Σε γενικές γραμμές, για τη μαθητεία έχω να πω τα εξής:
Α) ο μαθητής θα εκτελέσει δεξιότητες που συναντά κανείς στο επάγγελμα με μεγάλη συχνότητα, εύκολες ή δύσκολες.
Β) πιθανότατα δεν θα εκτελέσει δεξιότητες που συναντά κανείς στο επάγγελμα με μικρή συχνότητα, (εύκολες ή δύσκολες).
Γ) θεωρώ ότι θα μάθει να εκτελεί τις δεξιότητες που θα συναντήσει στο επάγγελμα κατά τη διάρκεια της μαθητείας.
Το ερώτημα είναι αν μάθει να τις εκτελεί σωστά. Αν του δείξουν λάθος θα μάθει να τις εκτελεί λάθος αν του δείξουν σωστά θα μάθει να τις εκτελεί σωστά. Αυτό ποιος το ελέγχει;;
Επίσης στο σχολικό εργαστήριο θα του ανατεθούν εκπαιδευτικά έργα ειδικά σχεδιασμένα ώστε να έρθει σε επαφή με όλων των ειδών τις δεξιότητες εύκολες, δύσκολες, μεγάλης και μικρής συχνότητας εμφανίσεως τους στο επάγγελμα.
Μόνο το σχολείο μπορεί να εγγυηθεί ότι ο μαθητής θα μάθει να εκτελεί τις δεξιότητες όλες και σωστά.
Η μαθητεία καθώς και η μετέπειτα ενασχόληση του με το επάγγελμα θα τον βελτιώσουν και στο χρόνο εκτέλεσης ώστε να γίνει ποιο αποδοτικός.
Πάντα έτσι γινόταν, έτσι θα γίνει και τώρα. Υπερτιμημένος ο ρόλος της μαθητείας. Στο μισό λοιπόν ο χρόνος της και πολύ της πέφτει.
Τέλος δεν πρέπει να μπερδεύονται οι εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ με τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ. Η πολυδιάσπαση της Τεχνικής εκπαίδευσης θα μπερδέψει και τους ίδιους τους μαθητές. Στα ΕΠΑΛ θα γραφτούν οι μαθητές ας αποφοιτήσουν από αυτά.
Σε γενικές γραμμές, για τη μαθητεία έχω να πω τα εξής: Α) ο μαθητής θα εκτελέσει δεξιότητες που συναντά κανείς στο επάγγελμα με μεγάλη συχνότητα, εύκολες ή δύσκολες. Β) πιθανότατα δεν θα εκτελέσει δεξιότητες που συναντά κανείς στο επάγγελμα με μικρή συχνότητα, (εύκολες ή δύσκολες). Γ) θεωρώ ότι θα μάθει να εκτελεί τις δεξιότητες που θα συναντήσει στο επάγγελμα κατά τη διάρκεια της μαθητείας. Το ερώτημα είναι αν μάθει να τις εκτελεί σωστά. Αν του δείξουν λάθος θα μάθει να τις εκτελεί λάθος αν του δείξουν σωστά θα μάθει να τις εκτελεί σωστά. Αυτό ποιος το ελέγχει;; Επίσης στο σχολικό εργαστήριο θα του ανατεθούν εκπαιδευτικά έργα ειδικά σχεδιασμένα ώστε να έρθει σε επαφή με όλων των ειδών τις δεξιότητες εύκολες, δύσκολες, μεγάλης και μικρής συχνότητας εμφανίσεως τους στο επάγγελμα. Μόνο το σχολείο μπορεί να εγγυηθεί ότι ο μαθητής θα μάθει να εκτελεί τις δεξιότητες όλες και σωστά. Η μαθητεία καθώς και η μετέπειτα ενασχόληση του με το επάγγελμα θα τον βελτιώσουν και στο χρόνο εκτέλεσης ώστε να γίνει ποιο αποδοτικός. Πάντα έτσι γινόταν, έτσι θα γίνει και τώρα. Υπερτιμημένος ο ρόλος της μαθητείας. Στο μισό λοιπόν ο χρόνος της και πολύ της πέφτει. Τέλος δεν πρέπει να μπερδεύονται οι εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ με τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ. Η πολυδιάσπαση της Τεχνικής εκπαίδευσης θα μπερδέψει και τους ίδιους τους μαθητές. Στα ΕΠΑΛ θα γραφτούν οι μαθητές ας αποφοιτήσουν από αυτά.