Η κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο είναι φανερό ότι στερείται επιστημονικής ή έστω επιστημονικοφανούς εξήγησης και υπαγορευεται αποκλειστικά από λογιστικου τύπου επιλογές για το ανθρώπινο δυναμικό των εκπαιδευτικών, καθώς και απο πιέσεις συντεχνιών. Στην εποχή της πληροφορίας, σύμφωνα με το σχέδιο, ο μαθητής στη Β´ και Γ´ τάξη του Λυκείου δεν διδάσκεται Πληροφορικη, ακόμα και αν επιθυμεί να σπουδάσει σε κάποια σχολή Πληροφορικής. Η αλγοριθμικη σκέψη και οι γνώσεις προγραμματισμού είναι βασικά εφόδια που πρέπει να αποκτά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο μαθητής, σε ένα πρόγραμμα σπουδών που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σήμερα. Το 1997 που έδωσα πανελλήνιες εξετάσεις εξετάστηκα με επιτυχία στη Χημεία που στις Δεσμες ήταν υποχρεωτικό μάθημα για την εισαγωγή μου σε τμήμα Πληροφορικής. Τη Χημεία δεν την ξαναειδα ποτε... Το παράδειγμα αυτο έφερνα αργότερα ως εκπαιδευτικός στους πολυάριθμους μαθητές μου που είχαν στόχο να εισαχθούν σε σχολές Πληροφορικής και ένιωθαν τυχεροί που διδάσκονταν προγραμματισμό (ΑΕΠΠ). Σήμερα αντί να καλλιεργείται στο ελληνικό σχολείο η πληροφορικη παιδεία με το βλέμμα στο αύριο, επιστρέφουμε στο σύστημα των δεσμών γυρίζοντας στο χθες. Η στρεβλωση με την απουσία της Πληροφορικής απο το νέο Λύκειο έρχεται σε αντίθεση με κάθε σύγχρονη τάση και πρέπει να διορθωθεί.
Φώτης Καρκάνης
Πληροφορικός
Η κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο είναι φανερό ότι στερείται επιστημονικής ή έστω επιστημονικοφανούς εξήγησης και υπαγορευεται αποκλειστικά από λογιστικου τύπου επιλογές για το ανθρώπινο δυναμικό των εκπαιδευτικών, καθώς και απο πιέσεις συντεχνιών. Στην εποχή της πληροφορίας, σύμφωνα με το σχέδιο, ο μαθητής στη Β´ και Γ´ τάξη του Λυκείου δεν διδάσκεται Πληροφορικη, ακόμα και αν επιθυμεί να σπουδάσει σε κάποια σχολή Πληροφορικής. Η αλγοριθμικη σκέψη και οι γνώσεις προγραμματισμού είναι βασικά εφόδια που πρέπει να αποκτά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο μαθητής, σε ένα πρόγραμμα σπουδών που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σήμερα. Το 1997 που έδωσα πανελλήνιες εξετάσεις εξετάστηκα με επιτυχία στη Χημεία που στις Δεσμες ήταν υποχρεωτικό μάθημα για την εισαγωγή μου σε τμήμα Πληροφορικής. Τη Χημεία δεν την ξαναειδα ποτε... Το παράδειγμα αυτο έφερνα αργότερα ως εκπαιδευτικός στους πολυάριθμους μαθητές μου που είχαν στόχο να εισαχθούν σε σχολές Πληροφορικής και ένιωθαν τυχεροί που διδάσκονταν προγραμματισμό (ΑΕΠΠ). Σήμερα αντί να καλλιεργείται στο ελληνικό σχολείο η πληροφορικη παιδεία με το βλέμμα στο αύριο, επιστρέφουμε στο σύστημα των δεσμών γυρίζοντας στο χθες. Η στρεβλωση με την απουσία της Πληροφορικής απο το νέο Λύκειο έρχεται σε αντίθεση με κάθε σύγχρονη τάση και πρέπει να διορθωθεί. Φώτης Καρκάνης Πληροφορικός