Προτάσεις για το Γενικό Λύκειο (ΓΕΛ)
1. Για τα Μαθηματικά γενικής παιδείας της Α΄ και Β΄ τάξης έχει τεκμηριωθεί σε πολλαπλά επίπεδα ότι οι ώρες διδασκαλίας, με το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα, δεν επαρκούν ώστε να επιτευχθούν στοιχειωδώς οι διδακτικοί στόχοι του μαθήματος. Για τον λόγο αυτό προτείνουμε για την Άλγεβρα 4 ώρες διδασκαλίας και για τη Γεωμετρία 3 ώρες διδασκαλίας.
2. Για τα Μαθηματικά κατεύθυνσης της Β΄ Λυκείου οι δύο ώρες διδασκαλίας δεν επαρκούν ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι επιλογής του συγκεκριμένου προσανατολισμού. Για τον λόγο αυτό προτείνουμε να παραμείνουν οι 3 ώρες διδασκαλίας του εν λόγω μαθήματος.
3. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να περιορίσουμε τη δυνατότητα των μαθητών που επιλέγουν τις επιστήμες υγείας να εισάγονται, εφόσον το επιθυμούν, σε σχολές του τεχνολογικού πεδίου (πολυτεχνικές σχολές κ.α.). Το “μπετονάρισμα” αυτών των μαθητών σε μία μόνο δέσμη επιλογών σχολών υγείας ήταν ένα σημαντικό λάθος του προηγούμενου συστήματος των Δεσμών, το οποίο με επιτυχία αντιμετωπίστηκε από το παρόν σύστημα. Επιτέλους, δεν πρέπει να τιμωρείται ο μαθητής που επιλέγει το πεδίο των επιστημών υγείας με τον αποκλεισμό του από την μεγαλύτερη ομάδα των σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τις σχολές του τεχνολογικού πεδίου. Επομένως, για να είναι δυνατή η επιλογή σχολών του τεχνολογικού πεδίου από μαθητές των επιστημών υγείας αλλά και για την κάλυψη βασικών προαπαιτούμενων μαθηματικών αναγκών των ιατρικών και βιολογικών σχολών (σύμφωνα με τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών των αντίστοιχων σχολών) κρίνεται υποχρεωτική η κοινή διδασκαλία των Μαθηματικών στο πεδίο των επιστημών υγείας και στο τεχνολογικό πεδίο όπως προβλέπει το παρόν σύστημα Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό προτείνουμε να παραμείνουν, τα Μαθηματικά κατεύθυνσης στο πεδίο των επιστημών υγείας.
4. Σύμφωνα με τις επιδόσεις των μαθητών της Γ΄ Λυκείου στα Μαθηματικά κατεύθυνσης αποδεικνύεται ότι οι 8 ώρες διδασκαλίας των Μαθηματικών δεν αρκούν ώστε να επιτευχθούν οι διδακτικοί στόχοι στο ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα, πόσο μάλλον στην εξειδίκευση που προτείνεται στο νέο σχέδιο νόμου. Προτείνουμε 10 ώρες διδασκαλίας των Μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου στο τεχνολογικό πεδίο και στις επιστήμες υγείας.
Προτάσεις για το Γενικό Λύκειο (ΓΕΛ) 1. Για τα Μαθηματικά γενικής παιδείας της Α΄ και Β΄ τάξης έχει τεκμηριωθεί σε πολλαπλά επίπεδα ότι οι ώρες διδασκαλίας, με το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα, δεν επαρκούν ώστε να επιτευχθούν στοιχειωδώς οι διδακτικοί στόχοι του μαθήματος. Για τον λόγο αυτό προτείνουμε για την Άλγεβρα 4 ώρες διδασκαλίας και για τη Γεωμετρία 3 ώρες διδασκαλίας. 2. Για τα Μαθηματικά κατεύθυνσης της Β΄ Λυκείου οι δύο ώρες διδασκαλίας δεν επαρκούν ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι επιλογής του συγκεκριμένου προσανατολισμού. Για τον λόγο αυτό προτείνουμε να παραμείνουν οι 3 ώρες διδασκαλίας του εν λόγω μαθήματος. 3. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να περιορίσουμε τη δυνατότητα των μαθητών που επιλέγουν τις επιστήμες υγείας να εισάγονται, εφόσον το επιθυμούν, σε σχολές του τεχνολογικού πεδίου (πολυτεχνικές σχολές κ.α.). Το “μπετονάρισμα” αυτών των μαθητών σε μία μόνο δέσμη επιλογών σχολών υγείας ήταν ένα σημαντικό λάθος του προηγούμενου συστήματος των Δεσμών, το οποίο με επιτυχία αντιμετωπίστηκε από το παρόν σύστημα. Επιτέλους, δεν πρέπει να τιμωρείται ο μαθητής που επιλέγει το πεδίο των επιστημών υγείας με τον αποκλεισμό του από την μεγαλύτερη ομάδα των σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τις σχολές του τεχνολογικού πεδίου. Επομένως, για να είναι δυνατή η επιλογή σχολών του τεχνολογικού πεδίου από μαθητές των επιστημών υγείας αλλά και για την κάλυψη βασικών προαπαιτούμενων μαθηματικών αναγκών των ιατρικών και βιολογικών σχολών (σύμφωνα με τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών των αντίστοιχων σχολών) κρίνεται υποχρεωτική η κοινή διδασκαλία των Μαθηματικών στο πεδίο των επιστημών υγείας και στο τεχνολογικό πεδίο όπως προβλέπει το παρόν σύστημα Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό προτείνουμε να παραμείνουν, τα Μαθηματικά κατεύθυνσης στο πεδίο των επιστημών υγείας. 4. Σύμφωνα με τις επιδόσεις των μαθητών της Γ΄ Λυκείου στα Μαθηματικά κατεύθυνσης αποδεικνύεται ότι οι 8 ώρες διδασκαλίας των Μαθηματικών δεν αρκούν ώστε να επιτευχθούν οι διδακτικοί στόχοι στο ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα, πόσο μάλλον στην εξειδίκευση που προτείνεται στο νέο σχέδιο νόμου. Προτείνουμε 10 ώρες διδασκαλίας των Μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου στο τεχνολογικό πεδίο και στις επιστήμες υγείας.