Οι προτάσεις για τομεις ειδικοτητες στα ΕΠΑΛ εχουν πολλα μειονεκτηματα,πολλες ασαφειες,αλλα και πολλες αστοχες επιλογες
Σοβαρο προβλημα υπάρχει με τη προταση για τεχνικο ιατρικων οργανων στον μηχανολογικο τομεα.Οποιοσδηποτε εχει επισκεφθεί καποιο χώρο με αυτου του ειδους τα μηχανηματα αντιλαμβανεται οτι ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά ειναι και γι αυτο θα πρέπει να ενταχθει (εδω και χρονια προφανως) στον τομεα Ηλεκτρονικής
Οι προτασεις για διατηρηση και αυξηση των ειδικοτητων στον τομεα πληροφορικης ειναι σε λάθος κατευθυνση.
α) Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (multimedia, web designer, Web Developer, Video Games):
αδυνατον να καλυφθουν απο το επιπεδο των εργαστηριων σχολικων μοναδων αλλα και την ηλικια των μαθητων.
β) Τεχνικός Η/Υ: η ειδικότητα αυτη καλυπτεται εδω και χρονια απο τον τομεα ηλεκτρονικων όπως πολυ σωστα συνεχιζει να υπαρχει εκει
γ) Τεχνικός Λογισμικού: γενικολογο και χωρις να ειναι μακρυα απο την υπάρχουσα δομη που εχει δωσει πολλους αποφοιτους
Ολες οι προτασεις ειναι παρωχημενες και υπερβολικες γιατι βασιζονται σε στοιχεια που δεν λαμβανουν υποψη την ηλικια των μαθητων και το επιπεδο γνωσεων τους οποτε ειναι πρακτικα αδυνατο να υπάρξει λειτουργικοτητα και αποδοση.
Προταση μου ειναι να καταργηθει ο τομεας πληροφορικης τοσο στην παρουσα μορφή όπως και στην προτεινόμενη και μεταφορα της εξ ολοκληρου στα ΙΕΚ.Η παραμονη του μαθηματος της χρησης υπολογιστων στα ΕΠΑΛ ως υποστηρικτικό όλων των υπολοιπων τομεων (πχ χρήση με εμβαθυνση στο αντικειμενο απο όλους τους μαθητες των ΕΠΑΛ και οχι μονο απο μια περιττη ειδικοτητα,σχεδιασμος cad κ.α ) με την ύπαρξη 3ωρου μαθηματος ανα εβδομαδα σε καθε ταξη ειναι προτιμοτερη.
Επίσης μια ειδικοτητα τεχνίτη θα ηταν αυτη του Ηλεκτρονικου-ηλεκτρολογου αυτοκινητων αφου ειναι γνωστο οτι η πληθωρα των συστηματων πλεον ενος οχηματος ειναι ηλεκτρονικα,απο την αυτοδιαγνωση,την ασφαλεια εως και τα ολοκληρωμενα συστηματα περιβαλλοντικης προστασιας.
Παντου στην ευρωπη η ηλεκτρονική ΔΕΝ καταργειται,ΔΕΝ περιοριζεται,ΔΕΝ απορροφάται.
Οι προτάσεις για τομεις ειδικοτητες στα ΕΠΑΛ εχουν πολλα μειονεκτηματα,πολλες ασαφειες,αλλα και πολλες αστοχες επιλογες Σοβαρο προβλημα υπάρχει με τη προταση για τεχνικο ιατρικων οργανων στον μηχανολογικο τομεα.Οποιοσδηποτε εχει επισκεφθεί καποιο χώρο με αυτου του ειδους τα μηχανηματα αντιλαμβανεται οτι ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά ειναι και γι αυτο θα πρέπει να ενταχθει (εδω και χρονια προφανως) στον τομεα Ηλεκτρονικής Οι προτασεις για διατηρηση και αυξηση των ειδικοτητων στον τομεα πληροφορικης ειναι σε λάθος κατευθυνση. α) Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (multimedia, web designer, Web Developer, Video Games): αδυνατον να καλυφθουν απο το επιπεδο των εργαστηριων σχολικων μοναδων αλλα και την ηλικια των μαθητων. β) Τεχνικός Η/Υ: η ειδικότητα αυτη καλυπτεται εδω και χρονια απο τον τομεα ηλεκτρονικων όπως πολυ σωστα συνεχιζει να υπαρχει εκει γ) Τεχνικός Λογισμικού: γενικολογο και χωρις να ειναι μακρυα απο την υπάρχουσα δομη που εχει δωσει πολλους αποφοιτους Ολες οι προτασεις ειναι παρωχημενες και υπερβολικες γιατι βασιζονται σε στοιχεια που δεν λαμβανουν υποψη την ηλικια των μαθητων και το επιπεδο γνωσεων τους οποτε ειναι πρακτικα αδυνατο να υπάρξει λειτουργικοτητα και αποδοση. Προταση μου ειναι να καταργηθει ο τομεας πληροφορικης τοσο στην παρουσα μορφή όπως και στην προτεινόμενη και μεταφορα της εξ ολοκληρου στα ΙΕΚ.Η παραμονη του μαθηματος της χρησης υπολογιστων στα ΕΠΑΛ ως υποστηρικτικό όλων των υπολοιπων τομεων (πχ χρήση με εμβαθυνση στο αντικειμενο απο όλους τους μαθητες των ΕΠΑΛ και οχι μονο απο μια περιττη ειδικοτητα,σχεδιασμος cad κ.α ) με την ύπαρξη 3ωρου μαθηματος ανα εβδομαδα σε καθε ταξη ειναι προτιμοτερη. Επίσης μια ειδικοτητα τεχνίτη θα ηταν αυτη του Ηλεκτρονικου-ηλεκτρολογου αυτοκινητων αφου ειναι γνωστο οτι η πληθωρα των συστηματων πλεον ενος οχηματος ειναι ηλεκτρονικα,απο την αυτοδιαγνωση,την ασφαλεια εως και τα ολοκληρωμενα συστηματα περιβαλλοντικης προστασιας. Παντου στην ευρωπη η ηλεκτρονική ΔΕΝ καταργειται,ΔΕΝ περιοριζεται,ΔΕΝ απορροφάται.