Tα αποτελέσματα της κατάργησης του ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ πλήττουν όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα - απόλυση, αλλά κυρίως τον ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ, όπου από τις ειδικότητες του έβρισκε επαγγελματική διέξοδο. Η κατάργηση του τομέα ΥΓΕΙΑΣ-ΠΡΟΝΟΙΑΣ και κυρίως της ειδικότητας Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων, αποτελεί μια ΡΑΣΤΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΦΥΛΟΥ, αφού οι περισσότεροι τομείς της επαγγελματικής εκπαίδευσης απευθύνονται στον αντρικό μαθητικό πληθυσμό, γεγονός που θα συνεχιστεί και στο νέο Τεχνικό Λύκειο σύμφωνα με το προσχέδιο που δημοσιεύθηκε (τομέας μηχανολογίας, ηλεκτρονικής, ηλεκτρολογίας, κ.α)
Με τη επίθεση που δέχεται η δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση συντελείται και ένας ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ενάντια στα χαμηλότερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα όπου τους δίνει μια διέξοδο για άμεση επαγγελματική αποκατάσταση και επίσης τη δυνατότητα στους μαθητές για πρόσβαση σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ . Έτσι υπάρχει η ελπίδα της κοινωνικής και οικονομικής ανόδου μέσω του αντισταθμιστικού ρόλου του σχολείου.
Όσον αφορά στην επίσημη αιτιολόγηση του ΥΠΑΙ.Θ για την κατάργηση του τομέα, ότι δηλαδή οι ειδικότητες παρέχονται και σε άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης, άρα δεν υπάρχει λόγος να παρέχονται και στη Δευτεροβάθμια, καταρρίπτεται ολοσχερώς εξαιτίας δύο λόγων.
α) Ο πρώτος λόγος είναι ότι κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης παρέχει γνώσεις, δεξιότητες και άρα πτυχίο και επαγγελματικά δικαιώματα αντίστοιχα με τη συγκεκριμένη βαθμίδα. Η ειδικότητα Βρεφονηπιοκομίας αποτελεί μία από τις πλέον πολυάριθμες ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ σε επίπεδο μαθητών, με εξαιρετικά μεγάλη ζήτηση από την αγορά εργασίας . Όπως προκύπτει από τα οργανογράμματα των Παιδικών Σταθμών των Δήμων η ειδικότητα επιλέγεται για την κάλυψη θέσεων εργασίας. Ενδεικτικά αναφέρω ότι στο Δήμο Αθηναίων το ήμισυ του παιδαγωγικού προσωπικού προέρχεται από τον κλάδο ΔΕ Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων ο οποίος στελεχώνει και τους Ιδιωτικούς Παιδικούς Σταθμούς.
β) Ο δεύτερος λόγος είναι η αποσιώπηση και άρα παραπληροφόρηση του γεγονότος ότι όλες οι ειδικότητες όλων τον τομέων που υπήρχαν αλλά και παραμένουν στο Τεχνικό Λύκειο παρέχονται και σε άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης (ειδικότητα μηχανολόγων, ηλεκτρονικών, ηλεκτρολόγων, κ.α. παρέχονται και στη δευτεροβάθμια καθώς και σε ΤΕΙ, ΑΕΙ). Η επιβεβαίωση του παραπάνω λόγου έρχεται και μέσα απ΄ το προσχέδιο για το νέο Τεχνικό λύκειο, όπου όλοι οι τομείς που προτείνονται παλαιοί ή νέοι παρέχονται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. ( Η κατάρτιση των τομέων έγινε με γνώμονα να είναι εννοιολογικά αλλά και πραγματικά ταυτόσημοι με τα γνωστικά αντικείμενα που απαντώνται στα ΤΕΙ. Ειδικότερα το Τεχνικό Λύκειο όπως θα ονομάζεται στο εξής το σύνολο της επαγγελματικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα περιλαμβάνει δώδεκα τομείς οι οποίοι αφενός αφορούν σε επαγγέλματα αιχμής και αφετέρου οδηγούν τους μαθητές σε σχετικά γνωστικά αντικείμενα των ΤΕΙ).
Άρθρο της Εύης Πανταζοπούλου στην Κυριακάτικη Δημοκρατία 28/7/2013).
