Είναι δυνατό να παρουσιαστεί ένα σχέδιο Νόμου για το ΓΕΛ, μετά από τόσα χρόνια συζήτησης, μόνο με τίτλους μαθημάτων, χωρίς περιγράμματα, σκοπούς και στόχους, περιεχόμενο και μεθόδους διδασκαλίας; Μήπως, όλη η προσπάθεια είναι να αποκλειστεί η τεχνολογική εκπαίδευση και να ενισχύσουμε το υπάρχον ακαδημαϊκό περιβάλλον!
Στη Γαλλία, στις αρχές του 2012 ψηφίστηκε από τη Βουλή η διδασκαλία ενός νέου μαθήματος "La moralite", από το Δημοτικό μέχρι και την τελευταία τάξη του Λυκείου. Λειτούργησε πιλοτικά 2 χρόνια και δημιουργήθηκε εκπαιδευτικό υλικό. Όταν ρωτήθηκαν οι υπεύθυνοι γιατί το νέο μάθημα δεν αρχίζει να διδάσκεται το σχολικό έτος 2013-14, απάντησαν, ότι θα διδαχθεί από το 2015, διοτι πρέπει να επιμορφώσουμε το εκπαιδευτικό προσωπικό!
Ποιός ο λόγος, να μην ετοιμαστεί ένα ολκληρωμένο πλαίσιο με ωρολόγια προγράμματα, αναλυτικά προγράμματα, οδηγίες διδασκαλίας, με πιλοτική εφαρμογή στα Πειραμακά Λύκεια (όπως γίνεται στο Δημοτικό - Γυμνάσιο) και μετά αφού κάνουμε την ανατροφοδότηση να το εφαρμόσουμε σε όλα τα Λύκεια; Πώς μπορούμε μόνο με τίτλους μαθημάτων και απότομες αλλαγές να σχεδιάζουμε; Γιατί να μη δούμε τι δεν πήγε καλά σε αυτό το Λύκειο που έχουμε; π.χ Πώς πάνε οι Ερευνητικές Εργασίες; Ήταν σωστή η κατάργηση της Τεχνολογίας του Λυκείου; Ποια ήταν η ανταπόκριση των μαθητών στην Τεχνολογία Επικοινωνιών στη Β Τάξη, που συνοδευόταν από ένα κακά μεταφρασμένο βιβλίο, με πρωτοποριακά στοιχεία διδασκαλίας για τα ελληνικά δεδομένα; Γιατί δεν εκτιμήσαν την αξία του οι εκπαιδευτικοί που το διδάξαν; Απλά, γιατί δεν ετοιμαστήκαν για ένα διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας! Μήπως πρέπει να βάλουμε περισσότερες Τεχνολογικές Εφαρμογές στο πρόγραμμα, μήπως πρέπει να μας εξηγήσουν και να μας περιγράψουν πώς θα διδαχθούν οι ώρες της φυσικής, της χημείας κλπ (με βιωματικούς τρόπους, με εργαστήρια ή πάλι με επιστημονικές θεωρίες μπλά, μπλά, φροντηστήρια, ιδιαίτερα;). Ας κοιτάξουμε το περιεχόμενο, την ουσία!
Η πρόταση μου είναι να γίνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, να δουλέψουμε όλοι, να δοκιμαστεί πιλοτικά, να διορθωθεί και μετά να γίνει Νόμος και Προεδρικά Διατάγματα. Με τίτλους δεν γίνεται δουλεια! πχ. Τι σας λέει ο τίτλος "Τεχνολογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, (2) ωρών"; Αν δεν γίνει συστηματική επεξεργασία (αναλυτικό πρόγραμμα, οδηγίες διδασκαλίας, πιλοτικές διδασκαλίες, επιμόρφωση) πώς μπορεί να παρουσιαστεί, εκτός αν γίνει η δουλειά που έγινε στα ΕΠΑΛ, το 2006. Με τα ίδια βιβλία,του ΤΕΕ, νέα αναλυτικά προγράμματα για το ΕΠΑΛ!
Νικόλαος Σταμπολίδης
Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Ραδιοηλεκτρολόγων που με πάθος δίδαξε, υποστήριξε και υποστηρίζει την Τεχνολογία Επικοινωνιών, και την Τεχνολογία της Α Λυκείου, που έτσι, απλά καταργήθηκε!
