Προτάσεις για τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε)
1. Στο συμβούλιο του Ε.Ο.Ε. να συμμετέχουν 5 εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με βαθμό τουλάχιστον Β` οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού διπλώματος σε αντικείμενο συναφές με την αποστολή και τις δραστηριότητες της Αρχής. Απαραίτητη προϋπόθεση και προαπαιτούμενο είναι οι εκπαιδευτικοί να διδάσκουν τουλάχιστον την τελευταία πενταετία στην Γ΄ Λυκείου.
2. Οι Επιτροπές Διαγωνισμών οφείλουν ρητά να επιλέγουν θέματα συμβατά με το επίπεδο του σχολικού βιβλίου και να αιτιολογούν σε κάθε θέμα τον διδακτικό στόχο που προσπαθούν να ανιχνεύσουν.
3. Να θεσμοθετηθεί ανεξάρτητος εσωτερικός έλεγχος των θεμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων πριν τη τελικής τους διαμόρφωσης από την Επιτροπή Διαγωνισμών ώστε να αποφεύγονται συχνά λάθη και αστοχίες που έχουν παρατηρηθεί. Ειδικό συμβουλευτικό σώμα εκπαιδευτικών που διδάσκουν την τελευταία δεκαετία στην Γ΄ Λυκείου να λύνει τα προτεινόμενα θέματα της Επιτροπής Διαγωνισμών πριν πάρουν την τελική τους μορφή και να αξιολογεί τη συμβατότητά τους με το σχολικό βιβλίο, το βαθμό δυσκολίας, τη μοριοδότηση, τον χρόνο που απαιτείται για τη λύση τους. Τα συμπεράσματά της να λαμβάνονται υπόψη από την Επιτροπή Διαγωνισμών κατά την τελική συγγραφή των θεμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων.
4. Εντός διημέρου από την εξέταση του μαθήματος η κεντρική επιτροπή εξετάσεων να ελέγχει τον τρόπο βαθμολόγησης εκδίδοντας πιθανές λύσεις, αναλυτικές βαθμολογίες και να συντονίζει την ενιαία πολιτική βαθμολόγησης μεταξύ των βαθμολογικών κέντρων.
5. Κάθε χρόνο η Ε.Ο.Ε. να συντάσσει εντός τετραμήνου από το πέρας των εξετάσεων αναλυτική έκθεση με τις παρατηρήσεις από την αξιολόγηση των γραπτών των μαθητών και να ανατροφοδοτεί όπου χρειάζεται το εκπαιδευτικό σύστημα με νέες οδηγίες διδασκαλίας.
Προτάσεις για τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε) 1. Στο συμβούλιο του Ε.Ο.Ε. να συμμετέχουν 5 εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με βαθμό τουλάχιστον Β` οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού διπλώματος σε αντικείμενο συναφές με την αποστολή και τις δραστηριότητες της Αρχής. Απαραίτητη προϋπόθεση και προαπαιτούμενο είναι οι εκπαιδευτικοί να διδάσκουν τουλάχιστον την τελευταία πενταετία στην Γ΄ Λυκείου. 2. Οι Επιτροπές Διαγωνισμών οφείλουν ρητά να επιλέγουν θέματα συμβατά με το επίπεδο του σχολικού βιβλίου και να αιτιολογούν σε κάθε θέμα τον διδακτικό στόχο που προσπαθούν να ανιχνεύσουν. 3. Να θεσμοθετηθεί ανεξάρτητος εσωτερικός έλεγχος των θεμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων πριν τη τελικής τους διαμόρφωσης από την Επιτροπή Διαγωνισμών ώστε να αποφεύγονται συχνά λάθη και αστοχίες που έχουν παρατηρηθεί. Ειδικό συμβουλευτικό σώμα εκπαιδευτικών που διδάσκουν την τελευταία δεκαετία στην Γ΄ Λυκείου να λύνει τα προτεινόμενα θέματα της Επιτροπής Διαγωνισμών πριν πάρουν την τελική τους μορφή και να αξιολογεί τη συμβατότητά τους με το σχολικό βιβλίο, το βαθμό δυσκολίας, τη μοριοδότηση, τον χρόνο που απαιτείται για τη λύση τους. Τα συμπεράσματά της να λαμβάνονται υπόψη από την Επιτροπή Διαγωνισμών κατά την τελική συγγραφή των θεμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων. 4. Εντός διημέρου από την εξέταση του μαθήματος η κεντρική επιτροπή εξετάσεων να ελέγχει τον τρόπο βαθμολόγησης εκδίδοντας πιθανές λύσεις, αναλυτικές βαθμολογίες και να συντονίζει την ενιαία πολιτική βαθμολόγησης μεταξύ των βαθμολογικών κέντρων. 5. Κάθε χρόνο η Ε.Ο.Ε. να συντάσσει εντός τετραμήνου από το πέρας των εξετάσεων αναλυτική έκθεση με τις παρατηρήσεις από την αξιολόγηση των γραπτών των μαθητών και να ανατροφοδοτεί όπου χρειάζεται το εκπαιδευτικό σύστημα με νέες οδηγίες διδασκαλίας.