Δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς ότι αυτά που πρέπει να μας απασχολούν κυρίως και από τα οποία πρέπει να ξεκινάμε είναι:
α. Τι θέλουμε τα παιδιά μας να μαθαίνουν στο Δημόσιο Σχολείο και
β. Με ποιο τρόπο αυτά πρέπει να διδάσκονται
Επιβάλλεται λοιπόν να αφήσουμε στην άκρη ατομικά ή συντεχνιακά συμφέροντα και να κοιτάμε τι είναι καλύτερο για τα παιδιά και πως μπορούμε αυτό να το πετύχουμε.
Με λύπη και αγανάκτηση βλέπω ότι στο προτεινόμενο σχέδιο για το «Νέο Σχολείο» υποστηρίζονται συγκεκριμένες ειδικότητες ενώ κάποιες άλλες κρίνονται περιττές και είτε υποβαθμίζονται είτε αποβάλλονται από το σχολείο. Να ενισχύονται συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα με αρκετές ώρες διδασκαλίας ανά μάθημα και άλλα γνωστικά αντικείμενα απουσιάζουν. Μου είναι δύσκολο να πιστέψω ότι αυτό γίνεται με σκοπό ένα καλύτερο σχολείο για τους μαθητές, πράγμα το οποίο είναι απογοητευτικό αλλά και ύποπτο.
- Υποστηρίζετε ότι πρέπει να εξαλειφθεί η «αποστήθιση» και η «παπαγαλία» αλλά το μοντέλο που προτείνεται είναι εντελώς «θεωρητικό». Το σχολείο έτσι γίνεται ακόμα λιγότερο ελκυστικό για πολλούς μαθητές.
- Πιστεύω ότι δεν μπορούν να λείπουν μαθήματα πρακτικής άσκησης όπως και μαθήματα για τον Πολιτισμό και την Τέχνη (Τεχνολογία, Μουσική, Σχέδιο, Καλλιτεχνικά).
- Πρέπει να δούμε με καλύτερο μάτι την ώρα της Γυμναστικής στο σχολείο (όλοι ξέρουμε τη γνωστή φράση των προγόνων μας).
- Θεωρώ απαραίτητη την βελτίωση της ποιότητας των μαθημάτων αλλά και των βιβλίων ώστε να συμφωνούν με τη σύγχρονη εποχή και την κοινωνία.
- Υποστηρίζετε ότι θέλετε να απαγκιστρώσετε το Λύκειο από τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Εγώ όμως βλέπω ότι ενισχύεται ο ρόλος των εξετάσεων ενώ υπάρχει σύνδεση των βαθμών με τις Πανελλαδικές.
- Τελευταίο αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό άφησα την σχεδιαζόμενη εξαφάνιση της Πληροφορικής από το σχεδιαζόμενο Λύκειο.
Δυστυχώς, καιρό τώρα καταλαβαίνουμε ότι η Πληροφορική δεν αντιμετωπίζεται ως Επιστήμη από τους κυβερνώντες. Ίσως θεωρείτε ότι η Πληροφορική είναι μόνο η Χρήση Τ.Π.Ε. και οι Δεξιότητες Η/Υ, το οποίο βεβαίως δεν ισχύει.
Η Χρήση Τ.Π.Ε. καλώς να διδάσκεται μέχρι το Γυμνάσιο και το πιστοποιητικό καλώς θα αποκτάται. Η διδασκαλία της σε μάθημα μιας ώρα ήταν κοροϊδία.
Δεν μπορεί όμως να απουσιάζει η διδασκαλία της Πληροφορικής και πιο συγκεκριμένα η διδασκαλία της Αλγοριθμικής σκέψης από το Λύκειο. Πιστεύω, όπως πολλοί άλλοι, ότι το μάθημα της Πληροφορικής πρέπει να είναι βασικό σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.
