Η ομάδα προσανατολισμού Τεχνολογικών εφαρμογών έχει πολλούς τομείς σε σχέση με τις άλλες ομάδες με αποτέλεσμα τα μαθήματα προσανατολισμού στην Α’ τάξη να μην ενδιαφέρουν όλους τους μαθητές. Θα πρέπει να σπάσει η ομάδα σε περισσότερες ώστε να είναι πιο ομογενοποιημένο το μαθητικό δυναμικό της Α’ τάξης.
1.Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμών
Δεν πρέπεινα γίνει συγχώνευση των τομέων Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών, διότι η φύση των δύο τομέων είναι διαφορετική (π.χ. δεν έχουν σχέση τα τριφασικά συστήματα και τα ασθενή ρεύματα και τα ψηφιακά ). Ο ηλεκτρολόγος εγκαταστάτης
τοποθετεί όλα τα ηλεκτρικά μέρη, ενώ ο ηλεκτρονικός ρυθμίζει ή εγκαθιστά ορισμένα τμήματα της εγκατάστασης και όχι όλο το σύνολο.
• Οι Αυτοματισμοί δεν αποτελούσαν ξεχωριστή ειδικότητα, αλλά διδάσκονταν ως μαθήματα στα αναλυτικά προγράμματα των επιμέρους ειδικοτήτων που ήταν διαφορετικά ακριβώς λόγω της διαφορετικής φύσης των μαθημάτων.
Π.χ. Οι ηλεκτρολόγοι διδάσκονταν να εγκαθιστούν Συστήματα αυτομάτου ελέγχου, ενώ οι ηλεκτρονικοί ρυθμίζουν και ελέγχουν τα ψηφιακά συστήματα.
Προβλέπουμε ότι η συγκεκριμένη ειδικότητα (τεχνικός αυτοματισμού) δεν θα επιλέγεται από τους μαθητές, ενώ η έλλειψη της διδασκαλίας των αυτοματισμών στις δύο άλλες ειδικότητες ( Ηλεκτρονικών Συστημάτων και ηλεκτρολογικών Συστημάτων ) θα δημιουργήσει κενό στην επαγγελματική επάρκεια των μαθητών.
Ως επισφράγισμα των παραπάνω, οι δύο τομείς (ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικής) θα πρέπει να λειτουργούν αυτόνομα χωρίς ξεχωριστή ειδικότητα τεχνικού αυτοματισμού .
2. Εκτός από την ειδικότητα του "Τεχνικού Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος", που θα μπορούσε να ενταχθεί στην ομάδα Γεωπονίας, οι άλλες δύο ειδικότητες του Τομέα Περιβάλλοντος και Φυσικών πόρων μπορούν να ενταχθούν στον τομέα Μηχανολογίας.
Ο χρόνος της διαβούλευσης είναι πολύ μικρός για τόσα σημαντικά ζητήματα και μάλιστα λίγες μόνο μέρες πριν την έναρξη των μαθημάτων.
Η ομάδα προσανατολισμού Τεχνολογικών εφαρμογών έχει πολλούς τομείς σε σχέση με τις άλλες ομάδες με αποτέλεσμα τα μαθήματα προσανατολισμού στην Α’ τάξη να μην ενδιαφέρουν όλους τους μαθητές. Θα πρέπει να σπάσει η ομάδα σε περισσότερες ώστε να είναι πιο ομογενοποιημένο το μαθητικό δυναμικό της Α’ τάξης. 1.Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμών Δεν πρέπεινα γίνει συγχώνευση των τομέων Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών, διότι η φύση των δύο τομέων είναι διαφορετική (π.χ. δεν έχουν σχέση τα τριφασικά συστήματα και τα ασθενή ρεύματα και τα ψηφιακά ). Ο ηλεκτρολόγος εγκαταστάτης τοποθετεί όλα τα ηλεκτρικά μέρη, ενώ ο ηλεκτρονικός ρυθμίζει ή εγκαθιστά ορισμένα τμήματα της εγκατάστασης και όχι όλο το σύνολο. • Οι Αυτοματισμοί δεν αποτελούσαν ξεχωριστή ειδικότητα, αλλά διδάσκονταν ως μαθήματα στα αναλυτικά προγράμματα των επιμέρους ειδικοτήτων που ήταν διαφορετικά ακριβώς λόγω της διαφορετικής φύσης των μαθημάτων. Π.χ. Οι ηλεκτρολόγοι διδάσκονταν να εγκαθιστούν Συστήματα αυτομάτου ελέγχου, ενώ οι ηλεκτρονικοί ρυθμίζουν και ελέγχουν τα ψηφιακά συστήματα. Προβλέπουμε ότι η συγκεκριμένη ειδικότητα (τεχνικός αυτοματισμού) δεν θα επιλέγεται από τους μαθητές, ενώ η έλλειψη της διδασκαλίας των αυτοματισμών στις δύο άλλες ειδικότητες ( Ηλεκτρονικών Συστημάτων και ηλεκτρολογικών Συστημάτων ) θα δημιουργήσει κενό στην επαγγελματική επάρκεια των μαθητών. Ως επισφράγισμα των παραπάνω, οι δύο τομείς (ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικής) θα πρέπει να λειτουργούν αυτόνομα χωρίς ξεχωριστή ειδικότητα τεχνικού αυτοματισμού . 2. Εκτός από την ειδικότητα του "Τεχνικού Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος", που θα μπορούσε να ενταχθεί στην ομάδα Γεωπονίας, οι άλλες δύο ειδικότητες του Τομέα Περιβάλλοντος και Φυσικών πόρων μπορούν να ενταχθούν στον τομέα Μηχανολογίας. Ο χρόνος της διαβούλευσης είναι πολύ μικρός για τόσα σημαντικά ζητήματα και μάλιστα λίγες μόνο μέρες πριν την έναρξη των μαθημάτων.