Στο Σχεδιάγραμμα Εκπαιδευτικού Συστήματος προβλέπεται μαθητές του Γενικού Λυκείου που έχουν ολοκληρώσει την Α’ τάξη εάν επιθυμούν, μπορούν να συνεχίσουν στην Β’ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου. Οι μαθητές αυτοί θα κληθούν να επιλέξουν τομέα και ειδικότητα χωρίς να έχουν διδαχθεί ούτε ένα μάθημα επαγγελματικής καθοδήγησης.
Για το λόγο αυτό προτείνεται η προσθήκη τουλάχιστον ενός τεχνολογικού μαθήματος στην Α’ Γενικού Λυκείου και μάλιστα του Τεχνικού Σχεδίου ή του Γραμμικού Σχεδίου επί 3 ώρες εβδομαδιαίως. Αξίζει να σημειωθεί το σχέδιο αποτελεί διεθνή γλώσσα επικοινωνίας, απαραίτητο σε κάθε πολίτη και όχι μόνο στους τεχνικούς. Οι πολίτες καλούνται καθημερινά να διαβάσουν και να κατανοήσουν τεχνικά σχέδια και χάρτες σε πολλές πτυχές της καθημερινότητας τους.
Επιπλέον μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές σ’ οποιαδήποτε ειδικότητα του τεχνολογικών εφαρμογών τους, είναι άκρως απαραίτητο. Επίσης όσοι μαθητές της Γ’ τάξης επιθυμούν να εισαχθούν σε αρχιτεκτονικές σχολές, σχολές γραφιστικής, διακόσμησης, κ.α. θα κληθούν να εξεταστούν στο Ελεύθερο & Γραμμικό Σχέδιο. Το Γενικό Λύκειο όπως σχεδιάζεται με το παρών σχέδιο νόμου δεν διαθέτει τεχνολογικά μαθήματα. Τουλάχιστον μία μοναδική εξαίρεση, έπειτα από την κατάργηση της τεχνολογίας στο Λύκειο και όλων των άλλων μαθημάτων, μπορεί να υπάρχει για το μάθημα του σχεδίου στην Α΄ τάξη, ώστε οι μαθητές να διδαχτούν τις στοιχειώδες αρχές σχεδίασης και κατανόησης του κόσμου της τεχνολογίας.
Επίσης στο Γενικό Λύκειο θα πρέπει να υπάρξει πρόνοια για τους μαθητές εκείνους που θα εξετάζονται στα ειδικά μαθήματα (Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο) που θα ενσωματώνει την διδασκαλία τους στο κανονικό αναλυτικό πρόγραμμα.
Για την υιοθέτηση της πρότασης δεν θα υπάρχει κόστος για την διδασκαλία του σχεδίου στα Γενικά Λύκεια αφού δεν απαιτείται ξεχωριστό εργαστήριο, αλλά μπορεί να διδαχθεί στις αίθουσες διδασκαλίας με την χρήση ατομικών σχεδιαστικών εργαλείων, ενώ υπάρχει ήδη μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό οργανικά τοποθετημένο στα Γενικά Λύκεια.
Στο Σχεδιάγραμμα Εκπαιδευτικού Συστήματος προβλέπεται μαθητές του Γενικού Λυκείου που έχουν ολοκληρώσει την Α’ τάξη εάν επιθυμούν, μπορούν να συνεχίσουν στην Β’ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου. Οι μαθητές αυτοί θα κληθούν να επιλέξουν τομέα και ειδικότητα χωρίς να έχουν διδαχθεί ούτε ένα μάθημα επαγγελματικής καθοδήγησης. Για το λόγο αυτό προτείνεται η προσθήκη τουλάχιστον ενός τεχνολογικού μαθήματος στην Α’ Γενικού Λυκείου και μάλιστα του Τεχνικού Σχεδίου ή του Γραμμικού Σχεδίου επί 3 ώρες εβδομαδιαίως. Αξίζει να σημειωθεί το σχέδιο αποτελεί διεθνή γλώσσα επικοινωνίας, απαραίτητο σε κάθε πολίτη και όχι μόνο στους τεχνικούς. Οι πολίτες καλούνται καθημερινά να διαβάσουν και να κατανοήσουν τεχνικά σχέδια και χάρτες σε πολλές πτυχές της καθημερινότητας τους. Επιπλέον μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές σ’ οποιαδήποτε ειδικότητα του τεχνολογικών εφαρμογών τους, είναι άκρως απαραίτητο. Επίσης όσοι μαθητές της Γ’ τάξης επιθυμούν να εισαχθούν σε αρχιτεκτονικές σχολές, σχολές γραφιστικής, διακόσμησης, κ.α. θα κληθούν να εξεταστούν στο Ελεύθερο & Γραμμικό Σχέδιο. Το Γενικό Λύκειο όπως σχεδιάζεται με το παρών σχέδιο νόμου δεν διαθέτει τεχνολογικά μαθήματα. Τουλάχιστον μία μοναδική εξαίρεση, έπειτα από την κατάργηση της τεχνολογίας στο Λύκειο και όλων των άλλων μαθημάτων, μπορεί να υπάρχει για το μάθημα του σχεδίου στην Α΄ τάξη, ώστε οι μαθητές να διδαχτούν τις στοιχειώδες αρχές σχεδίασης και κατανόησης του κόσμου της τεχνολογίας. Επίσης στο Γενικό Λύκειο θα πρέπει να υπάρξει πρόνοια για τους μαθητές εκείνους που θα εξετάζονται στα ειδικά μαθήματα (Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο) που θα ενσωματώνει την διδασκαλία τους στο κανονικό αναλυτικό πρόγραμμα. Για την υιοθέτηση της πρότασης δεν θα υπάρχει κόστος για την διδασκαλία του σχεδίου στα Γενικά Λύκεια αφού δεν απαιτείται ξεχωριστό εργαστήριο, αλλά μπορεί να διδαχθεί στις αίθουσες διδασκαλίας με την χρήση ατομικών σχεδιαστικών εργαλείων, ενώ υπάρχει ήδη μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό οργανικά τοποθετημένο στα Γενικά Λύκεια.