Ο τομέας των δομικών έργων και κατασκευών είναι τομέας μεγάλης σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας μας σε πολλά επίπεδα (δρόμοι, λιμάνια, πολεοδομική και κτιριολογική αναβάθμιση, τοπογραφική καταγραφή κ.α.)
Για αυτό το λόγο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην εκπαίδευση των μεσαίων στελεχών που αποτελούν τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των μηχανικών και του εργατοτεχνικού προσωπικού, στα πλαίσια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω του Επαγγελματικού Λυκείου.
Στο σχέδιο νόμου ο τομέας των Δομικών είναι συρρικνωμένος.
Προτείνω λοιπόν εκτός από την ήδη υπάρχουσα στο Σχέδιο Νόμου
ειδικότητα του Σχεδιαστή Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής την
επιπλέον εισαγωγή στα ΕΠΑΛ των παρακάτω ειδικοτήτων για την κάλυψη
των ανωτέρω αναγκών σε μεσαία στελέχη στο χώρο των κατασκευών.
1. Τεχνικός Βιοκλιματικών Κτιριακών έργων
2. Τεχνικός Συντήρησης, Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων
3. Τεχνικός περιβαλλοντικού σχεδιασμού και επιθεώρησης ανθρωπογενών
κατασκευών
4. Τεχνικός έργων υποδομής Στα μεταγυμνασιακά ΙΕΚ προτείνω να
προστεθεί η ειδικότητα
Τεχνίτης κατασκευής και συντήρησης Σιδηροδρομικών δικτύων
Επίσης θεωρώ αναγκαία και προτείνω την εισαγωγή του
Μαθήματος στην ομάδα προσανατολισμού Τεχνολογικών εφαρμογών
της Α΄ τάξης το μάθημα:
«Αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης σύγχρονων δομικών έργων»
Ο σχεδιασμός μπορεί να εισάγει τον μαθητή σε βασικές αρχές
ανάλυσης – σύνθεσης δομικών έργων, καθώς και στη σχετική ορολογία
διάκρισης των δομικών έργων. Επίσης μπορεί να εισάγει και στις
βασικές αρχές περιβαλλοντικού σχεδιασμού τους.
Ο τομέας των δομικών έργων και κατασκευών είναι τομέας μεγάλης σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας μας σε πολλά επίπεδα (δρόμοι, λιμάνια, πολεοδομική και κτιριολογική αναβάθμιση, τοπογραφική καταγραφή κ.α.) Για αυτό το λόγο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην εκπαίδευση των μεσαίων στελεχών που αποτελούν τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των μηχανικών και του εργατοτεχνικού προσωπικού, στα πλαίσια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω του Επαγγελματικού Λυκείου. Στο σχέδιο νόμου ο τομέας των Δομικών είναι συρρικνωμένος. Προτείνω λοιπόν εκτός από την ήδη υπάρχουσα στο Σχέδιο Νόμου ειδικότητα του Σχεδιαστή Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής την επιπλέον εισαγωγή στα ΕΠΑΛ των παρακάτω ειδικοτήτων για την κάλυψη των ανωτέρω αναγκών σε μεσαία στελέχη στο χώρο των κατασκευών. 1. Τεχνικός Βιοκλιματικών Κτιριακών έργων 2. Τεχνικός Συντήρησης, Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων 3. Τεχνικός περιβαλλοντικού σχεδιασμού και επιθεώρησης ανθρωπογενών κατασκευών 4. Τεχνικός έργων υποδομής Στα μεταγυμνασιακά ΙΕΚ προτείνω να προστεθεί η ειδικότητα Τεχνίτης κατασκευής και συντήρησης Σιδηροδρομικών δικτύων Επίσης θεωρώ αναγκαία και προτείνω την εισαγωγή του Μαθήματος στην ομάδα προσανατολισμού Τεχνολογικών εφαρμογών της Α΄ τάξης το μάθημα: «Αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης σύγχρονων δομικών έργων» Ο σχεδιασμός μπορεί να εισάγει τον μαθητή σε βασικές αρχές ανάλυσης – σύνθεσης δομικών έργων, καθώς και στη σχετική ορολογία διάκρισης των δομικών έργων. Επίσης μπορεί να εισάγει και στις βασικές αρχές περιβαλλοντικού σχεδιασμού τους.