Τα τελευταία δύο χρόνια ο αριθμός υποψηφίων από τη θετική κατεύθυνση είναι λίγο μεγαλύτερος από 10.000 μαθητές, ενώ από την τεχνολογική 2 είναι περίπου 39.000 μαθητές.
Αποτέλεσμα: Μεγάλος αριθμός φοιτητών στα τμήματα των Φυσικομαθηματικών σχολών, των Πολυτεχνείων και της Γεωπονικής εισέρχονται χωρίς να έχουν διδαχθεί και εξεταστεί τη Χημεία κατεύθυνσης.
* Με δεδομένα ότι:
Α. το γνωστικό υπόβαθρο καθορίζει τη δυνατότητα εξέλιξης και την ικανότητα ανταπόκρισης στις γνωστικές απαιτήσεις του αντικειμένου σπουδών, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης,
Β. Η Χημεία:
* είναι το κύριο αντικείμενο σπουδών σε πάνω από 30 τμήματα
( Χημικά τμήματα, Τμήματα Χημικών Μηχανικών, Γεωπονικές σχολές και Γεωργικά Πανεπιστήμια, Φαρμακευτική, Σχολές Τεχνολογίας Υλικών, Σχολές Μηχανικών Περιβάλλοντος, Σχολές Περιβάλλοντος, Τμήματα Τεχνολογίας Τροφίμων, Τμήματα Διαιτολογίας, Κλωστουφαντουργίας, Οινολογίας κ.ά)
* διδάσκεται ως υποχρεωτικό μάθημα στα πρώτα εξάμηνα 162 σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,
* και είναι απολύτως αναγκαία για την κατανόηση και άλλων επιστημών, όπως η Βιολογία, η Βιοχημεία κ.ά.,
η εισαγωγή φοιτητών που δεν έχουν στοιχειώδεις γνώσεις Χημείας έχει υποβαθμίσει το επίπεδο και έχει προκαλέσει σοβαρότατες δυσχέρειες στην λειτουργία όλων αυτών των σχολών.
Eκτιμώ ότι είναι απολύτως ορθή η απόφαση του Υπουργείου να δώσει έμφαση στη Χημεία και ορίσει ως Πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα για τις εισαγωγικές εξετάσεις στις σχολές / τμήματα της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης το μάθημα της Χημείας.
Το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον μπορεί να υπάρξει ως μάθημα επιλογής το οποίο θα είναι υποχρεωτικό στους μαθητές που θα επιλέξουν ΑΕΙ και ΤΕΙ πληροφορικής και θα εξετάζονται σε αυτό επιπλέον από τα 4 βασικά μαθήματα.
Το υπουργείο σωστά επέλεξε την εισαγωγή της πληροφορικής ως μάθημα στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο με ιδιαίτερα αυξημένες ώρες σε αυτό (2 ώρες για κάθε τάξη του Γυμνασίου), γιατί είναι απαραίτητη γνώση της χρήσης του υπολογιστή για όλες τις κατευθύνσεις ( μάθημα γενικής παιδείας) όπως ακριβώς συμβαίνει και με την Φυσική Αγωγή. Ακολουθώντας όμως την λογική των συναδέρφων της Πληροφορικής στα αθλήματα θα έπρεπε να εξετάζονται όλοι οι μαθητές και το ΑΕΠΠ θα έπρεπε να είναι εξεταζόμενο μάθημα στη θεωρητική κατεύθυνση.
Τα τελευταία δύο χρόνια ο αριθμός υποψηφίων από τη θετική κατεύθυνση είναι λίγο μεγαλύτερος από 10.000 μαθητές, ενώ από την τεχνολογική 2 είναι περίπου 39.000 μαθητές. Αποτέλεσμα: Μεγάλος αριθμός φοιτητών στα τμήματα των Φυσικομαθηματικών σχολών, των Πολυτεχνείων και της Γεωπονικής εισέρχονται χωρίς να έχουν διδαχθεί και εξεταστεί τη Χημεία κατεύθυνσης. * Με δεδομένα ότι: Α. το γνωστικό υπόβαθρο καθορίζει τη δυνατότητα εξέλιξης και την ικανότητα ανταπόκρισης στις γνωστικές απαιτήσεις του αντικειμένου σπουδών, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, Β. Η Χημεία: * είναι το κύριο αντικείμενο σπουδών σε πάνω από 30 τμήματα ( Χημικά τμήματα, Τμήματα Χημικών Μηχανικών, Γεωπονικές σχολές και Γεωργικά Πανεπιστήμια, Φαρμακευτική, Σχολές Τεχνολογίας Υλικών, Σχολές Μηχανικών Περιβάλλοντος, Σχολές Περιβάλλοντος, Τμήματα Τεχνολογίας Τροφίμων, Τμήματα Διαιτολογίας, Κλωστουφαντουργίας, Οινολογίας κ.ά) * διδάσκεται ως υποχρεωτικό μάθημα στα πρώτα εξάμηνα 162 σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, * και είναι απολύτως αναγκαία για την κατανόηση και άλλων επιστημών, όπως η Βιολογία, η Βιοχημεία κ.ά., η εισαγωγή φοιτητών που δεν έχουν στοιχειώδεις γνώσεις Χημείας έχει υποβαθμίσει το επίπεδο και έχει προκαλέσει σοβαρότατες δυσχέρειες στην λειτουργία όλων αυτών των σχολών. Eκτιμώ ότι είναι απολύτως ορθή η απόφαση του Υπουργείου να δώσει έμφαση στη Χημεία και ορίσει ως Πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα για τις εισαγωγικές εξετάσεις στις σχολές / τμήματα της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης το μάθημα της Χημείας. Το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον μπορεί να υπάρξει ως μάθημα επιλογής το οποίο θα είναι υποχρεωτικό στους μαθητές που θα επιλέξουν ΑΕΙ και ΤΕΙ πληροφορικής και θα εξετάζονται σε αυτό επιπλέον από τα 4 βασικά μαθήματα. Το υπουργείο σωστά επέλεξε την εισαγωγή της πληροφορικής ως μάθημα στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο με ιδιαίτερα αυξημένες ώρες σε αυτό (2 ώρες για κάθε τάξη του Γυμνασίου), γιατί είναι απαραίτητη γνώση της χρήσης του υπολογιστή για όλες τις κατευθύνσεις ( μάθημα γενικής παιδείας) όπως ακριβώς συμβαίνει και με την Φυσική Αγωγή. Ακολουθώντας όμως την λογική των συναδέρφων της Πληροφορικής στα αθλήματα θα έπρεπε να εξετάζονται όλοι οι μαθητές και το ΑΕΠΠ θα έπρεπε να είναι εξεταζόμενο μάθημα στη θεωρητική κατεύθυνση.