θεματική ενότητα της οικονομίας. Επιπλέον πρέπει να υπάρξει Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών και στη Β΄ Λυκείου γιατί τίθενται τα ερωτήματα:Οι μαθητές από ποια ομάδα προσανατολισμού της Β΄Λυκείου θα επιλέξουν στη Γ΄Λυκείου την Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών. Ας ελπίσουμε ότι κάποια πράγματα θα ληφθούν υπόψη και θα υπάρξει ένα σχολείο που να προσανατολίζεται στο καλό όλων και στις πραγματικές ανάγκες της εποχής.
Το νέο λύκειο……………………………………………………………………………………………… Είναι δυνατόν στις μέρες μας να λείπει η πληροφορική από το σχολείο; Τα πάντα λειτουργούν με υπολογιστές: πανεπιστήμιο, εργασία, καθημερινή ζωή. Οι γονείς πόσο πρέπει να πληρώνουν για την μόρφωση των παιδιών τους; δεν τους φθάνει που με το νέο σύστημα που θα έχει εξετάσεις κάθε χρονιά θα πληρώνουν φροντιστήρια συνεχώς θα πληρώνουν και στο πανεπιστήμιο για υπολογιστές; Και ενώ το σχολείο ήταν δημόσιο αγαθό και για όλους ,καθώς και ευκαιρία για ένα καλύτερο αύριο. Τώρα γίνεται ένα αγαθό για λίγους και εκλεκτούς….. Πληροφορική πρέπει να υπάρχει στα σχολεία σε όλες τις τάξεις και μια καλή πρόταση είναι: Στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών είναι: Μάθημα πληροφορικής (6ώρες), οικονομία και διοίκηση (6 ώρες) με πρόσβαση σε στρατιωτικές σχολές, σε οικονομικές σχολές και σε παιδαγωγικά τμήματα και τεχνολογικές επιστήμες. Τα σχέδια( αρχιτεκτονικό, ελεύθερο κλπ)πρέπει να επανέλθουν στο λύκειο γιατί δίνονται πανελληνίως για την εισαγωγή σε κάποιες σχολές. Επίσης οι ξένες γλώσσες πρέπει να υπάρχουν στο λύκειο ,σε άλλη βάση ώστε οι γονείς να γλιτώνουν τα φροντιστήρια και να δίνεται ένα πτυχίο μέσα από το σχολείο. Το ΣΕΠ με κάποια μορφή πρέπει να υπάρχει στο λύκειο ώστε να δίνει οδηγίες,κατευθύνσεις , να προσανατολίζει και να βοηθάει τους μαθητές για τις σωστές επιλογές για το μέλλον τους. Τέλος καλό είναι που υπάρχει το μάθημα της πολιτικής παιδείας στο σχολείο. Καλό είναι ο μαθητής να προετοιμάζεται για αυριανός πολίτης και για την ένταξη του στην κοινωνία (οικονομικά, κοινωνικά και πολιτικά) . Όμως, όσον αφορά την πολιτική παιδεία πρέπει να γίνουν κάποιες διευκρινήσεις σχετικά με την πολιτειακή παιδεία. Η πολιτειακή παιδεία είναι οργάνωση και λειτουργία του κράτους, ανθρώπινα δικαιώματα κλπ. δηλαδή δίκαιο και θεσμοί και το έχουν α΄ ανάθεση νομικοί και β΄ οι κοινωνιολόγοι και οικονομολόγοι. Η πολιτική παιδεία είναι οικονομία, δίκαιο ,θεσμοί άρα λογικά α΄ ανάθεση τα έχουν και οι τρείς ειδικότητες με τα όποια προβλήματα και αν δημιουργούνται…………………………………. Εάν γίνει έρευνα πανελλαδικά πόσοι νομικοί ή κοινωνιολόγοι διδάσκουν μαθήματα οικονομίας; Κανένας έως ελάχιστοι. Πόσοι οικονομολόγοι διδάσκουν μαθήματα δικαίου και κοινωνιολογίας; Πολλοί έως πάρα πολλοί. Εξάλλου έχουν και τις απαραίτητες γνώσεις αφού έχουν διδαχθεί τα συγκεκριμένα μαθήματα και στο πανεπιστήμιο. Μήπως το μάθημα της οικονομίας πρέπει να διαχωριστεί από τα άλλα; Oi μαθητές πρέπει να προετοιμάζονται με οικονομικές έννοιες αφού δεν υπάρχει αντίστοιχο μάθημα στο γυμνάσιο όπως οι κοινωνική και πολιτική αγωγή. Πρέπει να γνωρίζουν για την αγορά ,μορφές και λειτουργία χρήματος. Πως θα γίνει αυτό μέσα σε ένα τρίωρο το οποίο θα περιλαμβάνει και δίκαιο και θεσμούς; Έπειτα στην β΄ λυκείου το 2ώρο πως θα διαχωριστεί σε τρείς ειδικότητες; Ίσως πρέπει να προστεθεί και άλλη ώρα αφού η θεματολογία αφορά τρεις ειδικότητες ή να διαχωριστεί η θεματική ενότητα της οικονομίας. Επιπλέον πρέπει να υπάρξει Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών και στη Β΄ Λυκείου γιατί τίθενται τα ερωτήματα:Οι μαθητές από ποια ομάδα προσανατολισμού της Β΄Λυκείου θα επιλέξουν στη Γ΄Λυκείου την Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών. Ας ελπίσουμε ότι κάποια πράγματα θα ληφθούν υπόψη και θα υπάρξει ένα σχολείο που να προσανατολίζεται στο καλό όλων και στις πραγματικές ανάγκες της εποχής.