Είναι δυνατό να παρουσιαστεί ένα σχέδιο Νόμου για το ΓΕΛ, μετά από τόσα χρόνια συζήτησης, μόνο με τίτλους μαθημάτων, χωρίς περιγράμματα, σκοπούς και στόχους, περιεχόμενο και μεθόδους διδασκαλίας; Μήπως, όλη η προσπάθεια είναι να αποκλειστεί η τεχνολογική εκπαίδευση και να ενισχύσουμε το υπάρχον ακαδημαϊκό περιβάλλον! Στη Γαλλία, στις αρχές του 2012 ψηφίστηκε από τη Βουλή η διδασκαλία ενός νέου μαθήματος "La moralite", από το Δημοτικό μέχρι και την τελευταία τάξη του Λυκείου. Λειτούργησε πιλοτικά 2 χρόνια και δημιουργήθηκε εκπαιδευτικό υλικό. Όταν ρωτήθηκαν οι υπεύθυνοι γιατί το νέο μάθημα δεν αρχίζει να διδάσκεται το σχολικό έτος 2013-14, απάντησαν, ότι θα διδαχθεί από το 2015, διοτι πρέπει να επιμορφώσουμε το εκπαιδευτικό προσωπικό! Ποιός ο λόγος, να μην ετοιμαστεί ένα ολκληρωμένο πλαίσιο με ωρολόγια προγράμματα, αναλυτικά προγράμματα, οδηγίες διδασκαλίας, με πιλοτική εφαρμογή στα Πειραμακά Λύκεια (όπως γίνεται στο Δημοτικό - Γυμνάσιο) και μετά αφού κάνουμε την ανατροφοδότηση να το εφαρμόσουμε σε όλα τα Λύκεια; Πώς μπορούμε μόνο με τίτλους μαθημάτων και απότομες αλλαγές να σχεδιάζουμε; Γιατί να μη δούμε τι δεν πήγε καλά σε αυτό το Λύκειο που έχουμε; π.χ Πώς πάνε οι Ερευνητικές Εργασίες; Ήταν σωστή η κατάργηση της Τεχνολογίας του Λυκείου; Ποια ήταν η ανταπόκριση των μαθητών στην Τεχνολογία Επικοινωνιών στη Β Τάξη, που συνοδευόταν από ένα κακά μεταφρασμένο βιβλίο, με πρωτοποριακά στοιχεία διδασκαλίας για τα ελληνικά δεδομένα; Γιατί δεν εκτιμήσαν την αξία του οι εκπαιδευτικοί που το διδάξαν; Απλά, γιατί δεν ετοιμαστήκαν για ένα διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας! Μήπως πρέπει να βάλουμε περισσότερες Τεχνολογικές Εφαρμογές στο πρόγραμμα, μήπως πρέπει να μας εξηγήσουν και να μας περιγράψουν πώς θα διδαχθούν οι ώρες της φυσικής, της χημείας κλπ (με βιωματικούς τρόπους, με εργαστήρια ή πάλι με επιστημονικές θεωρίες μπλά, μπλά, φροντηστήρια, ιδιαίτερα;). Ας κοιτάξουμε το περιεχόμενο, την ουσία! Η πρόταση μου είναι να γίνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, να δουλέψουμε όλοι, να δοκιμαστεί πιλοτικά, να διορθωθεί και μετά να γίνει Νόμος και Προεδρικά Διατάγματα. Με τίτλους δεν γίνεται δουλεια! πχ. Τι σας λέει ο τίτλος "Τεχνολογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, (2) ωρών"; Αν δεν γίνει συστηματική επεξεργασία (αναλυτικό πρόγραμμα, οδηγίες διδασκαλίας, πιλοτικές διδασκαλίες, επιμόρφωση) πώς μπορεί να παρουσιαστεί, εκτός αν γίνει η δουλειά που έγινε στα ΕΠΑΛ, το 2006. Με τα ίδια βιβλία,του ΤΕΕ, νέα αναλυτικά προγράμματα για το ΕΠΑΛ! Νικόλαος Σταμπολίδης Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Ραδιοηλεκτρολόγων που με πάθος δίδαξε, υποστήριξε και υποστηρίζει την Τεχνολογία Επικοινωνιών, και την Τεχνολογία της Α Λυκείου, που έτσι, απλά καταργήθηκε!