Η απουσία του μαθημάτων Πληροφορικής από το πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου δεν διευκολύνει – μάλλον παρεμποδίζει την επίτευξη των σκοπών που θέτει το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα όπως :
• την προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων των μαθητών.
Η φύση του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» και ο χώρος διεξαγωγής του – το εργαστήριο και όχι μια απαρχαιωμένη αίθουσα διδασκαλίας- υποστηρίζει τις νέες θεωρίες μάθησης που αποβλέπουν στην ομαδοσυνεργατική εργασία και ενισχύουν την πρωτοβουλία και δημιουργικότητα . Παράλληλα προσδίδουν στους μαθητές δεξιότητες απαραίτητες για την εκπόνηση του project και συνθετικών εργασιών σε άλλα μαθήματα . Τα δύο χρόνια που εφαρμόζεται η διδασκαλία της ερευνητικής εργασίας έχει διαπιστωθεί ότι οι γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές στο Γυμνάσιο δεν επαρκούν για την διεκπεραίωση των ερευνητικών εργασιών που έχουν να αντιμετωπίσουν στο Λύκειο . Είναι πολύ φυσικό , αφού φτάνοντας στην ηλικία που έχουν την ωριμότητα να χρησιμοποιήσουν συνδυαστικά και με κριτική σκέψη όλα όσα μάθανε στο Γυμνάσιο γύρω από τη χρήση των υπολογιστών και της πληροφορικής , ξαφνικά σταματάει η «ψηφιακή» τους παιδεία .
• Την ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων.
Η διδασκαλία της αλγοριθμικής σκέψης δεν έχει να κάνει μόνο με θέματα πληροφορικής , αλλά αποτελεί και βάση για την επίλυση προβλημάτων σε όλα τα πεδία των θετικών επιστημών . Μου φαίνεται αδιανόητο στις μέρες μας να μην κατανοούμε τη συμβολή της επιστήμης της Πληροφορικής στην εξέλιξη των υπολοίπων θετικών επιστημών . Δεν είναι τυχαίο ότι στο συνέδριο εκπαιδευτικών που θα πραγματοποιηθεί στο CERN στα τέλη Αυγούστου συμμετέχουν οι ειδικότητες ΠΕ04 και ΠΕ19-20 !!!
• Την καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών
• την καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας. Για τις περισσότερες θέσεις εργασίες θεωρείται απαραίτητο προσόν μια πιστοποίηση ECDL.
Λυπάμαι και ντρέπομαι , γιατί μετά από τη συνεργασία του σχολείου μας με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία στη Γερμανία , Ρουμανία και Βουλγαρία όπου τα μαθήματα Πληροφορικής εντάσσονται με αυξημένη βαρύτητα τόσο σε ώρες , όσο και σε περιεχόμενο στο ωρολόγιο πρόγραμμα τους ,διαπίστωσα ότι οδηγούμε τους νέους μας σε πληροφοριακό αναλφαβητισμό, αφήνοντάς τους ακάλυπτους στις απαιτήσεις και στους κινδύνους που προβάλει η σύγχρονη κοινωνία της πληροφορίας .
Είμαι σίγουρη ότι υπάρχουν περιθώρια ενός ορθολογικού μοιράσματος των ωρών ανάμεσα στα διάφορα αντικείμενα διδασκαλίας , χωρίς να δίνεται αδικαιολόγητα μεγάλη βαρύτητα σε κάποια μαθήματα , παραγκωνίζοντας με αυτό τον τρόπο την Πληροφορική που είναι εξίσου σημαντικό και απαραίτητο μάθημα .
Η απουσία του μαθημάτων Πληροφορικής από το πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου δεν διευκολύνει – μάλλον παρεμποδίζει την επίτευξη των σκοπών που θέτει το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα όπως : • την προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων των μαθητών. Η φύση του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» και ο χώρος διεξαγωγής του – το εργαστήριο και όχι μια απαρχαιωμένη αίθουσα διδασκαλίας- υποστηρίζει τις νέες θεωρίες μάθησης που αποβλέπουν στην ομαδοσυνεργατική εργασία και ενισχύουν την πρωτοβουλία και δημιουργικότητα . Παράλληλα προσδίδουν στους μαθητές δεξιότητες απαραίτητες για την εκπόνηση του project και συνθετικών εργασιών σε άλλα μαθήματα . Τα δύο χρόνια που εφαρμόζεται η διδασκαλία της ερευνητικής εργασίας έχει διαπιστωθεί ότι οι γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές στο Γυμνάσιο δεν επαρκούν για την διεκπεραίωση των ερευνητικών εργασιών που έχουν να αντιμετωπίσουν στο Λύκειο . Είναι πολύ φυσικό , αφού φτάνοντας στην ηλικία που έχουν την ωριμότητα να χρησιμοποιήσουν συνδυαστικά και με κριτική σκέψη όλα όσα μάθανε στο Γυμνάσιο γύρω από τη χρήση των υπολογιστών και της πληροφορικής , ξαφνικά σταματάει η «ψηφιακή» τους παιδεία . • Την ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων. Η διδασκαλία της αλγοριθμικής σκέψης δεν έχει να κάνει μόνο με θέματα πληροφορικής , αλλά αποτελεί και βάση για την επίλυση προβλημάτων σε όλα τα πεδία των θετικών επιστημών . Μου φαίνεται αδιανόητο στις μέρες μας να μην κατανοούμε τη συμβολή της επιστήμης της Πληροφορικής στην εξέλιξη των υπολοίπων θετικών επιστημών . Δεν είναι τυχαίο ότι στο συνέδριο εκπαιδευτικών που θα πραγματοποιηθεί στο CERN στα τέλη Αυγούστου συμμετέχουν οι ειδικότητες ΠΕ04 και ΠΕ19-20 !!! • Την καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών • την καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας. Για τις περισσότερες θέσεις εργασίες θεωρείται απαραίτητο προσόν μια πιστοποίηση ECDL. Λυπάμαι και ντρέπομαι , γιατί μετά από τη συνεργασία του σχολείου μας με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία στη Γερμανία , Ρουμανία και Βουλγαρία όπου τα μαθήματα Πληροφορικής εντάσσονται με αυξημένη βαρύτητα τόσο σε ώρες , όσο και σε περιεχόμενο στο ωρολόγιο πρόγραμμα τους ,διαπίστωσα ότι οδηγούμε τους νέους μας σε πληροφοριακό αναλφαβητισμό, αφήνοντάς τους ακάλυπτους στις απαιτήσεις και στους κινδύνους που προβάλει η σύγχρονη κοινωνία της πληροφορίας . Είμαι σίγουρη ότι υπάρχουν περιθώρια ενός ορθολογικού μοιράσματος των ωρών ανάμεσα στα διάφορα αντικείμενα διδασκαλίας , χωρίς να δίνεται αδικαιολόγητα μεγάλη βαρύτητα σε κάποια μαθήματα , παραγκωνίζοντας με αυτό τον τρόπο την Πληροφορική που είναι εξίσου σημαντικό και απαραίτητο μάθημα .