- Είναι λογικό στο λεγόμενο «Ψηφιακό Σχολείο» η Πληροφορική να απουσιάζει από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;
- Είναι λογικό στην λεγόμενη «Κοινωνία της Πληροφορίας» η Πληροφορική να εξαφανίζεται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;
- Είναι λογικό στην λεγόμενη «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση» οι μαθητές και μελλοντικοί πολίτες να μη διδάσκονται Πληροφορική και αλγοριθμική σκέψη αλλά μόνο Χρήση Τ.Π.Ε. έως το Γυμνάσιο;
- Είναι λογικό στην σύγχρονη «Εποχή της Πληροφορίας» με τις ηλεκτρονικές συσκευές να παίζουν ολοένα πιο ενεργό ρόλο στη ζωή και την καθημερινότητα, στο Λύκειο σχεδόν να μην υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής;
- Είναι λογικό, στην σύγχρονη Κοινωνία και Οικονομία της παγκοσμιοποίησης, εδώ να προσπαθούμε να γυρίσουμε την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση τόσα χρόνια πίσω;
Δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς ότι αυτά που πρέπει να μας απασχολούν κυρίως και από τα οποία πρέπει να ξεκινάμε είναι: α. Τι θέλουμε τα παιδιά μας να μαθαίνουν στο Δημόσιο Σχολείο και β. Με ποιο τρόπο αυτά πρέπει να διδάσκονται Επιβάλλεται λοιπόν να αφήσουμε στην άκρη ατομικά ή συντεχνιακά συμφέροντα και να κοιτάμε τι είναι καλύτερο για τα παιδιά και πως μπορούμε αυτό να το πετύχουμε. Με λύπη και αγανάκτηση βλέπω ότι στο προτεινόμενο σχέδιο για το «Νέο Σχολείο» υποστηρίζονται συγκεκριμένες ειδικότητες ενώ κάποιες άλλες κρίνονται περιττές και είτε υποβαθμίζονται είτε αποβάλλονται από το σχολείο. Να ενισχύονται συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα με αρκετές ώρες διδασκαλίας ανά μάθημα και άλλα γνωστικά αντικείμενα απουσιάζουν. Μου είναι δύσκολο να πιστέψω ότι αυτό γίνεται με σκοπό ένα καλύτερο σχολείο για τους μαθητές, πράγμα το οποίο είναι απογοητευτικό αλλά και ύποπτο. - Υποστηρίζετε ότι πρέπει να εξαλειφθεί η «αποστήθιση» και η «παπαγαλία» αλλά το μοντέλο που προτείνεται είναι εντελώς «θεωρητικό». Το σχολείο έτσι γίνεται ακόμα λιγότερο ελκυστικό για πολλούς μαθητές. - Πιστεύω ότι δεν μπορούν να λείπουν μαθήματα πρακτικής άσκησης όπως και μαθήματα για τον Πολιτισμό και την Τέχνη (Τεχνολογία, Μουσική, Σχέδιο, Καλλιτεχνικά). - Πρέπει να δούμε με καλύτερο μάτι την ώρα της Γυμναστικής στο σχολείο (όλοι ξέρουμε τη γνωστή φράση των προγόνων μας). - Θεωρώ απαραίτητη την βελτίωση της ποιότητας των μαθημάτων αλλά και των βιβλίων ώστε να συμφωνούν με τη σύγχρονη εποχή και την κοινωνία. - Υποστηρίζετε ότι θέλετε να απαγκιστρώσετε το Λύκειο από τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Εγώ όμως βλέπω ότι ενισχύεται ο ρόλος των εξετάσεων ενώ υπάρχει σύνδεση των βαθμών με τις Πανελλαδικές. - Τελευταίο αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό άφησα την σχεδιαζόμενη εξαφάνιση της Πληροφορικής από το σχεδιαζόμενο Λύκειο. Δυστυχώς, καιρό τώρα καταλαβαίνουμε ότι η Πληροφορική δεν αντιμετωπίζεται ως Επιστήμη από τους κυβερνώντες. Ίσως θεωρείτε ότι η Πληροφορική είναι μόνο η Χρήση Τ.Π.Ε. και οι Δεξιότητες Η/Υ, το οποίο βεβαίως δεν ισχύει. Η Χρήση Τ.Π.Ε. καλώς να διδάσκεται μέχρι το Γυμνάσιο και το πιστοποιητικό καλώς θα αποκτάται. Η διδασκαλία της σε μάθημα μιας ώρα ήταν κοροϊδία. Δεν μπορεί όμως να απουσιάζει η διδασκαλία της Πληροφορικής και πιο συγκεκριμένα η διδασκαλία της Αλγοριθμικής σκέψης από το Λύκειο. Πιστεύω, όπως πολλοί άλλοι, ότι το μάθημα της Πληροφορικής πρέπει να είναι βασικό σε όλες τις τάξεις του Λυκείου. - Είναι λογικό στο λεγόμενο «Ψηφιακό Σχολείο» η Πληροφορική να απουσιάζει από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση; - Είναι λογικό στην λεγόμενη «Κοινωνία της Πληροφορίας» η Πληροφορική να εξαφανίζεται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση; - Είναι λογικό στην λεγόμενη «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση» οι μαθητές και μελλοντικοί πολίτες να μη διδάσκονται Πληροφορική και αλγοριθμική σκέψη αλλά μόνο Χρήση Τ.Π.Ε. έως το Γυμνάσιο; - Είναι λογικό στην σύγχρονη «Εποχή της Πληροφορίας» με τις ηλεκτρονικές συσκευές να παίζουν ολοένα πιο ενεργό ρόλο στη ζωή και την καθημερινότητα, στο Λύκειο σχεδόν να μην υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής; - Είναι λογικό, στην σύγχρονη Κοινωνία και Οικονομία της παγκοσμιοποίησης, εδώ να προσπαθούμε να γυρίσουμε την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση τόσα χρόνια πίσω;