Α’ Λυκείου:
Επειδή είναι εκπαιδευτικά μη παραγωγικό το να υπάρχουν 5 τομείς σε μία μόνο ομάδα προσανατολισμού, καθώς οι μαθητές δεν μπορούν να γνωρίσουν περισσότερο το αντικείμενο που πραγματικά τους ενδιαφέρει αλλά κάνουν ένα αναγκαστικό "ποτ πουρί" από ελάχιστα σχετικά με αυτούς μαθήματα, προτείνω το διαχωρισμό της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών σε δύο ή περισσότερες διακριτές ομάδες, ώστε οι μαθητές να δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον για μαθήματα που είναι κοντά στον τομέα επιλογής τους.
Σημειώνεται εδώ ότι η φυσιογνωμία και το πρόγραμμα μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών είναι ελάχιστα ελκυστικά σε κορίτσια που πχ θα ήθελαν να επιλέξουν τομέα πληροφορικής.
Επιπρόσθετα, για λόγους ισορροπίας απέναντι στους μαθητές, θα πρέπει να προσφέρονται μαθήματα και για τους μαθητές που επιλέγουν τον τομέα Πληροφορικής. Θεωρώ ότι το μάθημα αυτό θα μπορούσε να είναι η Επιστήμη Υπολογιστών διάρκειας π.χ. 2 ωρών, όπως αντίστοιχα υπάρχουν αρχές μηχανολογίας, αρχές ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικής και τεχνικό σχέδιο.
Παρατηρείται, επίσης, το εξής ευτράπελο:
Όσοι επιλέγουν να ακολουθήσουν Τομέα Πληροφορικής διδάσκονται Πληροφορική ή έστω ΤΠΕ λιγότερες ώρες από όσους δεν την επιλέγουν. Δε θα έπρεπε αν όχι περισσότερες, να είναι τουλάχιστον ίσες; Προτείνω λοιπόν αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών, στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών, από 2 ώρες σε 4, όπως ακριβώς είναι και στις άλλες ομάδες προσανατολισμού.
Με βάση τα παραπάνω δύο σχόλια κι επειδή τα νούμερα των ωρών "δεν βγαίνουν", γιατί αλλιώς θα έπρεπε κάποιος άλλος Τομέας να "χάσει" ώρες για να διδαχθεί η Πληροφορική ώστε οι ώρες Προσανατολισμού να παραμείνουν 13 εβδομαδιαία στην Α τάξη, προτείνω και πάλι:
ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΤΟΜΕΩΝ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ.
Συμφέρει όλους τους τομείς που συμμετέχουν σε αυτήν, αλλά κυρίως τους μαθητές που αισθάνονται πιο κοντά στην επιλογή τους.
Ελίνα Συριτζίδου
Πληροφορικός (όχι εκπαιδευτικός),
Εργαζόμενη στην Περιφέρεια Κεν. Μακεδονίας
Μέλος ΕΠΕ
Υπέρμαχος της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας και ΚΥΡΙΩΣ
ΜΗΤΕΡΑ που θα ήθελα τα παιδιά μου να έχουν πολλές επιλογές...
Α’ Λυκείου: Επειδή είναι εκπαιδευτικά μη παραγωγικό το να υπάρχουν 5 τομείς σε μία μόνο ομάδα προσανατολισμού, καθώς οι μαθητές δεν μπορούν να γνωρίσουν περισσότερο το αντικείμενο που πραγματικά τους ενδιαφέρει αλλά κάνουν ένα αναγκαστικό "ποτ πουρί" από ελάχιστα σχετικά με αυτούς μαθήματα, προτείνω το διαχωρισμό της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών σε δύο ή περισσότερες διακριτές ομάδες, ώστε οι μαθητές να δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον για μαθήματα που είναι κοντά στον τομέα επιλογής τους. Σημειώνεται εδώ ότι η φυσιογνωμία και το πρόγραμμα μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών είναι ελάχιστα ελκυστικά σε κορίτσια που πχ θα ήθελαν να επιλέξουν τομέα πληροφορικής. Επιπρόσθετα, για λόγους ισορροπίας απέναντι στους μαθητές, θα πρέπει να προσφέρονται μαθήματα και για τους μαθητές που επιλέγουν τον τομέα Πληροφορικής. Θεωρώ ότι το μάθημα αυτό θα μπορούσε να είναι η Επιστήμη Υπολογιστών διάρκειας π.χ. 2 ωρών, όπως αντίστοιχα υπάρχουν αρχές μηχανολογίας, αρχές ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικής και τεχνικό σχέδιο. Παρατηρείται, επίσης, το εξής ευτράπελο: Όσοι επιλέγουν να ακολουθήσουν Τομέα Πληροφορικής διδάσκονται Πληροφορική ή έστω ΤΠΕ λιγότερες ώρες από όσους δεν την επιλέγουν. Δε θα έπρεπε αν όχι περισσότερες, να είναι τουλάχιστον ίσες; Προτείνω λοιπόν αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών, στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών, από 2 ώρες σε 4, όπως ακριβώς είναι και στις άλλες ομάδες προσανατολισμού. Με βάση τα παραπάνω δύο σχόλια κι επειδή τα νούμερα των ωρών "δεν βγαίνουν", γιατί αλλιώς θα έπρεπε κάποιος άλλος Τομέας να "χάσει" ώρες για να διδαχθεί η Πληροφορική ώστε οι ώρες Προσανατολισμού να παραμείνουν 13 εβδομαδιαία στην Α τάξη, προτείνω και πάλι: ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΤΟΜΕΩΝ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ. Συμφέρει όλους τους τομείς που συμμετέχουν σε αυτήν, αλλά κυρίως τους μαθητές που αισθάνονται πιο κοντά στην επιλογή τους. Ελίνα Συριτζίδου Πληροφορικός (όχι εκπαιδευτικός), Εργαζόμενη στην Περιφέρεια Κεν. Μακεδονίας Μέλος ΕΠΕ Υπέρμαχος της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας και ΚΥΡΙΩΣ ΜΗΤΕΡΑ που θα ήθελα τα παιδιά μου να έχουν πολλές επιλογές...