Ο θεσμός της μαθητείας εφόσον αναφερόμαστε σε εκπαίδευση και ΟΧΙ σε κατάρτιση οφείλει να είναι αποκλειστική αρμοδιότητα σε όλα τα επίπεδα του Υπουργείου Παιδείας εφόσον μόνον αυτό έχει την σχετική αρμοδιότητα αλλά και τα στελέχη του την ικανότητα να ανταποκριθούν σε ένα τέτοιο στόχο. Δεν είναι μόνο η απασχόληση του μαθητή αλλά και οι συνθήκες και η επιλογή τους στο που και πως αυτή πραγματοποιείται. Επιπλέον το επίπεδο, η προετοιμασία και ο προσανατολισμός που θα έχει λάβει ο εκπαιδευτής σχετικά με τους σκοπούς και τους στόχους θα καθορίσουν το αποτέλεσμα της εκπαίδευσης και την επιτυχή έκβαση της μαθητείας. Διαφορετικά θα πρόκειται για μια ατελή και ανεπιτυχή παρέμβαση μόνο για εντυπώσεις που δυστυχώς στην πράξη θα στερείται ουσίας. Αποτέλεσμα θα είναι η σπατάλη πόρων και ευκαιριών.
Ο θεσμός της μαθητείας εφόσον αναφερόμαστε σε εκπαίδευση και ΟΧΙ σε κατάρτιση οφείλει να είναι αποκλειστική αρμοδιότητα σε όλα τα επίπεδα του Υπουργείου Παιδείας εφόσον μόνον αυτό έχει την σχετική αρμοδιότητα αλλά και τα στελέχη του την ικανότητα να ανταποκριθούν σε ένα τέτοιο στόχο. Δεν είναι μόνο η απασχόληση του μαθητή αλλά και οι συνθήκες και η επιλογή τους στο που και πως αυτή πραγματοποιείται. Επιπλέον το επίπεδο, η προετοιμασία και ο προσανατολισμός που θα έχει λάβει ο εκπαιδευτής σχετικά με τους σκοπούς και τους στόχους θα καθορίσουν το αποτέλεσμα της εκπαίδευσης και την επιτυχή έκβαση της μαθητείας. Διαφορετικά θα πρόκειται για μια ατελή και ανεπιτυχή παρέμβαση μόνο για εντυπώσεις που δυστυχώς στην πράξη θα στερείται ουσίας. Αποτέλεσμα θα είναι η σπατάλη πόρων και ευκαιριών.