Ο ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ
ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Tα αποτελέσματα της κατάργησης του ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ πλήττουν όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα - απόλυση, αλλά κυρίως τον ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ, όπου από τις ειδικότητες του έβρισκε επαγγελματική διέξοδο. Η κατάργηση του τομέα ΥΓΕΙΑΣ-ΠΡΟΝΟΙΑΣ και κυρίως της ειδικότητας Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων, αποτελεί μια ΡΑΣΤΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΦΥΛΟΥ, αφού οι περισσότεροι τομείς της επαγγελματικής εκπαίδευσης απευθύνονται στον αντρικό μαθητικό πληθυσμό, γεγονός που θα συνεχιστεί και στο νέο Τεχνικό Λύκειο σύμφωνα με το προσχέδιο που δημοσιεύθηκε (τομέας μηχανολογίας, ηλεκτρονικής, ηλεκτρολογίας, κ.α) Με τη επίθεση που δέχεται η δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση συντελείται και ένας ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ενάντια στα χαμηλότερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα όπου τους δίνει μια διέξοδο για άμεση επαγγελματική αποκατάσταση και επίσης τη δυνατότητα στους μαθητές για πρόσβαση σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ . Έτσι υπάρχει η ελπίδα της κοινωνικής και οικονομικής ανόδου μέσω του αντισταθμιστικού ρόλου του σχολείου. Όσον αφορά στην επίσημη αιτιολόγηση του ΥΠΑΙ.Θ για την κατάργηση του τομέα, ότι δηλαδή οι ειδικότητες παρέχονται και σε άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης, άρα δεν υπάρχει λόγος να παρέχονται και στη Δευτεροβάθμια, καταρρίπτεται ολοσχερώς εξαιτίας δύο λόγων. α) Ο πρώτος λόγος είναι ότι κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης παρέχει γνώσεις, δεξιότητες και άρα πτυχίο και επαγγελματικά δικαιώματα αντίστοιχα με τη συγκεκριμένη βαθμίδα. Η ειδικότητα Βρεφονηπιοκομίας αποτελεί μία από τις πλέον πολυάριθμες ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ σε επίπεδο μαθητών, με εξαιρετικά μεγάλη ζήτηση από την αγορά εργασίας . Όπως προκύπτει από τα οργανογράμματα των Παιδικών Σταθμών των Δήμων η ειδικότητα επιλέγεται για την κάλυψη θέσεων εργασίας. Ενδεικτικά αναφέρω ότι στο Δήμο Αθηναίων το ήμισυ του παιδαγωγικού προσωπικού προέρχεται από τον κλάδο ΔΕ Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων ο οποίος στελεχώνει και τους Ιδιωτικούς Παιδικούς Σταθμούς. β) Ο δεύτερος λόγος είναι η αποσιώπηση και άρα παραπληροφόρηση του γεγονότος ότι όλες οι ειδικότητες όλων τον τομέων που υπήρχαν αλλά και παραμένουν στο Τεχνικό Λύκειο παρέχονται και σε άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης (ειδικότητα μηχανολόγων, ηλεκτρονικών, ηλεκτρολόγων, κ.α. παρέχονται και στη δευτεροβάθμια καθώς και σε ΤΕΙ, ΑΕΙ). Η επιβεβαίωση του παραπάνω λόγου έρχεται και μέσα απ΄ το προσχέδιο για το νέο Τεχνικό λύκειο, όπου όλοι οι τομείς που προτείνονται παλαιοί ή νέοι παρέχονται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. ( Η κατάρτιση των τομέων έγινε με γνώμονα να είναι εννοιολογικά αλλά και πραγματικά ταυτόσημοι με τα γνωστικά αντικείμενα που απαντώνται στα ΤΕΙ. Ειδικότερα το Τεχνικό Λύκειο όπως θα ονομάζεται στο εξής το σύνολο της επαγγελματικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα περιλαμβάνει δώδεκα τομείς οι οποίοι αφενός αφορούν σε επαγγέλματα αιχμής και αφετέρου οδηγούν τους μαθητές σε σχετικά γνωστικά αντικείμενα των ΤΕΙ). Άρθρο της Εύης Πανταζοπούλου στην Κυριακάτικη Δημοκρατία 28/7/2013). Ο ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