Κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο επιστρέφει το πρόγραμμα σπουδών στα χρόνια που ήμασταν μαθητές , εμείς οι παλαιότεροι δάσκαλοι (παλαιότεροι σημαίνει διορισμένοι προ ΑΣΕΠ, και όταν δεν υπήρχαν πτυχιούχοι από τμήματα Πληροφορικής). Ακυρώνει τον αγώνα μας και τις εργατοώρες που διαθέσαμε όλα αυτά τα χρόνια για να υποστηρίξουμε το μάθημα στο Γενικό Λύκειο , τις άπειρες ώρες εκτός ωραρίου εργασίας που οι περισσότεροι έχουμε διαθέσει για να συντηρήσουμε ή να εγκαταστήσουμε μηχανήματα και λογισμικό . Ιδιαίτερα η κατάργηση της ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ) από την Γ΄ Λυκείου αποτελεί ιδιαίτερο θέμα γιατί οδηγεί , τους μελλοντικούς φοιτητές των τμημάτων Πληροφορικής αλλά και πολλών άλλων τμημάτων Α.Ε.Ι και Τ.Ε.Ι, σε αδυναμία αντιμετώπισης των μαθημάτων Προγραμματισμού .
Η δική μου πρόταση όσον αφορά την Πληροφορική για το Γενικό Λύκειο είναι :
1. Στην Α΄ Λυκείου να υπάρχει το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής (2 ώρες) ως εργαστηριακό μάθημα, να είναι μάθημα που να επιλέγεται από τον μαθητή , γραπτά εξεταζόμενο και να υπολογίζεται στον μέσο όρο βαθμολογίας προαγωγής από την Α΄ Λυκείου.
2. Στην Β΄ Λυκείου να υπάρχει το εργαστηριακό μάθημα Πληροφορική που να συνδυάζει θέματα της Επιστήμης των υπολογιστών και της Πληροφορικής το οποίο να είναι υποχρεωτικό (2 ωρών Γενικής Παιδείας) και μετρήσιμο στον μέσο όρο βαθμολογίας.
3. Στην Γ΄ Λυκείου να υπάρχει 6ωρο μάθημα Πληροφορικής για τους μαθητές που θέλουν να επιλέξουν τμήματα Πληροφορικής και επιλέγουν την Ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών /Τεχνολογικών σπουδών. Να έχει βαρύτητα για το 2ο και 4ο Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης και να πραγματεύεται θέματα που αφορούν την αλγοριθμική και τον προγραμματισμό .
Σας ευχαριστώ .
Μπεγέτη Αναστασία
Καθηγήτρια Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο επιστρέφει το πρόγραμμα σπουδών στα χρόνια που ήμασταν μαθητές , εμείς οι παλαιότεροι δάσκαλοι (παλαιότεροι σημαίνει διορισμένοι προ ΑΣΕΠ, και όταν δεν υπήρχαν πτυχιούχοι από τμήματα Πληροφορικής). Ακυρώνει τον αγώνα μας και τις εργατοώρες που διαθέσαμε όλα αυτά τα χρόνια για να υποστηρίξουμε το μάθημα στο Γενικό Λύκειο , τις άπειρες ώρες εκτός ωραρίου εργασίας που οι περισσότεροι έχουμε διαθέσει για να συντηρήσουμε ή να εγκαταστήσουμε μηχανήματα και λογισμικό . Ιδιαίτερα η κατάργηση της ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ) από την Γ΄ Λυκείου αποτελεί ιδιαίτερο θέμα γιατί οδηγεί , τους μελλοντικούς φοιτητές των τμημάτων Πληροφορικής αλλά και πολλών άλλων τμημάτων Α.Ε.Ι και Τ.Ε.Ι, σε αδυναμία αντιμετώπισης των μαθημάτων Προγραμματισμού . Η δική μου πρόταση όσον αφορά την Πληροφορική για το Γενικό Λύκειο είναι : 1. Στην Α΄ Λυκείου να υπάρχει το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής (2 ώρες) ως εργαστηριακό μάθημα, να είναι μάθημα που να επιλέγεται από τον μαθητή , γραπτά εξεταζόμενο και να υπολογίζεται στον μέσο όρο βαθμολογίας προαγωγής από την Α΄ Λυκείου. 2. Στην Β΄ Λυκείου να υπάρχει το εργαστηριακό μάθημα Πληροφορική που να συνδυάζει θέματα της Επιστήμης των υπολογιστών και της Πληροφορικής το οποίο να είναι υποχρεωτικό (2 ωρών Γενικής Παιδείας) και μετρήσιμο στον μέσο όρο βαθμολογίας. 3. Στην Γ΄ Λυκείου να υπάρχει 6ωρο μάθημα Πληροφορικής για τους μαθητές που θέλουν να επιλέξουν τμήματα Πληροφορικής και επιλέγουν την Ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών /Τεχνολογικών σπουδών. Να έχει βαρύτητα για το 2ο και 4ο Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης και να πραγματεύεται θέματα που αφορούν την αλγοριθμική και τον προγραμματισμό . Σας ευχαριστώ . Μπεγέτη Αναστασία Καθηγήτρια Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης