Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης
Π.Ε.Δ.ΜΗ.Δ.Ε.
Έρμου 37, 16233 Βύρωνας
www.edmide.gr, ΤΗΛ: 210 6851675, 210 7644012, 6974847800, FAX: 210 6851675
Αθήνα, 20/8/13
Αρ.Πρωτ.: 280
Προς: Υπουργό Παιδείας
κ. Αρβανιτόπουλο
Αξιότιμε Υπουργέ,
Ενόψει των αλλαγών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.Δ.ΜΗ.Δ.Ε.), θα ήθελε να σας επισημάνει τα εξής :
Οι σύγχρονες αναπτυγμένες κοινωνίες μεταβαίνουν από την λεγόμενη «κοινωνία της πληροφορίας» στην «κοινωνία της γνώσης», στην οποία οι τεχνολογικές και επιστημονικές γνώσεις αποτελούν θεμελιώδεις παραγωγικούς παράγοντες του κοινωνικού και οικονομικού βίου. Με βάση τα παραπάνω και επειδή το εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί βασικό δομικό στοιχείο διαμόρφωσης του μελλοντικού ανθρώπινου δυναμικού,
η μεταρύθμιση:
Α) Θα έπρεπε τουλάχιστον να διασφαλίζει, εαν όχι να δευρύνει, την τεχνολογική διασταση της γνωσης στο Γυμνάσιο και στο Γενικό Λυκείο. Αντιθέτως την εκμηδένισε σχεδόν καταργώντας ή περιορίζοντας τα μαθήματα που την προσέφεραν, όπως:
α) Το μάθημα του Σχεδίου
Το σχέδιο είναι διεθνής γλώσσα επικοινωνίας, την οποία συναντούμε πλέον συχνά στην καθημερινή μας ζωής. Δεν είναι δυνατόν ο απόφοιτος Λυκείου να μην μπορεί να αναγνώσει στοιχειωδώς ένα σχέδιο.
β) Το μάθημα της Πληροφορικής
Η αναβάθμιση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο είναι αναμφισβήτητα θετικό γεγονός. Αντιθέτως, η υποβάθμιση της στο Λύκειο (ένα μάθημα επιλογής) είναι εκτός της σύγχρονης τεχνολογικής εποχής μας.
γ. Το μάθημα της Τεχνολογίας
Η Τεχνολογία, αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου πολιτισμού, δεν πρέπει να λείπει από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το μάθημα του Γυμνασίου, όπου ο μαθητής σχεδιάζει, κατασκευάζει με δημιουργικότητα, αναπτύσσοντας παράλληλα τις ψυχοκινητικές του δεξιότητες και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες από επισκέψεις σε παραγωγικές μονάδες, δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να είναι προαιρετικό. Η κατάργηση του μαθήματος της Τεχνολογίας από το Γενικό Λύκειο και ουσιαστικά από το Γυμνάσιο στερεί τους μαθητές την τεχνολογική διάσταση του πολιτισμού μας.
Β) Θα έπρεπε να προσαρμόσει την Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) στο παραγωγικό μοντέλο που θα οδηγήσει την χωρα στην αναπτυξη. Να καταγράψει λεπτομερώς τις ανάγκες σε γνώσεις και δεξιότητες ανά οικονομική δραστηριότητα και ειδικότερα ανά ειδικότητα. Επίσης, καμία μεταρρύθμιση δεν μπορεί να αποβεί ωφέλιμη, αν δεν λάβει υπ΄ όψιν και την ανταπόκριση της αγοράς εργασίας προς τους αποφοίτους της ΤΕΕ.
Με βάση τα παραπάνω παρατηρούμε οτι στη νέα ΤΕΕ, παραμένουν ειδικότητες χωρίς ζήτηση, υπάρχουν ελλείψεις σε άλλες (π.χ στους Δομικούς), ενώ δημιουργούνται και νέες στρεβλώσεις με καινοφανείς τομείς-ειδικότητες όπως η ενοποίηση ηλεκτρολόγων και ηλεκτρονικών οι οποίοι έχουν τελείως διαφορετικά αντικείμενα εργασίας.
Επειδή η τωρινή εκπαιδευτική μεταρρύθμιση θα επηρεάσει την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για πολλά χρόνια, παρακαλούμε όπως λάβετε υπ’ όψιν τα παραπάνω. Οι Διπλ. Μηχανικοί που υπηρετούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μπορούν με την ποιότητα και την εμπειρία που διαθέτουν να συμβάλλουν τα μέγιστα στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της Εκπαίδευσης.
