1) Θα πρέπει άμεσα να διευθετηθεί το κώλυμα, λόγω των αρνητικών γνωμοδοτήσεων του παιδαγωγικού ινστιτούτου, της εφαρμογής του ΠΔ66/2009 και να αποδοθεί ΠΕ στους απόφοιτους των σπουδών στον ευρωπαϊκό πολιτισμό (ΕΠΟ). Επίσης θα πρέπει προστεθεί ο ΕΠΟ στη λίστα ειδικοτήτων του άρθρου 4, παρ 1β του ΠΔ 50/01
Το γεγονός πως οι γνωμοδοτήσεις του παιδαγωγικού ινστιτούτου αποτελούν για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα τροχοπέδη στην εφαρμογή του ΠΔ66/2009 είναι ανεπίτρεπτο. Είναι φυσικά κατανοητό (και επιθυμητό) η πολιτική εξουσία να στηρίζεται σε γνώμες ειδημόνων. Δεν είναι όμως καθόλου κατανοητό, γιατί τέτοιες γνώμες αφήνουν μετέωρες τις αποφάσεις της πολιτείας. Πρέπει επιτέλους να ληφθούν πρωτοβουλίες για την άμεση εφαρμογή του εν λόγω ΠΔ.
Ο διεπιστημονικός χαρακτήρας των σπουδών ΕΠΟ αλλά και ΕΛΠ (ελληνικός πολιτισμός) αίρει τους περιορισμούς των εκάστοτε γνωστικών πεδίων και προάγει τον κριτικό και συνθετικό στοχασμό. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την εξοικείωση με την ερευνητική διαδικασία, μέσω της εκπόνησης τουλάχιστον 36 γραπτών εργασιών, καθιστά τους απόφοιτους ΕΠΟ και ΕΛΠ κατάλληλους παράγοντες της προαγωγής της κριτικής σκέψης στο πλαίσιο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
2) Η αναλογία θεματικών ενοτήτων του Ε.Α.Π. προς μαθήματα των πανεπιστημίων φυσικής παρουσίας θα πρέπει να αναθεωρηθεί από 1 προς 3 σε 1 προς 5, με παράλληλο διαχωρισμό υποενοτήτων, για να γίνει κατανοητό πως οι μονάδες ECTS αντιπροσωπεύουν το φόρτο εργασίας και όχι τις ώρες διδασκαλίας. Θα πρέπει να τονιστεί η ανάγκη προσαρμογής στα ευρωπαϊκά πρότυπα ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα αντιστοιχίας.
3) Χορήγηση φοιτητικής ταυτότητας σε φοιτήτριες/φοιτητές του Ε.Α.Π. ανάλογης αυτής που χορηγείται στις φοιτήτριες/φοιτητές των πανεπιστημίων φυσικής παρουσίας.
1) Θα πρέπει άμεσα να διευθετηθεί το κώλυμα, λόγω των αρνητικών γνωμοδοτήσεων του παιδαγωγικού ινστιτούτου, της εφαρμογής του ΠΔ66/2009 και να αποδοθεί ΠΕ στους απόφοιτους των σπουδών στον ευρωπαϊκό πολιτισμό (ΕΠΟ). Επίσης θα πρέπει προστεθεί ο ΕΠΟ στη λίστα ειδικοτήτων του άρθρου 4, παρ 1β του ΠΔ 50/01 Το γεγονός πως οι γνωμοδοτήσεις του παιδαγωγικού ινστιτούτου αποτελούν για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα τροχοπέδη στην εφαρμογή του ΠΔ66/2009 είναι ανεπίτρεπτο. Είναι φυσικά κατανοητό (και επιθυμητό) η πολιτική εξουσία να στηρίζεται σε γνώμες ειδημόνων. Δεν είναι όμως καθόλου κατανοητό, γιατί τέτοιες γνώμες αφήνουν μετέωρες τις αποφάσεις της πολιτείας. Πρέπει επιτέλους να ληφθούν πρωτοβουλίες για την άμεση εφαρμογή του εν λόγω ΠΔ. Ο διεπιστημονικός χαρακτήρας των σπουδών ΕΠΟ αλλά και ΕΛΠ (ελληνικός πολιτισμός) αίρει τους περιορισμούς των εκάστοτε γνωστικών πεδίων και προάγει τον κριτικό και συνθετικό στοχασμό. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την εξοικείωση με την ερευνητική διαδικασία, μέσω της εκπόνησης τουλάχιστον 36 γραπτών εργασιών, καθιστά τους απόφοιτους ΕΠΟ και ΕΛΠ κατάλληλους παράγοντες της προαγωγής της κριτικής σκέψης στο πλαίσιο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 2) Η αναλογία θεματικών ενοτήτων του Ε.Α.Π. προς μαθήματα των πανεπιστημίων φυσικής παρουσίας θα πρέπει να αναθεωρηθεί από 1 προς 3 σε 1 προς 5, με παράλληλο διαχωρισμό υποενοτήτων, για να γίνει κατανοητό πως οι μονάδες ECTS αντιπροσωπεύουν το φόρτο εργασίας και όχι τις ώρες διδασκαλίας. Θα πρέπει να τονιστεί η ανάγκη προσαρμογής στα ευρωπαϊκά πρότυπα ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα αντιστοιχίας. 3) Χορήγηση φοιτητικής ταυτότητας σε φοιτήτριες/φοιτητές του Ε.Α.Π. ανάλογης αυτής που χορηγείται στις φοιτήτριες/φοιτητές των πανεπιστημίων φυσικής παρουσίας.