Στο πλαίσιο της διαβούλευσης του παρόντος νομοσχεδίου(άρθρο 27), οι Σύλλογοι Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) καταθέτουν τα εξής σχόλια:
• Σχετικά με την παράγραφο 2α διαπιστώνουμε ότι η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) εναρμονίζεται πλήρως με τη Γενική Εκπαίδευση σε επίπεδο προσλήψεων, διορισμών, μεταθέσεων, αποσπάσεων και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών, γεγονός που αποτελούσε χρόνιο αίτημα των ΣΑΤΕΑ αναφορικά με την Α/θμια και αποκαθιστά την πολυετή αδικία στη σειρά κατάταξης των πινάκων αναπληρωτών ΕΑΕ. Με αυτή την εναρμόνιση διασφαλίζεται η αποφυγή παράτυπων αποσπάσεων και μεταθέσεων σε δομές ΕΑΕ από εκπαιδευτικούς που δεν πληρούν τα τυπικά προσόντα.
• Είναι αναγκαία η σύσταση επιστημονικής επιτροπής που θα εξετάζει τη συνάφεια των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων στην ΕΑΕ, προκειμένου να εξαλειφθεί το φαινόμενο μαζικής κατάθεσης τέτοιων τίτλων αμφιβόλου ποιότητας (παράγραφος 12).
• Σχετικά με την παράγραφο 15, οι αρμόδιοι για την κατάταξη, εγγραφή και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα ΕΑΕ θα πρέπει να είναι άτομα με επιστημονικές γνώσεις και εμπειρία στην ΕΑΕ. Οι αποφάσεις θα πρέπει να σέβονται τις αντικειμενικές ανάγκες και δυνατότητες των μαθητών με αναπηρία-ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και να λαμβάνουν υπόψη τις θέσεις των γονέων-κηδεμόνων και των ίδιων μαθητών.
• Είναι απαραίτητη η ύπαρξη εκπαιδευτικού ΕΑΕ σε κάθε τμήμα στο οποίο φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η αναλογία των μαθητών οφείλει να μεταβάλλεται έπειτα από συνεννόηση με το Σχολικό Σύμβουλο ΕΑΕ και το ΚΕΔΔΥ, λαμβάνοντας υπόψη τη σοβαρότητα και το είδος της αναπηρίας-ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών (παράγραφος 16).
• Η παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση είναι μέρος της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και πρέπει να παρέχεται δωρεάν στους μαθητές. Η υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία-ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο οφείλει να παρέχεται από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ και ΕΒΠ και όχι από μη καταρτισμένους ιδιώτες με το ρόλο του Ειδικού Βοηθού (παράγραφος 19).
• Τέλος, σχετικά με την παράγραφο 22, κρίνουμε αναγκαίο στα ΙΠΔ να υπηρετούν και εκπαιδευτικοί ΕΑΕ με επιστημονική γνώση και εμπειρία στην ΕΑΕ ως μέλη της διεπιστημονικής, διαγνωστικής ομάδας.
ΣΑΤΕΑ
Στο πλαίσιο της διαβούλευσης του παρόντος νομοσχεδίου(άρθρο 27), οι Σύλλογοι Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) καταθέτουν τα εξής σχόλια: • Σχετικά με την παράγραφο 2α διαπιστώνουμε ότι η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) εναρμονίζεται πλήρως με τη Γενική Εκπαίδευση σε επίπεδο προσλήψεων, διορισμών, μεταθέσεων, αποσπάσεων και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών, γεγονός που αποτελούσε χρόνιο αίτημα των ΣΑΤΕΑ αναφορικά με την Α/θμια και αποκαθιστά την πολυετή αδικία στη σειρά κατάταξης των πινάκων αναπληρωτών ΕΑΕ. Με αυτή την εναρμόνιση διασφαλίζεται η αποφυγή παράτυπων αποσπάσεων και μεταθέσεων σε δομές ΕΑΕ από εκπαιδευτικούς που δεν πληρούν τα τυπικά προσόντα. • Είναι αναγκαία η σύσταση επιστημονικής επιτροπής που θα εξετάζει τη συνάφεια των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων στην ΕΑΕ, προκειμένου να εξαλειφθεί το φαινόμενο μαζικής κατάθεσης τέτοιων τίτλων αμφιβόλου ποιότητας (παράγραφος 12). • Σχετικά με την παράγραφο 15, οι αρμόδιοι για την κατάταξη, εγγραφή και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα ΕΑΕ θα πρέπει να είναι άτομα με επιστημονικές γνώσεις και εμπειρία στην ΕΑΕ. Οι αποφάσεις θα πρέπει να σέβονται τις αντικειμενικές ανάγκες και δυνατότητες των μαθητών με αναπηρία-ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και να λαμβάνουν υπόψη τις θέσεις των γονέων-κηδεμόνων και των ίδιων μαθητών. • Είναι απαραίτητη η ύπαρξη εκπαιδευτικού ΕΑΕ σε κάθε τμήμα στο οποίο φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η αναλογία των μαθητών οφείλει να μεταβάλλεται έπειτα από συνεννόηση με το Σχολικό Σύμβουλο ΕΑΕ και το ΚΕΔΔΥ, λαμβάνοντας υπόψη τη σοβαρότητα και το είδος της αναπηρίας-ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών (παράγραφος 16). • Η παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση είναι μέρος της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και πρέπει να παρέχεται δωρεάν στους μαθητές. Η υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία-ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο οφείλει να παρέχεται από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ και ΕΒΠ και όχι από μη καταρτισμένους ιδιώτες με το ρόλο του Ειδικού Βοηθού (παράγραφος 19). • Τέλος, σχετικά με την παράγραφο 22, κρίνουμε αναγκαίο στα ΙΠΔ να υπηρετούν και εκπαιδευτικοί ΕΑΕ με επιστημονική γνώση και εμπειρία στην ΕΑΕ ως μέλη της διεπιστημονικής, διαγνωστικής ομάδας. ΣΑΤΕΑ