Με τιμή
Θεόδωρος Δ. Γεωργάκης
Πρόεδρος
Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης Π.Ε.Δ.ΜΗ.Δ.Ε. Έρμου 37, 16233 Βύρωνας www.edmide.gr, ΤΗΛ: 210 6851675, 210 7644012, 6974847800, FAX: 210 6851675 Αθήνα, 20/8/13 Αρ.Πρωτ.: 280 Προς: Υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο Αξιότιμε Υπουργέ, Ενόψει των αλλαγών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.Δ.ΜΗ.Δ.Ε.), θα ήθελε να σας επισημάνει τα εξής : Οι σύγχρονες αναπτυγμένες κοινωνίες μεταβαίνουν από την λεγόμενη «κοινωνία της πληροφορίας» στην «κοινωνία της γνώσης», στην οποία οι τεχνολογικές και επιστημονικές γνώσεις αποτελούν θεμελιώδεις παραγωγικούς παράγοντες του κοινωνικού και οικονομικού βίου. Με βάση τα παραπάνω και επειδή το εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί βασικό δομικό στοιχείο διαμόρφωσης του μελλοντικού ανθρώπινου δυναμικού, η μεταρύθμιση: Α) Θα έπρεπε τουλάχιστον να διασφαλίζει, εαν όχι να δευρύνει, την τεχνολογική διασταση της γνωσης στο Γυμνάσιο και στο Γενικό Λυκείο. Αντιθέτως την εκμηδένισε σχεδόν καταργώντας ή περιορίζοντας τα μαθήματα που την προσέφεραν, όπως: α) Το μάθημα του Σχεδίου Το σχέδιο είναι διεθνής γλώσσα επικοινωνίας, την οποία συναντούμε πλέον συχνά στην καθημερινή μας ζωής. Δεν είναι δυνατόν ο απόφοιτος Λυκείου να μην μπορεί να αναγνώσει στοιχειωδώς ένα σχέδιο. β) Το μάθημα της Πληροφορικής Η αναβάθμιση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο είναι αναμφισβήτητα θετικό γεγονός. Αντιθέτως, η υποβάθμιση της στο Λύκειο (ένα μάθημα επιλογής) είναι εκτός της σύγχρονης τεχνολογικής εποχής μας. γ. Το μάθημα της Τεχνολογίας Η Τεχνολογία, αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου πολιτισμού, δεν πρέπει να λείπει από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το μάθημα του Γυμνασίου, όπου ο μαθητής σχεδιάζει, κατασκευάζει με δημιουργικότητα, αναπτύσσοντας παράλληλα τις ψυχοκινητικές του δεξιότητες και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες από επισκέψεις σε παραγωγικές μονάδες, δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να είναι προαιρετικό. Η κατάργηση του μαθήματος της Τεχνολογίας από το Γενικό Λύκειο και ουσιαστικά από το Γυμνάσιο στερεί τους μαθητές την τεχνολογική διάσταση του πολιτισμού μας. Β) Θα έπρεπε να προσαρμόσει την Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) στο παραγωγικό μοντέλο που θα οδηγήσει την χωρα στην αναπτυξη. Να καταγράψει λεπτομερώς τις ανάγκες σε γνώσεις και δεξιότητες ανά οικονομική δραστηριότητα και ειδικότερα ανά ειδικότητα. Επίσης, καμία μεταρρύθμιση δεν μπορεί να αποβεί ωφέλιμη, αν δεν λάβει υπ΄ όψιν και την ανταπόκριση της αγοράς εργασίας προς τους αποφοίτους της ΤΕΕ. Με βάση τα παραπάνω παρατηρούμε οτι στη νέα ΤΕΕ, παραμένουν ειδικότητες χωρίς ζήτηση, υπάρχουν ελλείψεις σε άλλες (π.χ στους Δομικούς), ενώ δημιουργούνται και νέες στρεβλώσεις με καινοφανείς τομείς-ειδικότητες όπως η ενοποίηση ηλεκτρολόγων και ηλεκτρονικών οι οποίοι έχουν τελείως διαφορετικά αντικείμενα εργασίας. Επειδή η τωρινή εκπαιδευτική μεταρρύθμιση θα επηρεάσει την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για πολλά χρόνια, παρακαλούμε όπως λάβετε υπ’ όψιν τα παραπάνω. Οι Διπλ. Μηχανικοί που υπηρετούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μπορούν με την ποιότητα και την εμπειρία που διαθέτουν να συμβάλλουν τα μέγιστα στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της Εκπαίδευσης. Με τιμή Θεόδωρος Δ. Γεωργάκης Πρόεδρος