Οι ώρες Διδασκαλίας μαθημάτων προσανατολισμού ειδικότητας απαιτούν σημαντική αύξηση ιδιαίτερα στη Πρώτη Τάξη όπου οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το νέο τους Σχολείο.
Είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι μαθητές μέχρι σήμερα επιδεικνύουν περισσότερη προσοχή, ζήλο και επιμέλεια στη Β΄ Τάξη των ΕΠΑ.Λ όπου πλέον εντάσσονται στους Τομείς ενδιαφέροντος τους και αποκτούν υψηλότερο συναίσθημα ευθύνης και ομαδικότητας μέσα σε αυτούς.
Καλλιεργείται αλλά και ικανοποιείται δηλαδή καλύτερα η ανάγκη του «ανήκειν» όταν αυτό γίνεται άμεσα μέσα από μαθήματα που βεβαιώνουν την επιλογή τους να ανήκουν στο Τεχνικό κόσμο. Σίγουρα η Γενική Παιδεία είναι απαραίτητη και πρέπει να παρέχεται διαρκώς σε όλες τις Εκπαιδευτικές βαθμίδες ανεξαρτήτως αντικειμένου αλλά και ο μαθητικός χρόνος είναι συγκεκριμένος και πρέπει να κατανέμεται σύμφωνα με τους σκοπούς ύπαρξης του κάθε Σχολείου.
"Οὐκ ἐν τῷ πολλῷ τὸ εὖ, ἀλλ᾿ ἐν τῷ εὖ τὸ πολύ" μας διδάσκει ο Σωκράτης, «Μέτρον ἄριστον» ο Σοφός Κλεόβουλος και «Χρόνου φείδου» ο Χίλων ο Λακεδαιμόνιος.
Εάν υπάρξει λοιπόν μια πύκνωση στα μαθήματα Γενικής Παιδείας του ΕΠΑ.Λ με αντίστοιχη επέκταση των μαθημάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των Τομέων θα επιτύχουμε καλύτερα τους στόχους μας.
Τέλος θέλω να πιστεύω ότι η απουσία μαθήματος προσανατολισμού σχετιζόμενο με τον Τομέα Δομικών Έργων έγινε εκ’ παραδρομής και προτείνω αυτό να σχετίζεται με την εισαγωγή στο βιοκλιματικό σχεδιασμό κτιρίων.
Δ. Χαραλαμπόπουλος
Τεχν.Εκπ.Πολ.Μηχ.
Οι ώρες Διδασκαλίας μαθημάτων προσανατολισμού ειδικότητας απαιτούν σημαντική αύξηση ιδιαίτερα στη Πρώτη Τάξη όπου οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το νέο τους Σχολείο. Είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι μαθητές μέχρι σήμερα επιδεικνύουν περισσότερη προσοχή, ζήλο και επιμέλεια στη Β΄ Τάξη των ΕΠΑ.Λ όπου πλέον εντάσσονται στους Τομείς ενδιαφέροντος τους και αποκτούν υψηλότερο συναίσθημα ευθύνης και ομαδικότητας μέσα σε αυτούς. Καλλιεργείται αλλά και ικανοποιείται δηλαδή καλύτερα η ανάγκη του «ανήκειν» όταν αυτό γίνεται άμεσα μέσα από μαθήματα που βεβαιώνουν την επιλογή τους να ανήκουν στο Τεχνικό κόσμο. Σίγουρα η Γενική Παιδεία είναι απαραίτητη και πρέπει να παρέχεται διαρκώς σε όλες τις Εκπαιδευτικές βαθμίδες ανεξαρτήτως αντικειμένου αλλά και ο μαθητικός χρόνος είναι συγκεκριμένος και πρέπει να κατανέμεται σύμφωνα με τους σκοπούς ύπαρξης του κάθε Σχολείου. "Οὐκ ἐν τῷ πολλῷ τὸ εὖ, ἀλλ᾿ ἐν τῷ εὖ τὸ πολύ" μας διδάσκει ο Σωκράτης, «Μέτρον ἄριστον» ο Σοφός Κλεόβουλος και «Χρόνου φείδου» ο Χίλων ο Λακεδαιμόνιος. Εάν υπάρξει λοιπόν μια πύκνωση στα μαθήματα Γενικής Παιδείας του ΕΠΑ.Λ με αντίστοιχη επέκταση των μαθημάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των Τομέων θα επιτύχουμε καλύτερα τους στόχους μας. Τέλος θέλω να πιστεύω ότι η απουσία μαθήματος προσανατολισμού σχετιζόμενο με τον Τομέα Δομικών Έργων έγινε εκ’ παραδρομής και προτείνω αυτό να σχετίζεται με την εισαγωγή στο βιοκλιματικό σχεδιασμό κτιρίων. Δ. Χαραλαμπόπουλος Τεχν.Εκπ.Πολ.Μηχ.