Θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα εγγραφής μαθητών και από τα ΕΠΑΛ στα Γενικά Λύκεια. Η πρώτη τάξη κάθε τύπου Λυκείου οφείλει ισότιμα να δίνει την δυνατότητα επιλογής στο μαθητή για την εκπαιδευτική και επαγγελματική του πορεία σε κάθε τύπο Λυκείου, αν θέλουμε ο κάθε τύπος Λυκείου να είναι ισότιμος και ισοδύναμος με τον άλλο. Επιπλέον η ψυχοπαιδαγωγική ανάπτυξη του εφήβου αλλά και το σύστημα σπουδών μέχρι την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης δεν του δίνουν την δυνατότητα τελικής πρώτης επιλογής με ατομικά κριτήρια, ενός πρώτου επαγγελματικού κατασταλάγματος ολοκληρώνοντας το Γυμνάσιο. Αυτά θα έχουν ως αποτέλεσμα η μη δυνατότητα πορείας από τα ΕΠΑΛ στα Γενικά Λύκεια μετά την ολοκλήρωση της Α΄ τάξης να λειτουργήσει τελικά αρνητικά ως προς την προσέλευση των μαθητών στην Α΄τάξη των ΕΠΑΛ από τα Γυμνάσια. Διότι οι θεωρητικές δυνατότητες μετακίνησης των μαθητών και μαθητριών θα εκλείψουν από το ΕΠΑΛ και θα υπάρχει ένα είδος εγκλωβισμού τους στην επιλογή ΕΠΑΛ. Δηλαδή όλες και όλοι όσοι αμφιταλαντεύονται ανάμεσα σε Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ -και είναι σημαντικός αριθμός- θα προτιμήσουν Γενικό Λύκειο εφόσον από εκεί θα έχουν θεωρητικά την δυνατότητα να μετακινηθούν στο ΕΠΑΛ αν το θελήσουν. Αυτό ιδιαίτερα στις μαθήτριες θα γίνει εντονότερο μετά και την κατάργηση του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας από τα ΕΠΑΛ. Η συγκεκριμένη μεταβολή από την έως τώρα υπάρχουσα ρύθμιση και η κατάργηση της δυνατότητας μετακίνησης από τα ΕΠΑΛ στα Γενικά Λύκεια είναι σίγουρα αρνητικός παράγων για την ανάπτυξη της Τεχνικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα εγγραφής μαθητών και από τα ΕΠΑΛ στα Γενικά Λύκεια. Η πρώτη τάξη κάθε τύπου Λυκείου οφείλει ισότιμα να δίνει την δυνατότητα επιλογής στο μαθητή για την εκπαιδευτική και επαγγελματική του πορεία σε κάθε τύπο Λυκείου, αν θέλουμε ο κάθε τύπος Λυκείου να είναι ισότιμος και ισοδύναμος με τον άλλο. Επιπλέον η ψυχοπαιδαγωγική ανάπτυξη του εφήβου αλλά και το σύστημα σπουδών μέχρι την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης δεν του δίνουν την δυνατότητα τελικής πρώτης επιλογής με ατομικά κριτήρια, ενός πρώτου επαγγελματικού κατασταλάγματος ολοκληρώνοντας το Γυμνάσιο. Αυτά θα έχουν ως αποτέλεσμα η μη δυνατότητα πορείας από τα ΕΠΑΛ στα Γενικά Λύκεια μετά την ολοκλήρωση της Α΄ τάξης να λειτουργήσει τελικά αρνητικά ως προς την προσέλευση των μαθητών στην Α΄τάξη των ΕΠΑΛ από τα Γυμνάσια. Διότι οι θεωρητικές δυνατότητες μετακίνησης των μαθητών και μαθητριών θα εκλείψουν από το ΕΠΑΛ και θα υπάρχει ένα είδος εγκλωβισμού τους στην επιλογή ΕΠΑΛ. Δηλαδή όλες και όλοι όσοι αμφιταλαντεύονται ανάμεσα σε Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ -και είναι σημαντικός αριθμός- θα προτιμήσουν Γενικό Λύκειο εφόσον από εκεί θα έχουν θεωρητικά την δυνατότητα να μετακινηθούν στο ΕΠΑΛ αν το θελήσουν. Αυτό ιδιαίτερα στις μαθήτριες θα γίνει εντονότερο μετά και την κατάργηση του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας από τα ΕΠΑΛ. Η συγκεκριμένη μεταβολή από την έως τώρα υπάρχουσα ρύθμιση και η κατάργηση της δυνατότητας μετακίνησης από τα ΕΠΑΛ στα Γενικά Λύκεια είναι σίγουρα αρνητικός παράγων για την ανάπτυξη της Τεχνικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης.