Με την προσμέτρηση του βαθμού των τριών τάξεων του Λυκείου στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προφανώς δεν αποσυνδέεται το Λύκειο από το Πανεπιστήμιο. Επίσης ο πανελλαδικός χαρακτήρας των εξετάσεων προαγωγής και απόλυσης, ενώ φαίνεται να εξασφαλίζει αντικειμενικότητα στην πραγματικότητα θα δημιουργήσει πολλαπλάσια προβλήματα καθώς το εξετασιοκεντρικό και βαθμοθηρικό σύστημα δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη διαδικασία της μάθησης και την ψυχολογία του μαθητή. Και φυσικά δημιουργεί φροντιστηριακές ανάγκες.
Ειδικά η Α' Λυκείου είναι τάξη προσαρμογής και μετάβασης σε ανώτερο επίπεδο σπουδών με περισσότερες απαιτήσεις σε επίπεδο σκέψης, ωριμότητας και παρουσιάζει αντικειμενικές δυσκολίες γνωστικά αλλά και ψυχοπαιδαγωγικά. Επιπλέον είναι τάξη προσανατολισμού στην οποία ο μαθητής αποφασίζει την επιλογή της Ομάδας Σπουδών που θα ακολουθήσει. Προτείνω λοιπόν ο βαθμός της Α' και Β' Λυκείου να μην προσμετρείται στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως γίνεται στα περισσότερα Ευρωπαϊκά κράτη.
Με την προσμέτρηση του βαθμού των τριών τάξεων του Λυκείου στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προφανώς δεν αποσυνδέεται το Λύκειο από το Πανεπιστήμιο. Επίσης ο πανελλαδικός χαρακτήρας των εξετάσεων προαγωγής και απόλυσης, ενώ φαίνεται να εξασφαλίζει αντικειμενικότητα στην πραγματικότητα θα δημιουργήσει πολλαπλάσια προβλήματα καθώς το εξετασιοκεντρικό και βαθμοθηρικό σύστημα δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη διαδικασία της μάθησης και την ψυχολογία του μαθητή. Και φυσικά δημιουργεί φροντιστηριακές ανάγκες. Ειδικά η Α' Λυκείου είναι τάξη προσαρμογής και μετάβασης σε ανώτερο επίπεδο σπουδών με περισσότερες απαιτήσεις σε επίπεδο σκέψης, ωριμότητας και παρουσιάζει αντικειμενικές δυσκολίες γνωστικά αλλά και ψυχοπαιδαγωγικά. Επιπλέον είναι τάξη προσανατολισμού στην οποία ο μαθητής αποφασίζει την επιλογή της Ομάδας Σπουδών που θα ακολουθήσει. Προτείνω λοιπόν ο βαθμός της Α' και Β' Λυκείου να μην προσμετρείται στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως γίνεται στα περισσότερα Ευρωπαϊκά κράτη.